|
|
کدخبر: ۱۷۰۷۵۳

بررسی وضعیت بازیکن ۲منظوره در والیبال " ساحلی، سالنی "

در فدراسیون والیبال کمیته های زیادی مشغول فعالیت هستند که به ظاهر مظلوم ترین این کمیته ها، ساحلی محسوب می شود.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بکار بردن واژه مظلوم برای رشته ساحلی که خود دارای طرفداران خاص و ویژه ای است، بحثبرانگیز خواهد بود اما از آن جهت می گوییم که همگان از ساحلی بازان ساکت و بی سر و صدای ایران که هر از چند گاهی به یک دوره مسابقات سطح بالا اعزام می شوند توقع کسب مدال و عنوان دارند اما نظارت و برنامه ریزی برای این دسته از ورزشکاران از سوی مسئولان فدراسیون و کلان ورزش ایران تا حدودی ابتدایی است.

وضعیت کمیته ساحلی تا جایی وخیم شده که حتی نمی توانند قانون فعالیت انحصاری را هم به طور کامل تصویت و اجرا کنند.

تمامی کارشناسان بر این باور هستند که یک بازیکن فقط باید در والیبال ساحلی فعالیت داشته باشد و یا در والیبال سالنی؟ اما هنوز این موضوع در فدراسیون والیبال ایران اجرا شدنی نیست و به یک چالش بزرگ تبدیل شده. بهتر است در این فضا سری به فوتبالی ها که همیشه موارد منفی و نقاط ضعفشان بوق و کرنا شده، بزنیم حتی در این مجموعه شلوغ و پر ترافیک حواس ها جمع است و هیچ ساحلی بازی حق فعالیت در فوتبال سالنی و چمن را ندارد.

جمعیت کثیر فعال در فوتبال همه این قانون را پذیرفته و به هیچ عنوان از آن سرباز نمی زنند ولی در والیبال این گونه نیست و هر سال به بهانه هایی شاهد حضور بازیکن ۲ منظوره " ساحلی، سالنی " در این رشته هستیم.

آسیب شناسی و بررسی وضعیت والیبال ساحلی مورد پرورش بازیکنان اختصاصی فقط نیاز به تدوین یک قانون مدرن و اصولی دارد البته باید این قانون از سوی مسئولان بدون هیچ تبصره و ماده ای اجرا شود. درغیر این صورت بازهم در ساحلی دچار مشکل خواهیم شد اگر مسئولان کمیته والیبال ساحلی و فدراسیون درخصوص عدم حضور یک بازیکن به طور همزمان در ساحلی و سالنی به توافق برسند و آن را به عنوان قانون و آئین نامه داخلی تصویب کنند به طور قطع معدود افراد در ساحلی به طور حرفه ای کارشان را دنبال و چشم طمع خود را بروی پول ها و قول های مربوط به والیبال سالنی می بندند و کارشان را می کنند.

این ها را گفتیم تا اشاره داشته باشیم به اتفاق عجیب و غریبی که از سوی کادر فنی تیم ملی نوجوانان رخ داده است که به نوعی نشان دادند که سالنی بازان از وضعیت موجود در ساحلی ناراضی نیستند.

ماجرا از این قرا است که رسول آقچلی و بابک موسوی ساحلی بازان نوجوان کشورمان چندی پیش در مسابقات قهرمانی ساحلی آسیا شرکت کردند و توانستند با حضور موفقشان سهمیه رقابت های المپیک نانجینگ چین(نوجوانان) را کسب کنند اما حال که تمرینان شروع شده این ۲ ملی پوش که می توانستند آینده درخشانی را در والیبال ساحلی برای حضور خود رقم بزنند از حضور در تمرینات سرباز زدنند. پس از پیگیری هایی گسترده، مسئولان کمیته ساحلی متوجه شدند که آن ها به تیم ملی والیبال سالنی نوجوانان دعوت شده و مشغول تمرین هستند.

شنیده ها حاکی از آن است که حضور ۲ بازیکن مذکور در تمرینات تیم ملی ساحلی نوجوانان مصادف است با خط خوردن آن ها از ترکیب تیم ملی سالنی. با توجه به این مسئله مسئولان و اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال ساحلی این بار هم کوتاه آمدند و افرادی دیگر را به تمرینات تیم ملی دعوت کردند ولی آیا کسانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند را باید نادیده گرفت و به سراغ دیگران رفت؟!!

باز هم از مسئولان فدراسیون در این شرایط طلب رسیدگی و بررسی وضعیت موجود را داریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار