|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۸۱

سمینار هم اندیشی و برنامه ریزی فعالیت مراکز ورزش قهرمانی ۱۰ استان منتخب کشور

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش یکی از مهم ترین اهداف مراکز ورزش قهرمانی در کشور را مجهز کردن به علم استعدادیاب عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم در این مراکزعلم را به عمل تبدیل کنیم حائز اهمیت است.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، سید نصرالله سجادی در سمینار هم اندیشی و برنامه ریزی فعالیت مراکز ورزش قهرمانی ۱۰ استان منتخب کشور با اشاره به اهمیت استعدادیابی در ورزش قهرمانی گفت: «علت وجودی دفتر استعدادیابی همان شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی کشور است. به دنبال آن بودیم که این مراکز در استان ها فعال شوند، به همین منظور آیین نامه ها ودستور العمل هایی برای راه اندازی مراکز ورزش قهرمانی در زمینه استعدایابی تدوین شد.»

وی افزود: از اهداف مهم ما برای ادامه این فعالیت ها مجهز کردن مراکز به علم استعدادیابی است. اما این که بتوانیم علم را به عمل تبدیل کنیم اهمیت دارد.

سجادی ادامه داد: برای راه اندازی این مراکز ابتدا ۱۰ استان را که وضعیت نسبتاً مطلوبی داشتند را انتخاب کردیم که در این راستا به رشته های پایه و پر مدال یا یعضی رشته های تیمی که در سطح قاره و جهان مطرح است می پردازیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: «هدف ما این است که ابتدا استعداد ها شناسایی و مربیان و استعدادهای برتر در این مرکز پشتیبانی شوند تا بتوانند در مقاطع سنی مختلف در تیم های ملی قرار بگیرند.»

وی با اشاره به ظرفیت استان ها و سایر نهاد ها در زمینه استعدادیابی عنوان کرد: قریب به ۱۰۰درصد این استعدادها دانش آموز هستندکه باید در این راستا به آموزش و پرورش به عنوان یک همکار نزدیک نگاه کنیم. برای این همکاری ها تفاهم نامه ای تدوین شد که در آینده ای نزدیک به امضای این دو وزارتخانه می رسد.

سجادی در ادامه از دانشگاه های تربیت بدنی کشور و اساتید و نیروهای کارشناس و هم چنین هیات های پزشکی ورزشی استان ها به عنوان ظرفیتی یاد کرد که می تواند در استعدادیابی به وزارت ورزش و جوانان کمک کنند.

وی عنوان کرد: برای راه اندازی این مراکز بودجه ای را پیش بینی کردیم وملاک تخصیص بودجه بر اساس میزان فعالیت و برنامه های مراکز طبق آیین نامه ها و دستور العمل ها خواهد بود.
سجادی با مهم خواندن مستندسازی فعالیت ها در این مرکز گفت: کلیه اطلاعات از فعالیت خود مرکز گرفته تا مربیان، استعدادها و همه آمار و ارقام باید ثبت و مستند شوند که در نهایت مشخص شود چه تعدادی به تیم های ملی توسط هر استان معرفی شده است. این اقدام در سال اول می تواند پایه خوبی برای ادامه کار در سایر استان ها باشد.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی با بیان این مطلب که این کار به صورت آزمایشی صورت می گیرد و در ابتدا حتی با مشکلاتی رو به رو خواهیم شد گفت: مشکلات نباید باعثتوقف کار شود و در نشست های دیگری مشکلات و تجربیات باید مطرح شود که برای نهادینه شدن در اختیار مراکزقرار می گیرد.

سجادی در پایان گفت: امروز ورزش قهرمانی مورد توجه مردم و مسوولان است و باید از فضای ورزش قهرمانی در سال جاری که سال شلوغی برای این حوزه است استفاده کنیم. باید این را هم اضافه کنم که ورزش قهرمانی با کیفیت مد نظر ما است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار