|
|
کدخبر: ۱۷۲۹۸۸

نکاتی درباره جدیدترین رده بندی فیفا

خبرگزاری تسنیم: در آخرین رده بندی تیم های ملی فوتبال دنیا، برخلاف اکثر تیم ها که جایگاه خود را حفظ کرده اند، سلسائو همچنان به پیشروی خود برای پس گرفتن جایگاه بهترین تیم فوتبال جهان ادامه داده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، سایت فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، امروز(پنج شنبه) تازه ترین رده بندی تیم های ملی در ماه می را اعلام کرد که بارزترین نکته در مورد این رده بندی بی تغییر ماندن جایگاه اکثر تیم ها نسبت به رده بندی قبلی در ماه آوریل است.

با توجه با آمار کم بازی های ملی برگزار شده در ماه می(۱۳ بازی) انتظار می رفت که تغییر و تحول بزرگی در رده بندی جدید صورت نگیرد. این همان چیزی بود که رخ داد و ۱۴۳ تیم از جمله تیم ملی ایران جایگاه قبلی خود را حفظ کرده اند هر چند تیم ملی برزیل خارج از این دسته بوده است. سلسائو که تا چند ماه پیش حتی در میان ۱۰ تیم برتر جهان جایی نداشت، با ۲ پله صعود اکنون رده چهارم را به خود اختصاص داده است و بالاترین رده را در میان تیم های منطقه آمریکای جنوبی در اختیار دارد. این بهترین جایگاه تیم ملی برزیل در رنکینگ فیفا از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱ تاکنون است.

در جایگاه دیگر تیم های سرشناس آمریکای لاتین هم تغییراتی ایجاد شده است به نحوی که کلمبیا با یک پله سقوط در رده پنجم، اروگوئه با یک پله سقوط در رده ششم و آرژانتین با یک پله سقوط در رده هفتم قرار گرفته اند.

در رده بندی جدید فیفا، بیشترین صعود در جایگاه تیم موریتانی، کشوری در شمال غرب قاره آفریقا به وجود آمده است که با ۱۳ پله صعود در رده یک صدوسی ونهم دنیا قرار گرفته است. بیشترین سقوط هم به نام تیم ملی افغانستان ثبت شده که با ۶ پله نزول در رده یکصد وبیست وهشتم دنیا قرار گرفته است.

رده بندی ۱۰ تیم برتر رده بندی فیفا به شرح زیر است:

۱ - اسپانیا با ۱۴۶۰ امتیاز(بدون تغییر جایگاه)
۲ - آلمان با ۱۳۴۰ امتیاز(بدون تغییر جایگاه)
۳ - پرتغال با ۱۲۴۵ امتیاز(بدون تغییر جایگاه)
۴ - برزیل با ۱۲۱۰ امتیاز(دو پله صعود)
۵ - کلمبیا با ۱۱۸۶ امتیاز(یک پله سقوط)
۶ - اروگوئه با ۱۱۸۱ امتیاز(یک پله سقوط)
۷ - آرژانتین با ۱۱۷۸ امتیاز(یک پله سقوط)
۸ - سوئیس با ۱۱۶۱ امتیاز(بدون تغییر جایگاه)
۹ - ایتالیا با ۱۱۱۵ امتیاز(بدون تغییر جایگاه)
۱۰ - یونان با ۱۰۸۲ امتیاز(بدون تغییر جایگاه)

رده بندی ۵ تیم برتر قاره آسیا:

۱ - ایران با ۷۱۵ امتیاز(بدون تغییر جایگاه)
۲ - ژاپن با ۶۱۳ امتیاز(بدون تغییر جایگاه)
۳ - ازبکستان با ۵۷۷ امتیاز(بدون تغییر جایگاه)
۴ - کره جنوبی با ۵۵۱ امتیاز(یک پله صعود)
۵ - استرالیا با ۵۴۵ امتیاز(بدون تغییر جایگاه)

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار