|
|
کدخبر: ۱۶۸۹۲۴

حقم بود در مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا طلا بگیرم

اولین استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: شاید سرمربی جدید تیم ملی نام بزرگی در دنیای شطرنج نباشد، اما سطح بالایی دارد و بادانش است.

به گزارشخبرگزاری فارس، در بخش سریع مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا استاد بزرگ، احسان قائم مقامی به مدال برنز آسیا دست یافت؛ در این بخش نیز یو یانگی از چین به مقام قهرمانی رسید و تنها شکستش را مقابل استاد بزرگ کشورمان، احسان قائم مقامی تجربه کرد.

احسان قائم مقامی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، درخصوص مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: فکر می کنم یکی از قوی ترین دوره های مسابقات بود و رقابت ها سطح بسیار بالایی داشت؛ کشورهای چین و هند که از تیم های قدرتمند آسیا هستند با تعداد بازیکنان زیاد در این دوره حضور داشتند. فکر می کنم عملکردم قابل قبول بود، شاید از نظر نتیجه خیلی به چشم نیامد، اما در بخش برق آسا توانستم مدال برنز را کسب کنم.

وی با بیان اینکه سخت ترین قرعه را داشتم، ادامه داد: در بخش برق آسا می توانستم مدال طلا بگیرم، اما برخی اتفاقات دست به دست هم داد و من سوم شدم. می توانستم روی سکو بروم، اما با چند بدشانسی که در شطرنج بسیار نادر است نتوانستم به حقم برسم، اما با این وجود ارتقای رنکینگ داشتم و از این بابت خوشحالم.

قائم مقامی با بیان اینکه از معدود دفعاتی است که اینقدر از سطح فنی خودم راضی هستم، خاطرنشان کرد: افرادی که مسابقات را از بیرون دیدند اذعان داشتند که با اختلاف سطح باید قهرمان می شدم؛ نمی خواهم از خودم تعریف کنم، اما واقعاً با بدشانسی نتوانستم به هدفم برسم که فکر می کنم برخی مشکلات شخصی و مسائل روحی موجب شد که این اتفافات رخ دهد.

استاد بزرگ شطرنج ایران ادامه داد: در چند مسابقه حریفان پیشنهاد نتیجه تساوی دادند، اما ما پیشنهاد آنها را رد کرده و برای پیروزی تلاش کردم. فکر می کنم بعد از مدت ها توانستم جهش خوبی داشته باشم و خودم را بیشتر برای مسابقات پیش رو آماده کردم.

وی درخصوص عقد قرارداد با لاندا، برای قبول هدایت تیم ملی شطرنج ایران عنوان کرد: وی قرار است از اردیبهشت ماه کارش را آغاز کند تا بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کنیم. من لاندا را به خوبی می شناسم؛ وی شاید اسم خیلی بزرگی نداشته باشد، اما از مربیان سطح بالای دنیا است. وی توانمندی بالایی دارد و کاملاً با اطلاعات است. حتی اگر ساعت ۳ بامداد هم سوالی برایمان پیش بیاید می توانیم به وی مراجعه کرده و سوالمان را بپرسیم. وی با شرایط ایران هم به خوبی آشنا است و به نظر من بهترین گزینه محسوب می شود.

قائم مقامی در مورد مهمترین دغدغه اش به عنوان شطرنج باز حرفه ای ایران تصریح کرد: نداشتن اسپانسر لطمه زیادی به من زده است و محبورم در خیلی از مسابقات با هزینه شخصی حضور پیدا کنم. شطرنج یک رشته سخت و دیربازده است؛ اوج یک شطرنج باز در سن ۴۰ سالگی است و آن زمان می تواند اوج تاکتیکش را به نمایش بگذارد. خیلی از ورزشکاران شرایط مالی شان در حدی نیست که مانند من بتوانند در مسابقات مختلف حضور پیدا کنند و نیازمند یک اسپانسر هستند.

انتهای پیام / د

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار