|
|
کدخبر: ۱۶۸۸۴۸

فینال اول سوپرلیگ بسکتبال؛

تیم پتروشیمی بندرامام در اولین دیدار از سری هفت مسابقه ای فینال سوپرلیگ بسکتبال با درخشش جاناتان گیبسون موفق به شکست مهرام شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دیدار اول فینال سوپرلیگ بسکتبال از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ماهشهر آغاز شد. تیم پتروشیمی با ترکیب کامرانی، آفاق، گیبسون، کاظمی و سینانوویچ پا به زمین گذاشت و تیم مهرام با اصلانی، داورپناه، نیکخواه، ساهاکیان و حدادی بازی را شروع کرد.

شروع طوفانی گیبسون


مهرام با خطایی که فرید اصلانی در اولین حمله بازی گرفت دو امتیاز اول را به دست آورد و سینانوویچ با یک پنالتی اولین امتیاز را در سوی دیگر به نام پتروشیمی ثبت کرد. اما بعد از این امتیازات گیبسون آمریکایی برای ۵ دقیقه بازی را در دست گرفت و ۱۱ امتیاز پیاپی گرفت.

مهرامی ها بعد از شوک ۵ دقیقه ای گیبسون با پرتاب سه امتیازی فرید اصلانی و دو امتیاز سجاد مشایخی به خود آمدند. با دفاع روی بازیکنان دیگر، اصلانی وظیفه امتیاز آوری مهرام را برعهده گرفته و یک دقیقه بعد، سه امتیازی دیگری هم به دست آورد.

از سوی دیگر بازیکنان مهرام هم سعی در مهار گیبسون داشتند که با این کار بازیکنان دیگر مثل کاظمی، کامرانی و بهنام یخچالی امتیاز می گرفتند.

صمد نیکخواه بهترین امتیازآور تیم مهرام که تا دو دقیقه آخر با دفاع خوب پتروشیمی امتیازی به دست نیاورده بود ابتدا یک سه امتیازی را به گل تبدیل کرد و در دقیقه آخر نیز ۴ امتیاز به دست آورد.

پتروشیمی کوارتر اول را با نتیجه ۲۷ بر ۱۹ برد.

گیبسون با ۱۵ امتیاز بهترین بازیکن پتروشیمی در این کوارتر بود و فرید اصلانی نیز با ۸ امتیاز، بیشترین امتیاز را برای مهرام به دست آورد.

سعید داورپناه بازیکن مهرام با آسیب دیدگی در دقایق اولیه کوارتر از بازی خارج شد.

بازگشت مهرام و حدادی

مهرام در شروع کوارتر دوم به ۴ امتیازی پتروشیمی رسید و با اولین گل حامد حدادی که با یک اسلم دانک بالای سر سینانویچ رقم خورد اختلاف به دو امتیاز رسید.

بهنام یخچالی و سجاد مشایخی بازیکنان تیم ملی جوانان که در دقایقی از کوارتر اول نیز در زمین حضور داشتند در کوارتر دوم نیز مورد اعتماد مربیان قرار گرفته و در دو سوی میدان روبروی هم قرار گرفتند.

حامد حدادی بعد از یک کوارتر مهار شدن از سوی بازیکنان حریف در کوارتر دوم بازی موثرتری انجام داده و با دو بلاک شات جلوی گل زدن یار خارجی پتروشیمی و ارسلان کاظمی را هم گرفت. حدادی تا پایان نیمه ۶ امتیاز، ۵ ریباند و ۵ بلاک شات داشت.

گیبسون هم در کوارتر دوم بسیار محدود شده و در هفت دقیقه تنها دو امتیاز به دست آورده بود اما در دقیقه هفتم با دو فرصت، ۶ امتیاز دیگر گرفت. امتیازات وی تا پایان نیمه به ۲۳ امتیاز رسید.

مهرامی ها کوارتر دوم بازی را با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ بردند اما در مجموع پتروشیمی با نتیجه ۳۷ بر ۳۱ برنده نیمه شد.

شروع بهتر مهرام در نیمه دوم

حامد حدادی در ادامه بازی خوب کوارتر دوم در شروع نیمه دوم نیز موتور مهرام را راه انداخت. مهرام در ۵ دقیقه سه بار به یک امتیازی پتروشیمی رسید اما موفق به تساوی بازی نشد. حدادی که رقابت زیادی هم با سینانویچ داشت در یک صحنه چندین بار در زیر سبد جلوی گل زدن سینانویچ را گرفت اما بازیکن بوسنیایی پتروشیمی بالاخره راه گل زدن را پیدا کرد. دو بازیکن با چهار سانتی متر تفاوت قدی، شرایط متفاوتی با تمام بازیکنان دیگر زمین داشتند.

سینانویچ در ثانیه های آخر کوارتر به خاطر مصدمیت مجبور به خروج از زمین شد و در ده دقیقه آخر به بازی برگشت.

مهرامی ها کوارتر سوم را هم با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ بردند.

تکنیکال باران کوارتر چهارم

کوارتر چهارم تا زمانی که صمد نیکخواه به خاطر رد کردن یک گل به شدت به داوران معترض شد با آرامش سپری می شد. داوران در این صحنه خطای تکنیکال صمد را اعلام کردند. بعد از دو پنالتی صمد به خاطر خطای ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان هم به خاطر اعتراض به داوری یک خطای تکنیکال دیگر دریافت کرد و به گیبسون چهار پرتاب پنالتی داده شد که با گل کردن هر چهار پرتاب از مرز ۴۰ امتیاز گذشت.

حامد آفاق در سوی دیگر یک تکنیکال دریافت کرد و صمد نیکخواه نیز خطایی غیر ورزشی گرفت. صحیح بودن یا نبودن تصمیمات داوران در مورد صحنه های داوری به نظر کارشناسان بعد از بازی واگذار می شود اما داوران با تکنیکالهای خود موفق به کنترل روند بازی در کوارتر چهارم شدند که در حال شلوغ شدن با اعتراضات تیمها بود.

پتروشیمی که تیم برتر کوارتر آخر بود در این کوارتر با نتیجه ۲۶ بر ۱۵ برنده شد و بازی را با نتیجه نهایی ۷۸ بر ۶۲ برد.

گیبسون ستاره کوارتر آخر

جاناتان گیبسون با ۴۱ امتیاز و ۶ ریباند ستاره پتروشیمی در این دیدار بود. بازی پتروشیمی در مجموع براساس گیبسون پیش رفت.

سینانویچ نیز ۱۵ امتیاز و ۱۴ ریباند برای پتروشیمی داشت در حالی که ارسلان کاظمی تنها ۲ امتیاز به علاوه ۱۲ امتیاز به دست آورد و مهدی کامرانی هم ۱۱ امتیاز داشت.

حامد حدادی با ۱۸ امتیاز و ۱۰ ریباند بهترین بازیکن مهرام بود و صمد نیکخواه نیز ۱۸ امتیاز به امتیازات وی اضافه کرد.

حواشی بازی:

تماشاگران ماهشهری تمام صندلیهای سالن را پر کرده بودند.

مهدی اسماعیلی که با ماسک محافظ صورت وارد بازی شده بود در کوارتر دوم پاسی به سمت داور مسابقه در خط کناری زمین داد!

بازی نسبت به فینالهای گذشته نسبتا کم اعتراض سپری شد به جز تکنیکالهای کوارتر چهارم که به خاطر اعتراضات مهرامی ها به آنها تعلق گرفت. اوشین ساهاکیان هم در دو دقیقه آخر نیمه برخورد تندی با داور مسابقه داشت و همچنین بر سر گل اعلام نشدن یک توپ ابتدا صمد نیکخواه و پس از آن مصطفی هاشمی در کوارتر آخر به شدت معترض شدند. صمد در این صحنه یک خطای تکنیکال دریافت کرد.

حرکات گیبسون بازیکن آمریکایی پتروشیمی صحنه هایی دیدنی را در فینال اول رقم زد. گیبسون همان شوکی را به مهرام وارد کرد که جابر ابراهیم در فینالهای اول فصل قبل ایجاد کرده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار