|
|
کدخبر: ۱۷۱۰۵۰

نگاهی به تازه ترین صحبت های سرمربی تیم ملی

خبرگزاری تسنیم: تازه ترین اظهارات کارلوس کی روش حامل پیام های روشنی در مسیر موفقیت و یا شوربختی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی است.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، هرچه فاصله فوتبال ایران با جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل کمتر می شود، کارلوس کی روش هم در کلامش شفافیت و صراحت بیشتری به کار می گیرد. بررسی چند نکته در اظهارات سرمربی تیم ملی فوتبال نشان می دهد که در مسیر موفقیت با چه انتخاب هایی روبرو هستیم.

خشنودی از گام اول

کی روش از اردوی آفریقای جنوبی راضی است. هرچند اتفاقات ناخوشایند روزهای نخست و ترکیب ناقص بازیکنان برای او ناراحت کننده بود اما بازدهی اردو و اشتیاق بازیکنان سرمربی تیم ملی را خشنود کرده و او هم ابایی از بیان این رضایت در کلامش ندارد.

هشدار موزامبیکی

سرمربی تیم ملی گفته لغو دیدار تدارکاتی زمانی معنا دارد که برای انجام آن توافق شده باشد. برای بازی موزامبیک توافقی انجام نشده بود که بخواهد لغو شود. این هشداری برای دیدارهای آینده است. بلاروس، مونته نگرو، آنگولا و ترینیداد و توباگو حریفان تدارکاتی پیش رو خواهند بود اما آیا این دیدارها قطعی شده و توافق لازم برای آن انجام شده است؟ فدراسیون فوتبال باید در این باره تمهیدات جدی داشته باشد تا دیدارهای تدارکاتی تیم ملی طبق برنامه و اهداف سرمربی انجام شود.

ارتباطات شخصی

در بحثدیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال نکته دیگری هم وجود دارد و آن صحبت کی روش در مورد هماهنگی دیدارهای تدارکاتی تیم ملی با ارتباطات شخصی اش است. سرمربی تیم ملی عنوان کرده که دیدارهای تدارکاتی اردوی آفریقا را با ارتباطات شخصی خودش هماهنگ کرده و البته این موضوع شامل حال دیدارهای اردوی اتریش و برزیل هم می شود. آیا فدراسیون فوتبال در این میان نقشی نداشته است؟ و البته این سوال که چرا همانند تیم های آفریقایی و اروپایی، رقیبی همطراز با فوتبال آرژانتین برای دیدار تدارکاتی انتخاب نشده است؟

ایده های کی روش

سرمربی تیم ملی فوتبال در صحبت های خود از ایده هایش گفته است، ایده هایی که گام اول آن در آفریقای جنوبی برداشته شد و گام های بعدی در اردوهای آینده تیم ملی برداشته خواهد شد. اکنون تصمیم ایدهآل برای فوتبال ما همراهی با ایده های کی روش است، آن هم با یادآوری خاطرات دوران ایویچ که وقتی بازیکنان تیم سال ۹۸ را به اردوی بروجرد برد یا تمرینات در سالن را در نظر گرفت بسیاری متعجب شده و حتی به انتقاد از او پرداختند.

با این حال ایده های ایویچ در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه جواب داد و اکنون باید به ایده های سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. ایویچ در همان زمان عنوان کرد برای تیمش نیاز به بازیکنانی دارد که مانند سرباز باشند و همین سربازها در فرانسه خاطره خوبی از تیم ایران بجا گذاشتند. اکنون کی روش هم به همین سربازها احتیاج دارد و به همین دلیل تیم ملی را فدای نام برخی بازیکنان نکرده است.

آنچه در آفریقای جنوبی گذشته تحسین بازیکنان تیم ملی را برانگیخته حتی اگر این تحسین ها با غرض جلب نظر کی روش هم باشد باید این پتانسیل مثبت همراهی را با افکار عمومی پیوند زد و به پیش رفت.

زمان همراهی

این یک ماموریت تاریخی برای فدراسیون فوتبال است که فضای اطراف تیم ملی فوتبال را از هرگونه تنش خالی کند. همانطور که کی روش هم این خواسته را در صحبت هایش به زبان آورده و خواهان برقرای آرامش کامل در اطراف تیمش شده است اما این آرامش چگونه فراهم می شود، بحثدر مورد دخل و خرج یک اردو یا البسه تیم ملی، نقدها و شکایت های بی موقع و نفهمیدن سرمربی تیم ملی فوتبال همه و همه باید تمام شود تا اتمسفر تیم ملی سراسر انرژی مثبت و آرامش شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار