|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۲۱

حمایت باشگاه ها سرنوشت ساز است

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال المپیک ایران گفت: راه صعود به المپیک برای ایران سخت اما قابل دسترس است.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، نلو وینگادا این روزها با جدیت تمرینات تیم المپیک ایران را زیر نظر دارد. او امید زیادی به تیم المپیک بسته و وقتی از تحقق رویای ۴۰ سال سوال می شود، با اعتماد به نفس می گوید که می توان به المپیک فکر کرد.

این مربی پرتغالی در گفت و گو با تسنیم درباره آخرین وضعیت تیم المپیک ایران صحبت کرد.

تسنیم: تا امروز تمرینات تیم امید چگونه پیش رفته است؟

شرایط خوب بوده است. ما گروه اول بازیکنان را بررسی می کنیم و بعد از آن نوبت گروه دوم است که در هفته آینده به اردو می آیند. بعد از این اردوهاست که من به تصویر دقیقی از شرایط خواهم رسید.

تسنیم: برای پیش بینی زود است اما اکنون که اینجا هستید می دانید که هدف ایران موفقیت در بازی های آسیایی اینچئون و از آن مهم تر صعود به المپیک است؟

توجه کنید که من و همکارانم برای همین اینجا هستیم. قهرمانی در بازی های آسیایی اینچئون و صعود به المپیک برای ایران دور از دسترس است. کارمان برای تحقق آن دشوار خواهد بود اما شدنی است. برای این کار البته نیازمند حمایت همه جانبه در فوتبال ایران هستیم. به ویژه باشگاه ها که همکاری و تعامل آنها با تیم المپیک بسیار سرنوشت ساز است.

تسنیم: گویا برنامه های اردویی بلند بالایی برای تیم امید دارید؟

بله، اردوهایی در ازبکستان و ارمنستان خواهیم داشت و تلاش می کنیم با تیم های این کشورها بازی کنیم، ضمن آنکه پیش از آغاز بازی های آسیایی اینچئون اردویی ۳ هفته ای را در کشور چین برگزار خواهیم کرد. قصد داریم با تیم های باشگاهی هم بازی کنیم.

تسنیم: باشگاه های ایرانی؟

منظورم باشگاه های چینی است، زمانی که در این کشور هستیم و پیش از رفتن به کره جنوبی برای بازی های آسیایی می توانیم چند دیدار تدارکاتی را با تیم های باشگاهی چین داشته باشیم.

تسنیم: صحبت از بازی با تیم های دیگری هم مطرح شده است؟

بله، کره جنوبی، عراق، اردن، کویت و عمان از جمله تیم های دیگری هستند که در برنامه ما برای پیشنهاد بازی تدارکاتی قرار دارند. ما تا زمان بازی های آسیایی ۷ دیدار تدارکاتی را انجام خواهیم داد.

تسنیم: در جلسه با سجادی معاون وزیر ورزش موافقت های لازم برای برنامه هایتان را گرفتید؟

این اولین جلسه بیشتر با خدف معارفه و آشنایی من با مسئولان وزارت ورزش و جوانان بود. فکر کنم در جلسات بعدی بیشتر درباره برنامه ها صحبت کنیم.

تسنیم: طبق گفته رئیس فدراسیون فوتبال گویا اردوی اروپایی هم در برنامه تیم المپیک وجود دارد؟

در زمان برگزاری جام ملت های آسیا در ماه ژانویه(دی ماه) که مسابقات لیگ تعطیل است برای کمپ اردویی خود برنامه ریزی خواهیم کرد که این کمپ در اروپا و یا شاید جای دیگری باشد. در مورد محل این اردو تصمیم گیری می کنیم اما به طور قطع در آن زمان با توجه به اینکه لیگ تعطیل بوده و باشگاه ها بازی نخواهند داشت سه کمپ اردویی را برگزار می کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار