|
|
کدخبر: ۱۷۰۶۶۸

اسامی و مشخصات فیزیکی بازیکنان تیم های گروه یک لیگ جهانی والیبال منتشر شد و در بین بازیکنان تیم های ملی والیبال ایران، ایتالیا، برزیل و لهستان بلندقدترین بازیکن برزیلی است.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، بیست و پنجمین دوره لیگ جهانی والیبال از دوم خردادماه امسال با حضور ۲۸ تیم در سه دسته آغاز می شود که هشت تیم برتر جهان دردسته اول این رقابت ها با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

تیم ملی والیبال ایران در گروه یک دسته اول لیگ جهانی والیبال با تیم های لهستان، برزیل و ایتالیا همگروه است که فدراسیون جهانی والیبال اسامی و مشخصات فیزیکی این تیم ها را منتشر کرد.

همانگونه که تیم ملی والیبال برزیل با کسب ۹ مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز پر افتخارترین تیم لیگ جهانی است، عنوان بلندقدترین، سنگین ترین و بلندترین آبشار زن گروه یک دسته یک به این تیم می رسد.

بر اساس مشخصات منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) بلندقدترین بازیکن در بین چهار تیم ایران، ایتالیا، برزیل و لهستان به گوستاو بوناتو با ۲۱۴ سانتی متر قد می رسد. مارچین مزدزونگ از لهستان در جایگاه دوم این رده بندی قرار دارد که ۲۱۱ سانتی متر قد دارد.

دو بازیکن دیگر برزیل نیز در رتبه سوم قرار دارند که با ۲۰۹ سانتی قد این جایگاه را به خود اختصاص دادند.

در تیم ملی والیبال ایران سامان فائزی و محمد موسوی به ترتیب با ۲۰۴ و ۲۰۳ سانتی متر قد بلند قامت ترین بازیکنان کشورمان در لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ هستند.

هر چند وزن بالا و سنگین نمی تواند به عنوان یک ویژگی مثبت برای بازیکنان تلقی شود، اما عنوان سنگین ترین بازیکن گروه یک لیگ جهانی را نیز تیم ملی والیبال برزیل به خود اختصاص داده است.
گوستاو بوناتو از برزیل با ۱۰۹ کیلوگرم وزن سنگین ترین بازیکن گروه یک لیگ جهانی والیبال است. تیم ملی والیبال برزیل دو بازیکن ۱۰۱کیلوگرمی دیگر نیز دارد، اما رتبه دوم این داده آماری به توماس براتا از ایتالیا می رسد که ۱۰۵ کیلوگرم وزن دارد. گرزگورزبوسیاک از لهستان نیز با ۱۰۳ کیلوگرم وزن در رتبه سوم قرار دارد.

در تیم ملی والیبال ایران علیرضا جدیدی سنگین ترین بازیکن است که ۹۷ کیلوگرم وزن دارد. در بین ۸۸ بازیکن گروه یک شرکت کننده در لیگ جهانی والیبال، فرهاد ظریف با ۶۰ کیلوگرم وزن و ۱۶۰ سانتی متر قد، عنوان سبک ترین و کوتاهترین بازیکن را به خود اختصاص داده است.

بیشترین پرش برای آبشار زدن نیز به لیاندرو ویسوتو نیواس از برزیل می رسد که ۳۷۰ سانتی متر است. گرزگورزبوسیاک از لهستان نیز با ارتفاع پرش ۳۶۳ سانتی متر در رتبه دوم قرار دارد.

سید محمد موسوی بازیکن ارزشمند تیم ملی والیبال ایران با پرش ۳۶۲ سانتی متر برای زدن آبشار در رتبه سوم این داده آماری قرار دارد. بهترین بازیکن ایتالیا نیز در این موضوع توماس براتا با ۳۵۹ سانتی متر پرش است.

عنوان بلندترین پرش برای دفاع را ایوان زایتسف از ایتالیا با ۳۴۸ سانتی متر در گروه یک لیگ جهانی در اختیار دارد تا بازیکنان برزیل را در این زمینه در رتبه دوم قرار دهد.

لیاندرو ویسوتو نیواس از برزیل با ۳۴۵ سانتی متر پرش برای دفاع در رتبه دوم قرار دارد و رتبه سومی این داده آماری به محمد موسوی از ایران با ۳۴۴ سانتی متر می رسد. بهترین بازیکن لهستان در این زمینه ۳۴۰ سانتی متر پرش دارد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار