|
|
کدخبر: ۱۷۲۳۵۷

با وجود مشکلات مالی برای ورزشکاران سنگ تمام گذاشته ایم

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: با وجود شرایط اقتصادی خاص ورزش کشور، فدراسیون دوومیدانی برای ورزشکارانش سنگ تمام گذاشته است.

افشین داوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیمدر خصوص مسابقات دوومیدانی آغاز فصل، اظهار داشت: در بحثبازی های آسیایی ۲ مرحله ورودی برای ورزشکاران خود مشخص کردیم. مرحله نخست همان رقابت های آغاز فصل بود و به دلیل اینکه بچه ها سریع تر از زمان لازم به پیک کامل آمادگی برای حضور در بازی های آسیایی کره جنوبی نرسند، متراژها و رکوردهای خاصی را اعلام کردیم که بتوانند در ادامه تمرینات زمستانی وارد مسابقات شوند به همین منظور پیش بینی رکوردهایی خاص را برای آغاز فصل داشتیم.

وی افزود: در پرش طول، پرتاب چکش، پرتاب دیسک، ۱۰۰ متر و سه گانه رکورهای خوبی به دست آمد. ماحصل مسابقات دوومیدانی آغاز فصل این بود که نفرات اصلی برای حضور در اردوهای آماده سازی جهت شرکت در بازی های آسیایی مشخص شدند، البته اسامی دقیق نفرات نهایی راه یافته به اردوی تیم ملی در کمیته فنی فدراسیون مشخص می شود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: نفرات نهایی که وارد اردوی تیم ملی شدند، در چند اردو با رکوردهای جدید مورد ارزیابی قرار می گیرند که آنها پس از این موارد غربال می شوند. پس از آن تعداد قطعی ورزشکاران اعزامی ایران به بازی های آسیایی کره جنوبی در اواخر مرداد ماه اعلام می شود.

داوری با بیان اینکه از رکوردهای مسابقات آغاز فصل راضی هستم، گفت: خیلی ها احساس می کردند که باید در پیکارهای آغاز فصل رکوردهای فوق العاده ای به دست بیاید اما اگر رکوردهای خوبی کسب می‎شد، نشان دهنده آن بود که ورزشکاران زودتر از موعود مقرر از فصل بدنسازی خارج شده اند. رکوردهای خوب و نهایی ورزشکاران باید تا اواخر خرداد به ثبت برسد.

وی در خصوص اینکه آیا فدراسیون دوومیدانی نتایج ورزشکاران این رشته ورزشی را در بازی های آسیایی ارزیابی کرده است، تصریح کرد: سعی می کنیم ارزیابی نکنیم. منطقی نیست که چنین چیزی را داشته باشیم. ابتدا باید ببینیم که داشته های ما چیست. ورزشکاران ما ۵ ماه است که در اردو هستند و فدراسیون برای آنها سنگ تمام گذاشته است. خیلی احتیاط می کنیم که بچه ها زود به پیک آمادگی نرسند. ما نمی خواهیم ورزشکاران در سال جاری ۲ بار به اوج آمادگی برسند. تمام تلاش این است که در زمان برگزاری بازی ها دوندگان ایران به مرز کامل آمادگی برسند تا بتوانند به امید خدا نتایج خوبی کسب کنند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص انتقادات رضا قاسمی از شرایط کنونی، یادآور شد: امروز همه از شرایط اقتصادی در جامعه ورزش مطلع هستند اما با وجود این مسائل بچه ها از نظر پرداخت های مالی تنها دو، سه ماه عقب هستند.

وی افزود: در این مدت تمام اردوها برگزار شد و ورزشکاران خودشان هم فکر نمی کردند در سالی که این همه مشکلات اقتصادی وجود دارد اردوها به این کیفیت و بدون وقفه برگزار شود. البته برای پرداخت پاداش کمی عقب هستیم که سعی می کنیم آن را جبران کنیم. می توانستیم آنها را پرداخت کنیم اما اگر چنین کاری می کردیم از اردوها عقب می افتادیم.

داوری حضور وزیر ورزش در مسابقات آغاز فصل را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ۳۳ سال است که در ورزش کشور هستم و این برای اولین بار بود که شخص اول ورزش کشور به مدت ۳ ساعت برای یک رشته پایه وقت می گذارد. هر کسی را به گودرزی معرفی می کردیم چه ورزشکار و چه پیشکسوت، می شناخت. خیلی از ورزشکاران و رؤسای کمیته ها شاگرد او در دانشگاه بوده اند. حضور وزیر ورزش در مسابقات آغاز فصل حس خیلی خوبی برای جامعه دوومیدانی در پی داشت. نگاه وزیر به ورزش دوومیدانی و رشته های پایه خیلی برای ما ارزشمند است. این حضور باعثافزایش انگیزه ورزشکاران و دست اندرکاران شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار