|
|
کدخبر: ۱۶۸۲۶۸

پس از اینکه نیمار به کمک دوستانش موج مبارزه با نژادپرستی را به راه انداخت، تی شرتی با شعار «همه ما میمون هستیم» وارد بازارهای برزیل شد.

به گزارشخبرگزاری فارس، نیمار و دنی آلوس از اینکه در ورزشگاه های مختلف اسپانیا هدف توهین های نژادپرستانه قرار بگیرند، خسته شده اند و به همین دلیل با کمک تیم مشاوران بازیکن سابق سانتوس نقشه ای برای پاسخ به توهین کنندگانی که نادیده گرفته می شوند، طرح ریزی کردند.

موج اظهارات ضدنژادپرستانه که از یکشنبه، زمانی که آلوس، موزی را که به سمتش پرتاب شده بود، خورد، در اینترنت به راه افتاده است، کمپینی تشکیل داده که قرار است هفته ها در این باره فعالیت کند.

پس از بازی مقابل اسپانیول که نیمار قربانی «صدای میمون» شده بود، این بازیکن برزیلی ملاقاتی با پدر و مشاورانش ترتیب داد تا برای پیدا کردن راه حلی برای پاسخ به توهین های نژاد پرستانه چاره ای بیندیشند.

آنها تصمیم گرفتند موز بعدی را که به سویشان پرتاب می شود، بخورند. گوگا کتسر، یکی از کارکنان در آژانس تبلیغاتی لودوکا که کمپینی را در برزیل پس از اعتراض موزی آلوس به راه انداخت، اظهار داشت: صدای عمل بلندتر از کلمات است. یک حرکت نیاز به ترجمه ندارد و چیزی که ما می بینیم این است که این حرکت در سراسر جهان رایج شده است. این ایده نیمار بود که موز خورده شود اما در پایان این آلوس بود که موز را خورد و همان نتیجه را هم داشت.

مدافع برزیلی تاکنون صحبت های زیادی علیه نژادپرستی کرده است اما به گفته کتسر «هرچه عصبانی تر شوید، بیشتر اذیتتان می کنند.» وی افزود: بهترین راه برای شکست دادن پیش داوری ها این است که نیش اقدامات نژادپرستانه را بکشید تا دیگر این کارها تکرار نشود. ما شعار «همه ما میمون هستیم» به همراه ژست خوردن موز را ابداع کردیم و این به یک جنبش تبدیل شد.

به محض اینکه آلوس این حرکت را در ویارئال انجام داد، تیم نیمار عکس موز خوردن را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند و خیلی سریع جواب گرفتند. فوتبالیست ها و ستاره ها در سراسر دنیا از این حرکت تقلید کردند و عکس های خودشان در حال خوردن موز را منتشر کردند که از آن جمله می توان به دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل اشاره کرد.

لباس هایی با برند «Luciano Huck»، یکی از معروف ترین مجریان تلویزیونی برزیل و دوست نیمار، تی شرتی با شعار «همه ما میمون هستیم» را به همراه تصویر یک موز به قیمت ۲۵ یورو به فروش می رساند.

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار