|
|
کدخبر: ۱۶۹۳۶۷

دبیر کل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: برای رشد شنا در ایران و رسیدن به مدال در عرصه های مختلف برنامه های گسترده ای داریم.

محسن سهیلی زاده در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراناظهار داشت: برای رسیدن به اهداف متعالی در این رشته باید برنامه های گسترده ای را در پیش داریم، به طور کل می خواهیم کاری را که در والیبال انجام گرفته ما هم مانند آن و باتوجه به ویژگی های شنا انجام دهیم.

دبیر کل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصریح کرد: مجموعه عوامل این فدراسیون برای رشد و پیشرفت به کار کارشناسی و علمی اعتقاد دارد، در این راستا به طور عقلانی و قانونمند کارها و برنامه ها را دنبال می کنیم.

وی گفت: نوجوانان و جوانان شناگر ایرانی که توانستند در مسابقات بین المللی ترکیه و دبی نتایج قابل قبولی را کسب کنند به همگان ثابت کردند که درصورت برنامه ریزی و توجه می توانند آینده ای درخشان را برای شنا ایران رقم بزنند. باتوجه به این مسأله کمیته فنی شنا برای هدایت هرچه بهتر آنها برنامه ای گسترده را درنظر گرفته است.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه اظهار داشت: تیم ملی شنا نوجوانان ایران برای نخستین بار در مسابقات بین المللی ترکیه توانست در میان هفت تیم از کشورهای ترکیه، قرقیزستان، اردن، قبرس و ایران رکوردهای قابل قبولی را به دست آورد و عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کند.

سهیلی زاده یادآور شد: حضور در این مسابقات و کسب نتایج قابل قبول انگیزه ملی پوشان را برای ادامه کار تاحد قابل توجهی بالا برد علاوه بر شناگران این رده سنی، در هفته گذشته شاهد درخشش جوانان در مسابقات بین المللی دبی بودیم آنها توانستند ۵ سهمیه المپیک جوانان چین را کسب کنند.

وی تصریح کرد: طبق قانون فدراسیون جهانی شنا(FiNA) هشت تیم برتر در مسابقات جهانی بارسلونا در اعزام ملی پوشان خود به المپیک چین از نظر تعداد محدودیت ندارند و سایر کشورها در هر ۲ بخش مردان و زنان به طور مجزا فقط ۲ سهمیه دارند در نهایت ما مطابق قانون فقط اجازه اعزام ۲ شناگر جوان به المپیک چین را داریم البته در حال حاضر مسئولان رایزنی های خود را با فدراسیون جهانی شنا آغاز و دنبال می کنند که این تعداد سهمیه را حداقل تا سه نفر افزایش دهیم.

دبیر فدراسیون شنا یادآور شد: در سفری که برای حضور نوجوانان در مسابقات بین المللی به ترکیه داشتیم توافقات شفاهی را درخصوص تبادل اطلاعات میان فدراسیون های ۲ کشور انجام دادیم، آنها علاقه زیادی به دعوت از مربیان ایرانی به منظور ارتقا سطح اطلاعات فنی مربیان شنا خود داشتند، که قرار شد به طور رسمی این صحبت ها، رئیس فدراسیون صورت گیرد.

سهیلی زاده افزود: تیم ملی نوجوانان اعزامی به مسابقات ترکیه فقط با ۵۰ درصد توان خود مقابل حریفان ظاهر شد البته ما در این رقابت ها نتوانستیم از شناگران شاخص ملی پوشان به خاطر برخی مسائل از جمله نداشتن گذرنامه استفاده کنیم یکی دیگر از ملی پوشان هم به همراه جوانان به مسابقات دبی اعزام شده بود اگر آنها در ترکیب اعزامی به ترکیه حضور داشتند به طور قطع رکوردهای بهتری را ثبت می کردیم.

وی گفت: برای جلوگیری از دلسرد شدن نوجوانان شناگر که آینده این رشته را در کشور تشکیل می دهند بعد از پایان امتحانات مدارس برای آنها برنامه های سطح بالا و اصولی را درنظر گرفته ایم به طوری که آنها به اردوهای متمرکز فراخوان می شوند و درپایگاه های ملی کارها و تمرینات خود را دنبال می کنند.

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصریح کرد: برنامه اصلی ما درخصوص رده های سنی باید مربوط به بازی های آسیایی چهارسال آینده است چون می خواهیم در این مسابقات که درسال ۲۰۱۸ برگزار می شود شاکله اصلی تیم ملی ایران را همین نوجوانان امروزی تشکیل می دهند.

سهیلی زاده درخصوص جوانان اعزامی به مسابقات دبی نیز اظهار داشت: نتایج کسب شده این رده سنی هم بسیار قابل قبول است ما تلاش خود را برایز تقویت آنها بکار خواهیم گرفت هم اکنون اکثر این شناگران زیرنظر مربیان منتخب فدراسیون به طور غیرمتمرکز درشهرهای خود تمرین می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار