|
|
کدخبر: ۱۷۱۴۹۲

لیگ قهرمانان آسیا

خبرگزاری تسنیم: تیم فوتبال فولاد خوزستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میهمان السد قطر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و پس از مشخص شدن تیم های صعود کننده و دو هفته استراحت، اکنون همه منتظر آغاز مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها هستند. مرحله ای که از امروز(سه شنبه) آغاز خواهد شد که البته ایران در روز اول نماینده ای ندارد. فولاد خوزستان تنها نماینده فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست که فردا(چهارشنبه) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت کشورمان در قطر به مصاف السد می رود.

شاگردان حسین فرکی مرحله گروهی را با اقتدار پشت سر گذاشتند. فولاد در گروه B از شش بازی خود چهار پیروزی و دو تساوی به دست آورد و به همراه پوهانگ استیلرز کره جنوبی که در منطقه شرق و گروه E بازی های خود را انجام می داد، تیم های بدون شکست مرحله گروهی بودند.

فولاد با اختلاف امتیاز بالایی نسبت به تیم دوم گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. نماینده کشورمان با ۱۵ امتیاز، بالاتر از بنیادکار و الجیش ۸ امتیازی قرار گرفت اما مطمئناً این مسئله نمی تواند پشتوانه ای برای فولاد باشد چرا که مرحله گروهی به پایان رسیده و اکنون این تیم وارد مرحله حذفی شده است. مرحله ای که به هیچ وجه ارتباطی با مرحله گروهی ندارد و فولاد برای اینکه راهی یک چهارم نهایی شود باید غرورش را کنار بگذارد.

السد قطر در مرحله قبلی در گروه D این رقابت ها دو پیروزی، دو شکست و دو تساوی کسب کرد تا با ۸ امتیاز و بالاتر از سپاهان و الاهلی امارات راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند. با نگاهی به جدول این گروه متوجه خواهید شد که السد خط دفاع متزلزلی دارد، چرا که ۱۴ گل خورده و تفاضل ۶ - چیزی جزء ضعف خط دفاعی این تیم را نشان نمی دهد. هر چند این تیم قطری موفق شد در مرحله گروهی بالاتر از سپاهان قرار بگیرد تا یکی از نمایندگان کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود اما در خارج از خانه خود قدرت زیادی ندارد.

آنها در بازی رفت برابر سپاهان که در ورزشگاه خانگی شان برگزار شد ۳ بر یک به پیروزی رسیدند اما در فولادشهر اصفهان شکستی سنگین را متحمل شدند و ۴ بر صفر نتیجه را واگذار کردند. از سوی دیگر فولادِ شکست ناپذیر نتایج خوبی در مرحله گروهی کسب کرد و پیروزی ۳ بر یک برابر الجیش قطر و ۵ بر یک برابر الفتح عربستان نشان از قدرت خط حمله تیم فرکی دارد. فولاد اگر می خواهد از سد السد بگذرد، باید در دیدار رفت و در خانه این تیم نتیجه ای مطلوب بگیرد تا در بازی برگشت و در اهواز کار را تمام کند.

السد با بازیکنان با تجربه و خطرناکی چون رودریگو تاباتای برزیلی، رائول اسپانیایی، طلال البلوشی، خلفان ابراهیم و… برای هر حریفی خطرناک است. آنها در لیگ قهرمانان آسیا باتجربه هستند و قهرمانی در این رقابت ها را هم تجربه کرده اند. مشخصاً قطری ها می توانند برای بازیکنان کم تجربه فولاد دردسر درست کنند اما نباید از انگیزه و نیروی جوانی شاگردان فرکی به سادگی بگذریم.

شاید در آغاز مسابقات لیگ قهرمانان کارشناسان کمترین شانس صعود از گروه را بین ۴ نماینده ایران به فولاد می دادند که البته نتیجه کاملاً برعکس بود. استقلال، سپاهان و تراکتورسازی در همان مرحله گروهی از دور رقابت ها کنار رفتند تا فولاد تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شود. حالا همین تیم جوان و با انگیزه می خواهد برای اولین بار حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند و این موضوع نیروی فولاد را دو برابر می کند.

فرکی در این دیدار سوشا مکانی، مهرداد جماعتی و بختیار رحمانی را که در اردوی تیم ملی حضور داشتند، در اختیار دارد و با ترکیبی کامل فردا شب(چهارشنبه) به مصاف السد می رود.

برنامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

سه شنبه، ۱۶ اردیبهشت
چونبوک موتورز کره جنوبی - پوهانگ استیلرز کره جنوبی

گوانگژو چین - سرزو اوزاکای ژاپن

العین امارات - الجزیره امارات

الشباب عربستان - الاتحاد عربستان

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت
کاوازاکی ژاپن - اف سی سئول کره جنوبی

سانفرس استرالیا - وسترن سیدن استرالیا

بنیادکار ازبکستان - الهلال عربستان

السد قطر - فولاد ایران

به گزارش تسنیم، دیدارهای برگشت این مرحله ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار