|
|
کدخبر: ۱۷۲۹۳۶

خبرگزاری تسنیم: سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی به تمجید از کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران پرداخته و او را به عنوان بهترین گلزنی تاریخ مراحل انتخابی جام جهانی معرفی کرده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، سایت فیفا در گزارش روز شمار خود برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و به مناسب رسیدن شمارش معکوس برای آغاز این رقابت ها به عدد ۳۵، یادی از علی دایی آقای گل فوتبال جهان کرده است.

فیفا در این گزارش نوشته است: علی دایی در مراحل انتخابی جام جهانی در فاصله سال های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۶،۳۵ گل به ثمر رسانده است و به لطف این آمار خودش را به بهترین گلزن تاریخ مرحله انتخابی جام های جهانی تبدیل کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: ثبت بیشترین گل زده در مرحله انتخابی جام جهانی اما به هیچ وجه تنها رکورد ثبت شده توسط اسطوره ایران که در سال ۲۰۰۷ با تیم ملی وداع کرد و به حرفه بازیگری پرافتخار خود پایان داد، نیست.

فیفا سپس اشاره ای به دیگر رکوردهای دایی دشته و نوشته است: روی هم رفته، مهاجم پیشین تیم بایرن مونیخ آلمان با به ثمر رساندن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی برای ایران نه تنها در ایران که در تاریخ رقابت های بین المللی فوتبال بهترین گلزن است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار