|
|
کدخبر: ۱۶۹۲۲۴

حرف های قابل تامل مهماندوست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو و سرمربی کنونی تیم ملی چین تایپه معتقد است: شرایط تیم ملی بهتر از گذشته شده اما تکواندوی ایران باید به اقتدار گذشته خود بازگردد.

رضا مهماندوست در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانبا بیان این مطلب عنوان کرد: با المپین های تایپه هر روز دو ساعت بیشتر از بقیه آنها تمرینات اختصاصی دارم. برای مسابقات قهرمانی آسیا هم ۳۱ اردیبهشت از طریق سنگاپور راهی ازبکستان می شویم.تیم ملی چین تایپه هر روز شرایط بهتری پیدا می کند. آنها متوجه شده اند که تکواندو به جز تمرین مدیریت هم می خواهد. شرایط بدنی آنها با گذشته قابل مقایسه نیست. تایپه ای ها فقط مشکل تاکتیکی دارند که در حال برطرف کردن آن هستم.

شاید ۱۰ طلا بگیریم

وی با بیان اینکه نتایج مسابقات قهرمانی آسیا قابل پیش بینی نیست، افزود: ناامید نیستیم و حتی می توانیم ۱۰ مدال خوشرنگ کسب کنیم اما دوست ندارم حرف بیهوده بزنم چون مسابقات سختی پیش رو داریم و اگر مدال بگیریم غافلگیر می شوند. از روزی که به تایپه آمده ام حتی یک بار هم تعطیلی اردو نداشتیم چون هدف اصلی بازی های آسیایی، کسب سهمیه المپیک و نهایتا المپیک ریو است اما استراحت چند روزه برای تکواندوکاران در نظر گرفته شده است.

تایپه ای ها اسطوره آورده اند!

مهماندوست در خصوص تمدید قراردادش با چین تایپه ای ها می گوید: مسابقات برون مرزی نتایج یک مربی را تعیین می کند. مسوولان هم تحمل ندارند و فقط نتیجه می خواهند. آنها معتقدند بهترین مربی جهان و اسطوره را آورده اند و باید برنده باشند! ما در سنگین ترین اوپن دنیا در آمریکا و کانادا قهرمان شدیم و در شرق آسیا هم مدال داشتیم، در رقابت های جهانی هم دو مدال نقره و یک برنز گرفتیم به همین دلیل انتظارات مثل کار در ایران بالا رفته و سخت شده است. اگر موفق نباشم ممکن است که دیگر من را نخواهند اما من ماندنی هستم.

وی ادامه داد: در قراردادم هر سال دو هفته استراحت دارم که به ایران می آیم و قراردادم هم تا پایان بازی های آسیایی اینچئون است. آرامشی که در اینجا دارم بهتر از ایران است. نمی گویم اینجا بحثو حاشیه وجود ندارد اما هرکسی وظیفه خود را می داند. ممکن است در تمرینات دلگیر هم بشوم که در همه جای دنیا وجود دارد اما در مجموع همه چیز بستگی به نتایج من دارد.

به موقع حقوق میگیرم

او به امکانات خوب چین تایپه و همکاری و حمایت مسوولان ورزش این کشور اشاره کرد و گفت: در قراردادم گفتم اگر داروی دخترم که در ایران نیست را برایم فراهم کنند، به تایپه می آیم. خوشبختانه آنها به قول خود عمل کردند و با فراهم کردن آن دارو از چین تایپه و آمریکا حالا وضعیت سلامتی دخترم بهتر شده و دو هفته هم می شود که به حرف افتاده است در صورتی که اگر در ایران بودم شرایط دخترم بدتر می شد. روز اولی که به فرودگاه آمدم دیدم تایپه ای ها با یک کیسه از دارو به استقبالم آمده اند!

هیچ کاری در ایران برایم نکردند

وی با یادآوری تنش ها در زمان مربیگری اش در ایران افزود: پول داروهای دخترم را خودم می دهم و تایپه ای ها فقط آن را برایم تهیه می کنند. وقتی سرمربی تیم ملی بودم یک بار در بلژیک این داروها برایم خریداری شد و من در بازگشت به ایران پول آن را به ذوالقدری پرداخت کردم اما او اعلام کرد این پول با همکاری کمیته ملی المپیک پرداخت شده و نیازی نیست که آن را پس بدهم، اما بعد از آن بارها در مصاحبه هایشان اعلام کردند که ما کارهای زیادی برای مهماندوست کرده و داروهای مجانی خریداری کردیم اما تمام آنها دروغ است!


مهماندوست می گوید: وقتی نتیجه خوب برای تایپه ای ها بدست می آورم، آنها برای تعویضم سادیسم اذیت کردن ندارند! همه چیز اینجا خوب است و بهترین امکانات رفاهی و ورزشی را دارم و حقوقم هم به موقع پرداخت می شود. در رنکینگ فدراسیون جهانی آنها سه نماینده داشتند اما بعد از آمدنم به اینجا تعداد تکواندوکاران تایپه در این رنکینگ جهانی به ۶ نفر و حتی بیشتر هم رسیده است. دو نفر از بانوان آنها رتبه های سوم و هشتم رنکینگ را دارند. نفر اول وزن ۵۸ - کیلوگرم رنکینگ جهانی از پین تایپه است و نفراتی هم در عناوین ۵،۱۲، ۲۲ و ۲۳ رنکینگ دارند.

وی ادامه داد: برای المپیک نوجوانان نانجینگ نیستم اما ۵ بازیکن چین تایپه را تمرین می دهم و آنها تنها کشوری هستند که با بیشترین سهمیه در تکواندو راهی نانجینگ می شوند. آنها مشغول ساخت یک مرکز بزرگ و مجهز برای تمام رشته های ورزشی خود تا المپیک ۲۰۱۶ ریو هستند که هر رشته سالن اختصاصی خود را دارد و از من هم برای سالن تکواندوی آن نظرخواهی کرده اند. از حدود چند ماه دیگر المپیکی های تایپه در این مرکز مستقر خواهند شد.

می گویند؛ چرا به تایپه آمدم؟!

مهماندوست با بیان اینکه اخبار تکواندوی ایران را پیگیری می کند، تصریح کرد: تیم ملی در تورنمنت نه چندان سنگین آلمان قهرمان شد که در آن بیشتر تکواندوکاران باشگاهی حضور داشتند. باید بگویم ایران تیم کوچکی نیست و برای آن آرزوی موفقیت دارم. تکواندوی ایران مربیان خوبی دارد و باید به اقتدار قبلی بازگردد. وقتی با مربیان دیگر حرف می زنم همه از شرایط تیم ملی ایران تعجب می کنند و به من می گویند در تایپه چکار می کنم؟!

شرایط تکواندوی ایران بهتر شده

او به مربیگری بیژن مقانلو اشاره کرد و گفت: بیژن سال ها مربیگری کرده و چهار سال هم با هم در تیم ملی بودیم. او کارش را بلد است و یاد گرفته و می شود گفت که ذاتا مربی است و مربیگری را مثل من دوست دارد. با اینکه روزهای آغازین ورود مقانلو تیم ملی شرایط خوبی نداشت اما حالا وضعیت بهتر شده است اما مسابقات سنگین آینده همه چیز را مشخص می کند.

شناختی از بی باک ندارم!

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو با بیان اینکه مقانلو و مهدی بی باک قبلا هم در کادر فنی تیم ملی با هم همکاری داشته اند، خاطرنشان کرد: نمی توانم از مربیگری مهدی بی باک چیزی بگویم چون اصلا شناختی از او ندارم. مهدی خوب مدال می گرفت و بازیکن بسیار خوبی بود اما مربیگری با دوران بازیگری متفاوت است. امیدوارم مهدی مثل دوران بازی اش در مربیگری هم سربلند باشد. مربیگری مثل پازلی است که باید مسایل فنی، مدیریتی، تمرینات و شرایط روحی را برای قهرمانان در نظر گرفت تا تیم باشخصیتی ساخت.

برای یوسف خوشحالم

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو درباره بازگشت یوسف کرمی به میادین می گوید: یوسف بازیکن خوب و بزرگی است و توانست خود را در تورنمنت های هلند و آلمان نشان دهد و مدال بگیرد، اما با شرایطی که حالا دارد، عیار او در رقابت های سنگین و مهم آینده مشخص می شود. به هر حال از موفقیت این قهرمان بزرگ خوشحال می شوم.

مهماندوست معتقد است: به هر حال ریسک بزرگی است که یک قهرمان بعد از مدت ها دوری به میادین بازگردد و از حیثیت فنی و عناوین قهرمانی خود دفاع کند. در این شرایط مهم بازگشت نیست و باید به نتایج آن هم فکر کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار