|
|
کدخبر: ۱۷۰۹۲۴

شکست مادرید ی ها معادلات لالیگا را بر هم زد

خبرگزاری تسنیم: شکست غیرمنتظره صدرنشین جدول رده بندی لالیگا و توقف کهکشانی ها در سانتیاگوبرنابئو روزنه امید آبی واناری ها برای دفاع از عنوان قهرمانی خود را باز نگه داشت.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، تساوی خانگی شنبه شب بارسلونا برابر ختافه کابوس فصلی بدون جام را برای هواداران این تیم به حقیقت مبدل کرده بود اما لغزش دو رقیب اصلی کاتالان ها باعثشد که امید فتح لالیگا همچنان در بارسایی ها زنده بماند، هرچند با کلی اما و اگر.

شب گذشته(یکشنبه) هر دو فینالیست لیگ قهرمانان اروپا متوقف شدند. نخست اتلتیکومادرید در خانه لوانته ۲ بر صفر باخت و ساعاتی بعد هم رئال مادرید در خانه خود، ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به تساوی ۲ بر ۲ برابر والنسیا رضایت داد.

با این نتایج اتلتیکومادرید نتوانست حاشیه امنیت خود را در صدر جدول افزایش دهد و همچنان با همان سه امتیاز اختلافی که پیش از این با بارسلونا داشت در صدر جدول باقی ماند. رئال هم یک امتیاز گرفت اما هنوز با دو امتیاز کمتر از بارسلونا در رده سوم قرار دارد، البته با یک بازی معوقه که چهارشنبه شب باید آن را در خانه وایادولید انجام دهد. پیروزی در این بازی کهکشانی ها را با یک امتیاز بالاتر از بارسلونا و در رده دوم قرار خواهد داد و فاصله آنها را با صدر جدول به دو امتیاز کاهش می دهد.

تا اینجای کار همه چیز باز هم به نفع اتلتیکومادرید به نظر می رسد اما شرایط فرق می کند زمانی که بدانید این تیم در هفته آخر لالیگا در بازی که کم از یک فینال نیست، میهمان بارسلوناست. پیروزی بارسلونا در آن بازی کاتالان ها را بالاتر از اتلتیکو قرار می دهد، چرا که آمار بازی های رودررو حکم به برتری بارسا می دهد. شاگردان خراردو مارتینو در بازی نیم فصل نخست در خانه اتلتیکومادرید مساوی کردند. با این شرایط همه چیز به نفع رئال مادرید خواهد بود، چون در آن صورت با شکست اسپانیول در سانتیاگوبرنابئو می تواند قهرمان لالیگا شود.

تمامی این محاسبات اما در شرایطی محقق خواهند شد که سه مدعی قهرمانی بازی های هفته سی وهفتم خود را ببرند و رئال مادرید بازی معوقه اش را هم با پیروزی پشت سر بگذارد.

در هفته سی وهفتم لالیگا بارسلونا میهمان الچه است، اتلتیکومادرید از مالاگا پذیرایی می کند و رئال مادرید هم به خانه سلتاویگو می رود. در این میان رئال مادرید در فاصله چهار روز باید دو بازی انجام دهد و کارش از دو مدعی دیگر قهرمانی سخت تر است، به خصوص که بازی اول(معوقه) این تیم برابر وایادولیدی است که در رده نوزدهم جدول قرار گرفته و برای فرار از سقوط باید سه امتیاز را کسب کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار