|
|
کدخبر: ۱۶۸۵۰۸

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره نشست کمیته فنی و توسعه و همچنین آخرین وضعیت بازیکنان دوپینگی توضیح داد.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره نشست کمیته فنی و توسعه و همچنین آخرین وضعیت بازیکنان دوپینگی گفت: جلسه استماع دفاعیات بازیکنان متهم به تخلف دوپینگ برگزار شد که با ارائه مستندات و طرح دفاع بازیکنان، پرونده مقدماتی تکمیل و به منظور رسیدگی بدوی، در اختیار دبیر کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات دوپینگ فوتبال قرار گرفت. پیش بینی می شود جلسه کمیسیون بدوی با حضور بازیکنان متهم به تخلف و در صورت تمایل وکلای این دو ورزشکار طی هفته آتی تشکیل شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون در ادامه بیان کرد: چنانچه پس از تشکیل اولین جلسه کمیسیون بدوی، این کمیسیون قادر باشد تا رای خود را صادر کند، این رای مقدماتی بوده و تا سه روز قابل استیناف توسط مخاطبین رای خواهد بود و اگر پس از سه روز کاری درخواست استیناف از سوی اعضا صورت نگیرد، رای قطعی و از طریق سایت فدراسیون فوتبال جزئیات کامل پرونده به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی درباره حضورش در نشست کمیته فنی و توسعه گفت: با دقت نظر و توجه ویژه اعضای کمیته فنی به مسائل پزشکی بازیکنان تیم نوجوانان، در این جلسه حضور داشتم. در این جلسه موضوعات مربوط به تعیین سن بازیکنان تیم مطرح شد و از آنجا که فدراسیون فوتبال تاکید بر رعایت دقیق آئین نامه اجرایی مسابقات دارد، قرار شد تا کمیته پزشکی همچون گذشته در خصوص تعیین سن استخوانی بازیکنان منتخب از سوی کادر فنی برای سومین بار و کنترل نهایی مجددا در ابتدای تیر ماه سال جاری، کلیه بازیکنان را از این نظر مورد بررسی تشخیصی قرار دهد. در واقع بر اساس قوانین این دوره از مسابقات، کلیه بازیکنان منتخب باید از نظر سن استخوانی، شرایط زیر ۱۶ سال را داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: به اعضا کمیته فنی اطمینان دادم که اعضای کمیسیون پزشکی و تعیین سن کمیته پزشکی با تشکیل جلسه و بررسی دقیق نتایج MRI و معاینات انجام شده بر روی بازیکنان، مجددا کنترل های لازم را انجام دهند. به همین منظور کمیسیونی با حضور متخصصینی از رشته های رادیولوژی، غدد و متابولیسم و پزشکی ورزشی به زودی در این خصوص تشکیل جلسه خواهند داد و در کمک به کادر فنی تیم ملی نوجوانان این تیم را یاری خواهند کرد.

رئیس کمیته پزشکی در پایان گفت: قرار شدتا مکاتبات لازم در این خصوص با کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال اسیا صورت گیرد و امیدوار هستم که کمیته فنی در خصوص تمام تیم های ملی اعم از تیم بزرگسالان و سایر رده ها نیز در خصوص مسائل پزشکی حساسیت کافی به خرج داده و در این خصوص، کمیته پزشکی را در کنار خود احساس کنند.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار