|
|
کدخبر: ۱۷۰۹۷۳

بازیکنانمان می دانند عملکرد فولاد در کسب سهمیه ایران تاثیر دارد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در فوتبال ایران یک روز قلیان اصل می شود روز دیگر کارت پایان خدمت و در این میان تنها چیزی که حرام می شود کاغذ است.

به گزارشخبرگزاری فارس، حسین فرکی پس از اینکه سال گذشته توانست همراه فولاد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد امسال به مقام قهرمانی رسید.

فرکی جزو مربیان با اخلاق و فنی فوتبال ایران است که همواره در فضایی آرام و به دور از حاشیه کار خود را دنبال می کند.

فولاد خوزستان در دو دیدار رفت و برگشت در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف السد قطر می رود و با توجه به اینکه سایر نماینده های ایران از دور رقابت ها کنار رفتند وظیفه فرکی و شاگردان او بسیار سنگین است.

در همین راستا حسین فرکی در گفت و گو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارسدر مورد شرایط این تیم و حواشی اخیر صحبت های زیر را انجام داد.

فارس: دیدار مقابل السد قطر را چطور ارزیابی می کنید؟

ابتدا بازی رفت در قطر را در پیش داریم السد را به طور کامل با توجه به دیدارهای مرحله گروهی ارزیابی کردیم و می دانیم آنها تیمی هستند که در خانه نسبت به دیدارهای خارج از خانه عملکرد بهتری دارند. السد در خارج از خانه دو شکست و یک تساوی به دست آورده است. نفرات این تیم را با توجه به اینکه ترکیبی از بازیکنان دو ملیتی و قطری هستند ارزیابی کردیم و می دانیم آنها کیفیت بسیار خوبی دارند.

فارس: آمار گل های خورده السد بسیار بالا است و این تیم در مرحله گروهی در دو مسابقه ۹ گل دریافت کرده است.

نقاط ضعف و قوت السد را به همراه توانایی بازیکنان این تیم کاملا شناسایی کردیم این مسائل را به بازیکنان اعلام کردیم و روی آن به طور دقیق کار کردیم. ضعف این تیم بیشتر در خط دفاع است البته ۹ گلی که السد دریافت کرده بیرون از خانه بوده و این نشان می دهد عملکرد این تیم در خانه و بیرون از خانه کاملا متفاوت است. آنها در دیدار پیش رو میزبان هستند و امیدواریم بتوانیم از نقطه قوت تیم ما که خط حمله است بر علیه نقطه ضعف این تیم که خط دفاع است استفاده کنیم و نتیجه خوبی به دست بیاوریم.

فارس: در حال حاضر فولاد تنها نماینده فوتبال ایران است و اگر عملکرد این تیم همانند سایر نماینده های ایران خوب نباشد ممکن است سهمیه ایران در مسابقات سال آینده کم شود. آیا سنگینی بار این مسئولیت باعثنشده تمرکز بازیکنان شما برهم بخورد؟

ما در جریان این مسئله هستیم و بازیکنان را به خوبی توجیه کردیم چیزی که برعهده ما است این است که تلاش کنیم و برای خودمان و کشورمان افتخار بیافرینیم. اگر در این رقابت ها عملکرد موفقی نداشته باشیم ممکن است از امتیازات ایران برای کسب سهمیه کم شود البته این مسئله روی تیم ما تاثیر منفی نگذاشته است. اگر بتوانیم نتیجه بگیریم این اتفاق خوبی برای فوتبال کشور است. مهدی تاج در این مورد با ما صحبت کرده و من نیز موضوع را به بازیکنان انتقال دادم. امیدوارم بتوانیم از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

فارس: بختیار رحمانی، مهرداد جماعتی و سوشا مکانی به دلیل حضور در اردوی تیم ملی فرصت تمرین کنار بازیکنان فولاد را نداشتند آیا این مسئله مشکلی برای تیم به وجود نمی آورد؟

این بازیکنان در اختیار تیم ملی بودند و تمرینات خود را انجام دادند در طول فصل پیش می آید که یکی دو بازیکن شما مصدوم می شود و در تمرینات حضور نداشته باشند همین بازیکنانی که مصدوم می شوند به دلیل شناختی که از شرایط تیم دارند بلافاصله پس از رفع مسئولیت در میدان حاضر می شوند و مشکل خاصی به وجود نمی آید. این ۳ بازیکن در تیم ملی حضور داشتند و تمرینات خود را زیر نظر کادرفنی انجام دادند طبق اطلاعاتی که دارم شرایط این ۳ بازیکن خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد. مشکلی برای به هماهنگی رساندن این بازیکنان وجود ندارد حداقل دو فصل است که من با این بازیکنان کار می کنم و قبل از این هم برخی از این بازیکنان کنار یکدیگر حضور داشتند.

فارس: این روزها صحبت زیادی در مورد تمدید قرارداد شما می شود آیا در این رابطه مذاکراتی صورت گرفته است؟

هنوز هم همان صحبت قبلی من در میان است و مسئله خاصی مطرح نشده است بنده از باشگاه زمان خواستم تا پس از فکر کردن روی این موضوع تصمیم خود را بگیرم البته هنوز بازی های ما به پایان نرسیده و دو دیدار رفت و برگشت مقابل السد قطر داریم. عجله ای نداریم و زمان برای فکر روی این مسئله وجود دارد.

فارس: می شود گفت صعود فولاد خوزستان به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می تواند در تصمیم شما نقش مهمی داشته باشد؟

فعلا نمی خواهم در این مورد صحبتی را بیان کنم.

فارس: زمان عمل جراحی پای شما مشخص شده است؟

پزشک جراح من دکتر کیهانی است که در حال حاضر در ایران حضور ندارد. او به زودی به ایران بازمی گردد و به احتمال فراوان در اواخر اردیبهشت یا اوایل خردادماه عمل پای من انجام خواهد شد.

فارس: چندی پیش بحثجعلی بودن کارت معافیت چند تن از بازیکنان شما مطرح شد و در این میان خیلی ها تلاش کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند در این مورد چه صحبتی دارید؟

اصلا مطرح کردن چنین مباحثی باعثظلم به مردم است خبری منتشر شده که دارای منبع موثق نیست و وقتی چنین خبری منتشر می شود ممکن است حساب و کتابی در پشت قضیه وجود داشته باشد. ممکن است برخی افراد با فکر و حساب و کتاب های مخصوص خود چنین کاری را انجام داده اند و متاسفانه از آنجایی که به این اخبار زیاد پرداخته می شود و طرفداران زیادی دارد مردم خیلی سریع فکرشان مشغول و درگیر این مسئله می شود. واقعیت این است که وقتی این خبر را شنیدم خنده ام گرفت. چنین حرف و شایعه ای که به سرعت در میان افکار عمومی پخش می شود واقعا از نظر من خنده دار بود بیشتر به آنهایی خندیدم که موضوع کارت پایان خدمت را جدی گرفتند و این مسئله را دنبال می کنند انشاءالله به هدفشان برسند اما آنهایی که در حال پیگیری این اخبار هستند هیچ اطلاعی از قوانین و مقررات ندارند و تنها دلشان را به یک چیز الکی خوش کرده اند اصلا به اینکه این موضوع از کجا شروع شده و چه منبعی دارد توجه ندارند. از این اتفاقات در فوتبال ما زیاد افتاده است یک زمان بحثقلیان کشیدن اصل می شود و پس از مدتی فراموش می شود در این میان تنها چیزی که حرام می شود کاغذ است که این مسائل روی آن نقش می بندد یک روز تبانی، رشوه، قلیان کشی مطرح می شود یک روز مسائل دیگر مورد توجه قرار می گیرد از این موضوعات در فوتبال ما کم نیست مسئله جعلی بودن کارت ها نیز در راستای همان مسائل قرار می گیرد از اول هم این مسئله قابل فکر کردن نبود.

فارس: در پایان صحبت خاصی دارید که بخواهید مطرح کنید؟

۳ نماینده فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند امیدوارم در این بین توجه بیشتری به فولاد خوزستان شود. همانقدر که به سایر تیم ها می پردازند و اخبار تمرینات و بازی های آنها را دنبال می کنند نیمی از آن را صرف تیم فولاد خوزستان کنند. به فولاد خوزستان باید به عنوان نماینده فوتبال ایران نگاه کنند نماینده ایران دیروز در تهران تمرین داشت و تنها یک عکاس در زمین حضور یافته بود آیا اگر این تمرین برای تیم دیگری بود همین شرایط وجود داشت یا نه خبرنگاران زیادی در محل حضور می یافتند و توجه کاملی داشتند. از نظر من باید برای این مسئله تاسف خورد چراکه توجه زیادی به تیم خوب فولاد وجود ندارد. البته تمام رسانه ها به ما توجه دارند اما می خواهیم نگاه بیشتری به فولاد خوزستان شود باز هم از اهالی رسانه که زحمت زیادی می کشند تشکر می کنم اما بازیکنان ما جوان هستند و اگر توجه بیشتری به آنها شود انگیزه بیشتری پیدا می کنند.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار