|
|
کدخبر: ۱۶۹۴۸۵

سقوط فجر سپاسی ضایعه ای برای استان فارس است

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: کشف واقعیت ماجرای کارت های پایان خدمت جعلی در صلاحیت دادسرا است و فدراسیون در گام اول نمی تواند در این باره کاری انجام دهد.

سید محمد هادی آیت اللهی در گفت و گو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارسدر خصوص شایعه استفاده تعدادی از بازیکنان فوتبال از کارت های پایان خدمت مشکل دار گفت: طی گزارشی محرمانه به ما اطلاع داده شد که برخی بازیکنان شاغل در لیگ های مختلف ایران از طریق ارائه گواهی ایثارگری و حضور در جبهه مربوط به پدرشان توانسته اند معافیت از خدمت کسب کنند. در این گزارش آمده بود که اصل کارت های پایان خدمت ایرادی ندارد و این نبوده که خود افراد بدون دخالت متولیان نظام وظیفه مبادرت به جعل کارت پایان خدمت کرده باشند بلکه یک باند وجود داشته که گواهی های سابقه جبهه را برای پدران این بازیکنان صادر کرده اند و طبق قانون هر کس ۳۰ ماه سابقه جبهه داشته باشد فرزندش معاف می شود و آنها هم همین گونه معاف شده اند.

وی افزود: اینکه گواهی های پدران بازیکنان قانونی بوده یا خیر و یا اصلا سابقه جبهه به میزان مقرر در قانون بوده یا خیر موضوعی نیست که فدراسیون فوتبال بتواند به آن رسیدگی کند. این امر اگر رخ داده باشد یک جرم است که رسیدگی به جرایم در صلاحیت دادسراهای عمومی یا نظامی است. اگر آنها تایید کنند که چنین اتفاقی رخ داده، کسانی که از این جرم در فوتبال متضرر شده اند می توانند رای مراجع قضایی را به عنوان دلیل و مدرک به ارکان قضایی فدراسیون تحویل دهند تا طبق مقررات رسیدگی شود

آیت اللهی اضافه کرد: تاکنون هیچ باشگاهی در این باره طرح شکایت نکرده و سند و مدرکی هم تحویل فدراسیون نشده است. ما طبق گزارشی که دریافت کرده بودیم موضوع را به آقای حمیسی و حراست ارجاع دادیم تا یک تحقیقات میدانی انجام بدهد و ببینیم ماجرا در چه وضعیتی است. به هرحال برخی از این بازیکنانی که نامشان در گزارش آمده بود بازیکن رده های مختلف ملی هستند و ما در قبال مدارک آنها مسئولیت داریم ولی کشف واقعیت ماجرا همانگونه که گفتم ارتباطی به فدراسیون ندارد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ابتدا باید ثابت شود که تخلف صورت گرفته و این کار را مراجع قضایی انجام می دهند. الان آن نفرات پایان خدمت قانونی الصاق به مهر نظام وظیفه دارند. هرگاه مراجع قضایی ذیصلاح جرم را تشخیص بدهند قطعا رای به ابطال آن کارت ها می دهند و آنجاست که باشگاههای شاکی می توانند ادعا کنند افراد با کارت پایان خدمت غیر قانونی بازی کرده اند و در فدراسیون شاکی شوند پس بهتر است باشگاهها به جای هجمه به سمت فدراسیون، سراغ مراجع قضایی بروند و اصل پرونده را آنجا پیگیری کنند. تا جایی که من مطلع هستم و در آیین نامه آمده برای اثبات اینکه باشگاه از ماجرا خبر داشته یا خیر هم مدعیان باید دلیل و مدرک بیاورند وگرنه حتی با فرض اثبات تخلف، نمی توان در نتایج خللی ایجاد کرد زیرا باید ثابت شود باشگاه هم از ماجرا با خبر بوده است.

وی در مورد دستیاران وینگادا در تیم ملی امید و اینکه افاضلی در گفت وگو باخبرگزاری فارس، گفته افاضلی در کادر فنی او جای ندارد، گفت: ایشان تازه امروز وارد تهران شده و فعلا عجله نکنید. ما فردا با ایشان جلسه داریم و سعی می کنیم این مسائل را برطرف کنیم. ما از آقای افاضلی خواهش کرده بودیم تا تیم امید را جمع کند و او هم مرحله به مرحله تلاش کرده این تیم را جمع کند و نفراتی که باید رجیستر می کردیم انجام شده و حالا منتظر هستیم تا نشستی با وینگادا داشته باشیم تا نسبت به دستیاران او صحبت کنیم.

نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که هزینه های تیم ملی امید را فدراسیون فوتبال می دهد یا نه، اظهار داشت: تا الان که فدراسیون فوتبال این کار را کرده اما بخشی از هزینه ها هم در اختیار کمیته ملی المپیک است که ما در جلسات آن را حل می کنیم اما نهایتا خود ما در فدراسیون این کار را انجام می دهیم چرا که برای ما فرقی ندارد و ما می خواهیم در مسابقات مقدماتی المپیک ریودوژانیرو موفق باشیم و عزم مان هم جزم است تا آماده سازی خوبی در این راه صورت گیرد چرا که این خلائی که در فدراسیون فوتبال است را می خواهیم پر کنیم. سال هاست تیم المپیک ما نتوانسته وارد المپیک شود و می خواهیم با سازماندهی خوبی که انجام می دهیم نماینده خوبی برای فدراسیون آسیا در المپیک ۲۰۱۶ برزیل باشیم.

آیت اللهی در ادامه درباره تعامل باشگاه های فوتبال با تیم ملی امید گفت: تقویمی که ما تدارک دیده ایم در آن تمام روزهای فیفادی لحاظ شده است و این تقویم برای سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ آماده شده و آن را هم به سازمان لیگ ارسال کردیم تا آنجا هم دیده شود. برنامه های اردویی و بازی های تدارکاتی هم در این تقویم پیش بینی کردیم که البته باید بگویم همه این کارها را آقای افاضلی انجام داده و برنامه کاملی را تا سال ۲۰۱۶ آماده کردیم تا این برنامه را به کمیته ملی المپیک ارسال نمودیم و امیدوارم خللی در اجرای این برنامه ها ایجاد نشود و با تعامل همه بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

وی درباره اینکه گفته می شود او قرار است روی نیمکت تیم ملی امید به عنوان سرپرست بنشیند، اظهار داشت: من روی نیمکت نمی نشینم اما مدیریت فدراسیون فوتبال به من ماموریتی داده و وظیفه دارم به همراه دبیرکل فدراسیون و رئیس سازمان لیگ آن را انجام دهم تا تیم امید در شرایط مطلوبی در مسابقات شرکت کند. قرار نیست من روی نیمکت باشم اما قرار شده تا از تیم امید پشتیبانی کنم و هر چه صلاح باشد همان کار را انجام خواهم داد. از الان هم زود است که بخواهیم در این باره صحبت کنیم اما هر چه صلاح فدراسیون فوتبال باشد من آن کار را انجام می دهم.

نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل مالیاتی وینگادا به صورت قطعی برطرف شده که او توانسته وارد ایران شود و یا حل مشکل او مقطعی بوده، تصریح کرد: ما با امور مالیاتی و آقای رحیمی مدیرعامل پرسپولیس صحبت هایی داشتیم تا وینگادا بعد از اردوی تیم ملی امید بتواند در ایران فعالیت کند و بعد از آن جلسه مشترکی با حضور آقای رحیمی برگزار خواهیم کرد تا این مسئله حل شود. اما باید بگویم رفع مشکل ایشان فعلا مقطعی است.

آیت اللهی درباره سقوط فجرسپاسی شیراز به لیگ دسته اول اظهار داشت: من الان ۹ ماه است در ورزش شیراز نیستم و باید مسئولان استان فارس در این باره صحبت کنند اما سقوط فجر ضایعه ای برای ورزش و فوتبال استان فارس است که باید جبران شود چرا که این استان ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و بد است اگر تیمی در لیگ برتر نداشته باشد. فکر می کنم مسئولانی که می توانستند کمک کنند و نکردند باید به یاری این تیم بشتابند تا سال آینده دوباره فجرسپاسی بتواند به لیگ برتر صعود کند.

وی در پایان درباره مربیگری فرهاد کاظمی در لیگ برتر گفت: ایشان اگر مشکل داشتند که تا همین جا هم فعالیت نمی کردند و به نظرم مشکل خاصی ندارند.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار