|
|
کدخبر: ۱۷۲۱۴۷

لوئیس انریکه گزینه نخست هدایت بارسا

خبرگزاری تسنیم: با استخدام هافبک پیشین خود به عنوان سرمربی فصل آینده تیم، بارسایی ها شمارش معکوس را برای آغاز یک جنگ روانی جدید با دشمن دیرینه شان آماده خواهند کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، این روزها روی جلد هر یک از نشریات ورزشی اسپانیا را که نگاه کنید می توانید تیتری درباره برکناری خراردو مارتینو، سرمربی بارسلونا و گمانه زنی درباره جانشینان او پیدا کنید. در میان همه کاندیداهایی که نام آنها برای جانشینی مارتینو آورده شده است، به نظر می رسد یک نفر شانس بیشتری دارد و او کسی نیست جز لوئیس انریکه، سرمربی تیم سلتاویگو.

لوئیس انریکه که در فاصله سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ برای کاتالان ها توپ زده است طبق اعتراف خود یک آنتی مادریدیستای(دشمن رئال مادرید) خالص است. دشمنی او با مادرید ی ها چندان تعجب آور هم نیست. او در سال ۱۹۹۶ در حالی به بارسلونا پیوست که پنج فصل متوالی برای رئال مادرید توپ زده بود. پیوستن انریکه به بارسلونا و ستاره شدنش در نیوکمپ همان و تبدیل شدن او به یکی از منفورترین اشخاص در نزد هواداران رئال مادرید همان.

انریکه در حالی که هنوز مذاکراتش با رئال مادرید به پایان نرسیده بود و سران باشگاه مشغول فراهم کردن شرایطی برای نگه داشتن او بودند سر از کاتالونیا درآورد، طوری که حتی کسی نفهمید او چه زمان و چگونه تست های پزشکی بارسلونا را گذراند. پیوستن غیرمنتظره به دشمن قدیمی بهانه ای به اندازه کافی بزرگ بود که هواداران رئال مادرید هرگز نخواهند انریکه را ببخشند و همیشه از او به عنوان یک خائن یاد کنند.

هرچه گذشت نفرت و کینه مادریدی ها از انریکه بیشتر هم شد، چرا که او با پیراهن بارسلونا پنج گل در ال کلاسیکوها به کهکشانی ها زد که دو گل آن در سانتیاگوبرنابئو بود. معروف ترین گلی که او به رئال زد در ماه نوامبر سال ۱۹۹۷ بود که پس از آن به سمت هواداران رئال رفت و پیش چشمان آنها بر آرم باشگاه بارسلونا روی پیراهن خود بوسه زد. نفرت و تنش در سانتیاگوبرنابئو هرگاه که انریکه پایش را به این ورزشگاه گذاشته، کاملاً محسوس بوده است اما این شرایط همیشه به او انگیزه داده است تا تلاش خود را برای ناکام گذاشتن رئالی ها بیشتر کند.

دشمنی انریکه با رئالی ها به جایی رسید که صدای لورنزو سانز، رئیس پیشین این باشگاه را درآورد و او رسماً به انتقاد از بازیکن پیشین تیمش پرداخت و حرکاتش را تحریک آمیز دانست. انریکه اما پاسخی به سانز داد که نفرت رئالی ها را از آن دو چندان کرد. او گفت: زمانی که دوباره به تیمت گل زدم اگر خواستی گریه کن!

بدون شک رابطه میان انریکه و رئال مادرید تیره تر از آن است که قابل ترمیم باشد و احتمال رخ دادن چنین اتفاقی به صفر خواهد رسید اگر او دوباره به بارسلونا برگردد و هدایت آبی واناری ها را بر عهده بگیرد. آخرین گزارش ها حاکی از آن هستند که آندونی سوبی سارتا، مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا سه شب پیش(یکشنبه) در نزدیکی خانه لوئیس انریکه دیده شده است که این احتمال انجام مذاکره میان طرفین را افزایش داده است. در نهایت اگر انریکه سرمربی بارسلونا شود باید همان چیزی را از جدال این تیم رئال مادرید انتظار داشت که در سه فصل مربیگری ژوزه مورینیو در رئال مادرید(۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳) ال کلاسیکو ها را به سمت جنجال و تشنج کشید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار