|
|
کدخبر: ۱۷۱۵۱۳

مشاور عالی سازمان لیگ در خصوص تاثیر افزایش قرار داد ها بر تخلف ها گفت: تخلف در قراردا د ها در هر حالتی امکان پذیر است و تنها مربوط به بالا رفتن و افزایش قیمت قرار داد ها نیست.

محمد رضا ساکت در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراناظهار داشت: تخلف در قرارداد ها باید توسط باشگاه ها اصلاح شود.

وی ادامه داد: عقد قرار داد باید تحت نظر هیات مدیره، محوریت مدیر عامل و بازیکن صورت بگیرد و واسطه غیر قانونی وجود نداشته باشد.

وی افزود: همچنین قرار داد باید به صورت عملکردی باشد و بستگی به عملکرد فرد داشته باشد و صرفا نگاه به قرار داد، نگاهی ثابت نباشد بلکه نگاهی بر اساس میزان خدمات، مدت خدمات، حضور در تمرینات، کیفیت فنی، رعایت اصولی اخلاقی و منشور انضباطی باشگاه ها تنظیم شود.

مشاور عالی سازمان لیگ در ادامه بیان کرد: این چارچوبی است که قرار داد ها را کامل و جامع نگه می دارد و در عقد قرارداد باید از کلی گویی و پرداخت مبالغ ثابت جلوگیری شود

محمد رضا ساکت در خصوص قرار داد بازیکنان خارجی اظهار کرد: متاسفانه نخستین چالشی که در این قرار دادها به چشم می خورد این است که بازیکنان خارجی با کیفیت نیستند و در شرایط اضطراری باشگاه ها جذب می شوند.

وی تاکید کرد: بررسی همه جانبه در مورد سوابق وضعیت سلامت کیفیت و آمادگی این بازیکنان صورت نمی گیرد و این موارد باعثمی شود تا بازیکنان با آسیب دیدگی، کیفیت نامناسب و به دور از آمادگی و حتی دارای مشکلات خونی جذب شدند که در دراز مدت موجب ضرر و زیان باشگاه ها می شوند.

وی بیان داشت: انتخاب بازیکنان برای من مشاهده ی فیلم بازی آنهاست که مسلماً مربوط به زمان قبل است و در شرایط فعلی نمی تواند دلیل خوبی برای جذب بازیکنان باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل معمولاً باشگاه های ما در جذب بازیکنان خارجی متضرر می شوند. همچنین بازیکنان خارجی آژانس هایی دارند که آنها موارد حقوقی را می دانند و بند ها و شرایط مورد نظرشان را تحصیل می کنند و باشگاه ها هم بدون بررسی همه جانبه و اتکا به مشاوران حقوقی مسلماً ضرر می کنند و حتی به دست خودشان مفادی را در قرار دادها می پذیرند که آنها را در مجامع بین المللی محکوم می کند.

مشاور سازمان لیگ در خصوص صحت قرارداد های انتشار داده شده چگونه بررسی می شد اذعان داشت: سازمان لیگ اعلام کرده است باشگاه ها از طریق سایت اطلاع رسانی کنند و با این کار، یک نظارت عمومی بر قراردادهای باشگاه ها به وجود می آید و این اطلاع رسانی باعثمی شود تا از هر گونه دروغ پردازی و خبرسازی جلوگیری شود و باعثمی شود قیمت های واقعی اعلام شود.

محمد ساکت در پایان خاطر نشان کرد: مرجعی که ارقام را کنترل می کند سازمان لیگ است و این سازمان به دلیل در اختیار داشتن اطلاعات لازم می تواند این مسئله را پیگیری کند و از طرح قیمت های غیر واقعی، فضا سازی رسانه ای و بهره برداری دلال ها برای بازار گرمی جلوگیری شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار