|
|
کدخبر: ۱۶۹۱۳۷

سرمربی تیم ملی بانوان این روزها به همراه دیگر اعضای کادر فنی یعنی نشمین شافعیان و طاهره مبری در حال آماده سازی نفرات دعوت شده به اردوی بانوان هستند.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مریم کریمیان سرمربی تیم ملی بانوان این روزها به همراه دیگر اعضای کادر فنی یعنی نشمین شافعیان و طاهره مبری در حال آماده سازی نفرات دعوت شده به اردوی بانوان هستند تا این تیم اواخر اردیبهشت ماه عازم ازبکستان شده تا در تورنمنت توسعه هندبال آسیا شرکت کنند.

با توجه به اینکه این تورنمنت فرصت خوبی برای هندبال بانوان برای کشف استعدادها و نفرات جدید بود با یک تصمیم گیری صحیح مقرر شد تا نفرات جوان و زیر ۱۹ سال در اردوها حاضر باشندکه پشتوانه ای هم برای رقابتهای بزرگسالان آسیا فراهم شود.

در همین راستا و اینکه میزان آماده بودن نفرات دعوت شده چقدر است و دیگر مسائل مطروحه درباره هندبال بانوان کریمیان صحبت هایی را عنوان کرده که در زیر بخوانید.

۱ - خانم کریمیان از وضعیت نفرات حاضر در اردو برایمان صحبت کنید؟

با توجه به اینکه این اردو و نفرات حاضر درآن برای دومین باراست که کنار هم قرار می گیرند در مجموع جمع این ۱۴ نفرتا پایان این بازیها تیم را همراهی می نمایند. در واقع از بچه ها با توجه به شرایط تمرینی راضی هستم و ما ازروز هفدهم اردیبهشت هم اردویی را تشکیل خواهیم داد که متصل به اعزام است و بلافاصله به سمت ازبکستان پرواز می کنیم.

۲ - نحوه و ملاک ارزیابی برای دعوت به اردو چه بوده است؟

در ابتدا فاکتور قد و فیزیک مناسب در ذهن من و کادر فنی بودو سپس تکنیک پذیر بودن آنها که به واقع باتوجه به اینکه حرف شنوی خوبی دارند از نظر سطح تکنیکی هم به شرایط خوبی رسیده اند. اماخوب برای دعوت آنها هم از بعضی نفرات و مربیان بومی و قدیمی هم کمک گرفته ام و از هر استان نفراتی به اردوی اول دعوت شده و از بین آنها در پایان دور اول تمرینات این ۱۴ نفر انتخاب شدند.

۳ - این فرضیه درست است که بیشتر نفرات از تهران هستند؟

به این شکل نه. اما باید بگویم که ما از دیگر استانها هم نفرات دعوت شده داریم. مثلا ۳نفر از استان البرز و یا نفرات دیگری از قم و آذربایجان شرقی و کرمان.

۴ - خانم کریمیان برای شما در این رقابتها نتیجه مهم است و یا آماده سازی برای قهرمانی بزرگسالان آسیا؟

ببینید هردو می تواند برای من مهم باشد. چون به نام بانوان ایران شرکت می کنیم و کشورهای خوبی هم مثل قزاقستان، ترکمنستان و یا حتی ازبکستان در آن حضور دارد. پس بنابراین صرف بازی تدارکاتی به این تورنمنت نگاه نکرده و مطمئن باشید که نتیجه مطلوب و در شان بانوان ایران برایم ارزش و اعتبار خود را دارد.

۵ - در ارتباط با وضعیت کنونی هندبال و صحبتهیا اخیر مطرح شده نظرتان چیست؟

من در این برهه زمانی تنها چیزی که برایم مهم است آرامش تیم اعزامی است. بله، در مجموع نامه ای از سوی قدیمیهای هندبال برای

وزارت ورزش و جوانان ارسال شده که بنده هم آن را امضا کرده ام. اما باید بگویم وقتی برای دلسوزی وضعیت هندبال در اسفند ماه سال گذشته با عده ای کنار هم جمع شدیم نه قصدمان تخریب این رشته بوده و نه تخریب فردی مانند رئیس فدراسیون. من به عنوان کسی که از ۹ سالگی در این رشته بوده ام میگویم به وضعیت فعلی انتقاداتی هست اما اینکه بگویمم فقط ضعف را ببینیم و به طور تخریبی انتقاد کنیم با این شیوه مخالفم. کما اینکه با بعضی از بنده های نامه تنظیمی برای وزارت ورزش و جوانان هم مخالف بوده و هستم. باز هم می گویم فعلا به تمرینات و آرامش تیم اعزامی فکر میکنم.

۶ - نظرتان در مورد برنامه های سالجاری فدراسیون و مدیریت راهبردی بانوان چیست؟

ببینید در جریان کلیات برنامه های امسال فدراسیون نیستم اما می دانم سال پر از ترافیکی پیش روی هندبال است و باتوجه به دلسوزی و نوع مدیریت سرکارخانم میترا نوری فکر میکنم در حوزه بانوان کمتر مشکل داشته باشیم و امیدوارم در بازیهای بزرگسالان آسیا نتایج مطلوبی را کسب کنیم. ضمن اینکه آقای کوزه گری هم می تواند با بهره گیری از تمامی شرایط موجود در کل برنامه سال ۹۳ تقویم مطلوبی را پیاده سازی کند.

۷ - مشکلات فرا روی تیم اعزامی با ازبکستان چیست؟

از نظر زمان و تشکیل اردو ما فرصت کم داشتیم و آنطور که دلم می خواست به بدنسازی نرسیدیم. اما با جسارت بچه ها و کمک همکاران خوبم توانستیم تا حد قابل تعریفی اعضای تیم را آماده این رقابتها نماییم. حتی در بازدید آقای ماچک سرمربی آقایان و جلال کوزه گری رئیس فدراسیون از نحوه تمرین بچه ها، آنها هم تیم را از لحاظ فنی خوب ارزیابی کردند.

۸ - چه شناختی از تیمهای حاضر در این بازیها دارید؟

ما فقط در گذشته با تیم ازبکستان بازی کرده ایم و سایر تیمها هم مورد توجه هستند. اما تکرار میکنم برای کسب نتیجه موجه به این رقابتها می رویم.

۹ - خانم کریمیان دعوت شما برای مسئولیت این تیم و عدم به کار گیری سرمربی خارجی بعد از رفتن خانم پانیچ رو چطورارزیابی می کنید؟

من در این مورد با شخص آقای کوزه گری صحبت کردم و ایشان هم گفتند مسله تنها عدم وجود بودجه نبوده که از مربی بومی و وطنی استفاده کردیم. زیرا اعتقاد داریم که کار استعداد یابی و پرورش بازیکنان مستعد را مربیان بومی بهتر انجام میدهند و بنده هم به همراه خانم شافعیان و مبری با جان و دل در کنار نسل پویای امروز بانوان هندبالیست هستیم.

۱۰ - صحبت پایانی؟

من نکته مهمی که باید بگویم این است که خیلی ها شاید الان درفکر خود این موضوع را تداعی مینمایند که بنده که نامه اعتراضی به وزارت ورزش و جوانان را امضا کرده ام و به نوع مدیریت فدراسیون اعتراض داشتم چطور با تیم ملی کار میکنم. باید بگویم هدف من تنها و تنها سربلندی هندبال ایران است و احساس وظیفه کردم و دعوت فدراسیون را پذیرفتم. و باز هم می گویم کلیات آن نامه را قبول ندارم و تنها بابخشهایی از آن موافقم چرا که درهر مجموعه ای ضعف وجود دارد و باید با صبر و حوصله به حل آن پرداخت و از تخریب افراد حذر کرد. من از خانم نوری و شخص جلال کوزه گری و بقیه کادر فدراسیون که برای این تیم زحمت کشیده اند تشکر میکنم وا میدوارم نتیجه ای درخور نام ایران را کسب کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار