|
|
کدخبر: ۱۷۱۰۱۵

خبرگزاری تسنیم: پس از کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ توسط قطر پسر یکی از از مقامات ارشد فیفا در بیمارستانی در این کشور پست گرفت.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، پس از اینکه قطر موفق شد امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست بیاورد انتقاداتی در خصوص این موضوع مطرح شد. روزنامه انگلیسی «تلگراف» با انتشار گزارشی مدعی شد پسر یکی از مقامات ارشد فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) پس از اینکه پدرش به میزبانی قطر رأی داده پستی را در یکی از بیمارستان های خصوصی قطر گرفته است.

دکتر پیتر دوگ که پسر مایکل دوگ، عضو بلژیکی کمیته اجرایی فیفا و کمیته پزشکی فیفا است قرار بود در ماه فوریه ۲۰۱۱ به عنوان جراح پاره وقت در بیمارستان «آسپتار» قطر مشغول فعالیت شود. او در سال ۲۰۱۲ همکاری خود را به صورت پزشک دائم با این بیمارستان که یک مرکز تخصصی ارتوپدی و پزشکی ورزشی است، آغاز کرد و حتی خانواده اش را هم با خود به قطر برد.

مایکل دوگ یکی از ۲۲ اعضای فیفا بود که به میزبانی روسیه و قطر در جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ رأی داد اگر چه مشخص نیست چه کسی به کدام کشور خواهان میزبانی رأی داده چون آرا کاملاً محرمانه بوده است.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا پسر مایکل دوگ درست سه ماه پس از اینکه قطر میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورد به عنوان پزشک جراح در بیمارستان «آسپتار» مشغول فعالیت شد؟

با این حال پیتر دوگ این فرضیه ها را تکذیب و عنوان کرد که پزشکی شناخته شده است و انتصابش در این پست اصلاً ربطی به رأی پدرش در انتخاب میزان جام جهانی ۲۰۲۲ نداشته است.

مایکل دوگ هم در این رابطه اظهار داشت: من پسرم را با رأی قطر معاوضه نکردم. در حقیقت خانواده ام از اینکه پسرمان شغل خوب و موفق خود در بلژیک را رها کرد و به قطر رفت، ناراحت هستند.

این تنها مورد مشکوک در کسب میزبانی جام جهانی توسط قطر نبوده است. پیش از این لوران، پسر میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا و عضو کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال فرانسه هم به عنوان مدیر اجرایی کمپانی ورزشی «بوردا» که مالکان آن قطری هستند، منصوب شده بود.

میشل پلاتینی همواره گفته که فعالیت پسرش در این کمپانی ورزشی به رأی دادن وی به قطر برای میزانی جام جهانی ۲۲۰۲ ربطی نداشته است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار