|
|
کدخبر: ۱۷۱۳۹۴

نصیرزاده:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: آیین نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران مطابق با استاندارهای فیفا تکمیل و به روز شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل ازروابط عمومی سازمان لیگ، هوشنگ نصیرزاده با اعلام این مطلب اظهار داشت: آیین نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران که در اردیبهشت سال گذشته به روز رسانی شده بود در ۴ جلسه کارشناسی توسط هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران باتوجه به مسائل فوتبال کشور مورد بازنگری قرار گرفت.

وی افزود: این آیین نامه پس از مراعات مواد ۱۴ تا ۱۹ فیفا که جزو موارد اجباری برای تمام کشورهای جهان است، سایر موارد آن منطبق با فوتبال کشور تدوین شد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال ادامه داد: یکی از تغییراتی که در این آیین نامه وجود دارد محدود شدن حوزه فعالیت کارگزاران به استناد ماده ۲۶ فیفاست. همچنین برای اولین بار شرایط قرارداد برای بازیکنان حرفه ای و آماتور تفکیک شده است.

او ادامه داد: در این آیین نامه بنا به مقتضیات موجود پرداخت مالیات توسط طرف قرارداد با باشگاه الزامی است و قراردادی برای فصل بعد در مورد بازیکنان منعقد نمی شود مگر آن که آنان تسویه حساب مالیاتی داشته باشند.

نصیرزاده تأکید کرد: در جلسات مشترکی که بین هیئت رئیسه سازمان لیگ، کارشناسان فوتبال و کمیته تدوین مقرارت فدراسیون فوتبال برگزار شد، این آیین نامه از حیثمحتوا و تشریح موارد یکی از کامل ترین آیین نامه های نقل و انتقالات است.

وی گفت: جدیت تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ که تا لحظات پایانی برای به روز رسانی این آیین نامه کنترل ویژه ای اعمال کرد ستودنی و قابل تقدیر است. به نظر می رسد با ابلاغ این آیین نامه اختلاف بین بازیکن و باشگاه و کارگزاران و بازیکنان در فصل آینده به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار