|
|
کدخبر: ۱۶۹۱۳۹

نباید فوتبال را از منظر سرخابی ها ببینیم

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: مشخص شدن بودجه باشگاه ها مشکلات را به صفر می رساند.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، مهدی تاج با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص عملکرد سازمان لیگ در فصلی که گذشت اظهار داشت: ارزیابی خودم این است که ما نکات مثبت و منفی در کنار هم داشتیم که باید نکات منفی در آینده حل شود. از اینکه توانستیم برنامه مدونی بدهیم و به موقع لیگ را شروع و به اتمام برسانیم یک موفقیت بود. امسال در لیگ برتر چهار تیم شانس قهرمانی داشتند و ما تمام تلاش مان را بر این گذاشتیم هر تیم قهرمان شد به خوبی جشن قهرمانی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در لیگ امسال با هیچ کس تعارف نداشتیم و به هیچ وجه حرف زور و غیرقانونی را نپذیرفتیم.

رئیس سازمان لیگ گفت: باید صدور مجوز حرفه ای در لیگ را جدی بگیریم. یکی از تیم های فجر نتوانست مجوز بگیرد که در لیگ برتر هم نماند. پیکان که تازه صعود کرده است ورزشگاهش مناسب نیست و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم با این شرایط میزبانی کند.

تاج در پاسخ به این سؤال که ۱۶ تیم در لیگ برتر داریم که چند تیم آن دولتی هستند یا با این شرایط رقابت عادلانه است یا خیر، گفت: تمام کارخانه ها که تیم داری می کنند آزاد شده و خصوصی هستند. سهام شان به مردم واگذار شده است اگر قرار است رقابتی صورت گیرد باید منطقی باشد. قانون به ما اجازه داده است که به باشگاه ها تاکید کنیم بودجه خود را اعلام کنند. وقتی بودجه اعلام شود مشخص می شود باشگاه ها با چه پولی اداره می شود. بر همین اساس روز یکشنبه هم با وزیر صنایع جلسه داریم. آنجا می خواهیم تخمینی در مورد بودجه باشگاه ها بزنیم.

تاج گفت: اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را جدا کنیم تیم های دیگر مشکل اسنادی و بدهی انباشته ندارند. نباید فوتبال را از منظر این دو باشگاه نگاه کنیم. بیشتر مشکلات این دو باشگاه به این دلیل است که حسابرسی دقیقی صورت نمی گیرد. شفاف سازی یعنی مستند سازی است. باید طبق قانون و مقررات عمل شود. قانون گفته است که کارانه، حق مسکن و خودرویی که به بازیکنان تعلق می گیرد نباید بیش از ۲۰ درصد کل قرارداد آنها باشد. سازمان لیگ، AFC و سازمان بازرسی تاکید ویژه ای بر بررسی دقیق بودجه باشگاه ها دارند. فکر می کنم با انجام این کارها دیگر مسائل مالی و گرفتاری هایی که باشگاه ها با آن درگیر هستند را شاهد باشیم.

رئیس سازمان لیگ عنوان کرد: اگر مدیرعامل و هیأت مدیره بودجه ای را تعیین کنند دیگر کسی جرات ندارد قرارداد ۴۰۰ میلیونی را ۴۰ میلیون بنویسد. ما گفتیم که باید قراردادها ریالی باشد. اگر در دنیا باشگاه ها به بازیکنان ماشین می دهند حتا ثبت می کنند. در ایران هم باید این طور باشد.

تاج در خصوص آئین نامه نقل و انتقال گفت: این آئین نامه نوشته شده و روز یکشنبه به باشگاه ابلاغ می شود. تلاش ما این بود که به صورت چالشی و انتقادی به سازمان لیگ نگاه کنیم. بالا بودن سن لیگ یکی از مشکلات است. میانگین فصل گذشته ۳۰.۴ بود. قطعا از لیگ پیر چیزی عایدمان نمی شود. البته ما نمی توانیم به مربیان تکلیف کنیم که بازیکن زیر ۲۱ سال به میدان بفرستند اما از مربیانی که از نفرات جوان استفاده کردند تقدیر کردیم. نفت تهران در دقایق انتهایی بازی به گل می رسد و این نشان می دهد تیم آنها جوان و دونده است.

تاج در خصوص همکاری با تیم ملی گفت: در این فصل کمال همکاری را با تیم ملی داشتیم و لیگ را به موقع به اتمام رساندیم. امیدوارم تیم ملی در جام جهانی نتیجه بسیار خوبی بگیرد و همه شاد شوند.

رئیس سازمان لیگ در خصوص حضورش در کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد: این جلسه بیشتر به تغییرات امتیازی میزبانی کشورها مربوط بود و قرار شد کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان از ۱۴ به ۲۴ برسد. سیستم صدور مجوز حرفه ای و استاندارد سازی ورزشگاه ها بسیار مهم است. ما در همه این موارد سقف امتیاز را در نظر می گیریم.

وی در مورد لیگ برتر سال آینده گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا فوتبال زدگی را برطرف کنیم. به نظرم فوتبال آن طور که می گویند بد نیست و مانند سایر مشاغل مشکلات خاص خود را دارد. باید تلاش کنیم با برنامه ریزی بهتر مسابقات جذاب تری را شاهد باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار