|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۹۵

امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، برابر با ۶ رجب ۱۴۳۵ هجری قمری و ۶ می ۲۰۱۴ میلادی است.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ۶۱ سال پیش در چنین روزی مسابقات دو و میدانی قهرمانی تهران به سرپرستی استاد احمد ایزد پناه برگزار شد، در دوی ۱۰۰ متر اصغر پیروی با زمان ۱۱ ثانیه و ۳دهم ثانیه، در ۲۰۰ متر، مجید بختیار با زمان ۲۴ ثانیه و ۲دهم ثانیه، ۸۰۰ متر گل ور دی پیمانی با زمانی برابر ۲دقیقه و یک ثانیه، در ۲۵۰متر مصطفی مسعود نیا با زمان ۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه، در پرش طول مسکین با پرشی معادل ۶ متر و ۴۱ سانتی متر و در پرتاب وزنه منصور میر اشرافی با پرتابی معادل ۱۲ متر و ۸۶ سانتی متر کسانی بودند که مقام نخست این مسابقات را بدست آوردند.

۶۰ سال پیش در چنین روزی، در مسابقات دو و میدانی قهرمانی ایران در رکوردگیری از قهرمانان، جلیل خامنه ای پور از مشهد در پرش با نیزه با پرشی معادل ۳ متر و ۳۳ سانتی متر رکورد جدیدی برای ایران ثبت کرد.

۶۰ سال پیش در چنین روزی برای اولین بار در ایران مسابقات پیاده روی در ورزشگاه امجدیه، شهید شیرودی فعلی برگزار شد.

مسافت این مسابقه ۱۲۰۰ متر بود و فریدون پیران توانست با زمان ۷دقیقه و ۱۰ثانیه مقام اول را بدست آورد. سرپرستی این مسابقه بر عهده ی احمد ایزد پناه بود.

۵۸ سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال ویکتوریای برلین که به ایران آمده بود در یک مسابقه دوستانه تیم کلنی آبادان را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد این مسابقه در آبادان و با حضور تماشاگران زیادی برگزار شد.

۵۷ سال پیش در چنین روزی، تیم فوتبال اسپارتاک ارمنستان در یک مسابقه دوستانه در برابر تیم کلنی تبریز قرار گرفت و شش بر یک این تیم را شکست داد. این مسابقه در ورزشگاه تبریز و با حضور ۱۲ هزار تماشاگر برگزار شد تنها گل کلنی تبریز را داود ارغوانی در دقیقه ۱۵ زد.

در این دیدار اردواری، تقی زاده، بادامچی، شوقی، قاسمی، سیف الدینی، رهنما، خداپرست، شیشه گر و ارغوانی از بهترین بازیکنان تیم کلنی تبریز بودند.

۴۴ سال پیش در چنین روزی یک دوره مسابقات دوچرخه سواری بین دوچرخه سواران برجسته ی ایران در جاده ی تهران - قم برگزار شد در پایان این مسابقه اصغر درودی با زمان ۳ساعت و ۴۹ دقیقه و ۴۰ ثانیه مقام اول را بدست آورد. حسن فرد و مرتضی مهاجر عنوان های دوم و سوم را کسب کردند.

۴۳ سال پیش در چنین روزی، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جام جوانان با قهرمانی تیم شوروی پایان یافت تیم ملی کشتی جوانان شوروی با کسب ۷ مدال طلا و ۲ مدال نقره در سکوی قهرمانی ایستاد. بلغارستان با ۲ مدال طلا و ۳ نقره و ۲ برنز دوم شد و آمریکا با یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک برنز مقام سوم مسابقات را بدست آورد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار