|
|
کدخبر: ۱۶۹۷۹۴

رییس فدراسیون تنیس کشور گفت: آغاز همکاری با آموزش و پرورش نقطه عطفی برای تقویت زیرساخت های نرم افزاری تنیس کشور در رده های سنی پایه است.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،مجید شایسته در مجمع انتخاباتی هیات تنیس آذربایجان غربی اظهارداشت: تشکیل انجمن تنیس آموزش و پرورش و ورود این رشته طی دو سال گذشته به مدارس مقطع ابتدایی موفقیت بزرگی محسوب می شود و شاهد کشف و شناسایی ورزشکاران مستعد و نخبه این رشته در رده های سنی زیر ۱۰ سال شده ایم.
وی ادامه داد: در کنار اجرای طرح آموزش تنیس مدارس برای دانش آموزان زیر ۱۰ سال، اقدام به آموزش معلمان ورزش مدارس نیز کرده ایم و با ارائه امکانات رایگان از قبیل تنیس، راکت و ست تنیس سعی در نهادینه سازی این رشته در مدارس کشور داریم.
شایسته افزود: راه رسیدن به نتیجه مطلوب در هر رشته ورزشی تعامل با آموزش و پرورش و دانشگاه هااست چرا که در مراکز آموزشی و علمی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای جذب و شناسایی ورزشکاران به راحتی وجود دارد.
وی ادامه داد: تعامل با بخش خصوصی و عدم اتکا به اعتبارات محدود دولتی نیز یکی دیگر از راه های توسعه ورزش کشور است که نتیجه آن حضور ورزشکاران در میادین مهم بین المللی و بهبود رنگینک جهانی آنان است.
وی از برگزاری مسابقات بین المللی فیوچرز به میزبانی کیش خبر داد و افزود: در این مسابقات آروی شاندور از مجارستان به عنوان سرداور و امیرحسین موسوی، مسیح صلاح، سینا ابراهیمیان، امین مهدویان و مهدی ملک زاده نیز به عنوان داور در این تورنمت سه هفته ای قضاوت می کنند.
شایسته گفت: هفته چهارم تا ششم این رقابت ها به میزبانی فدراسیون تنیس کشورمان و با همکاری موسسه فرهنگی ورزشی آپت در جزیره کیش در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که اعلام کنیم تنیس از سال ۱۲۹۲ در ایران آغاز شده است که به همین مناسبت جشن یکصد سالگی تنیس کشورمان طی مراسمی برگزار می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه افزود: استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و انعقاد پروتکل های متعدد با کشورهای هم جوار بستر مناسبی برای میزبانی و برگزاری مسابقات بین المللی است.
علی خلیلی ادامه داد: تعامل خوب فدراسیون های ورزشی با هیات های استان می تواند بستر مناسبی برای برگزاری هر چه مطلوب مسابقات بین المللی فراهم کرده و زمینه های توسعه رشته های مختلف ورزشی کشور را ایجاد می کند.
وی گفت: در خصوص رشته تنیس امکانات و زمین های تنیس استانداردی در مجموعه شهید باکری ارومیه فراهم شده است و آمادگی میزبانی مسابقات آسیایی و بین المللی را در این شهر داریم.
خلیلی ادامه داد: هیات تنیس استان فعالیت خوبی در راستای تشکیل هیات های شهرستانی و جذب و تربیت ورزشکاران نونهال و نوجوان(دختر و پسر) دارد که در این راستا طی دو سال گذشته ۹ ملی پوش به جامعه ورزش کشور تقدیم کرده است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار