|
|
کدخبر: ۱۷۳۳۲۸

سرمربی تیم لیست مازاد به ما نداده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تاکید کرد که علی دایی در این تیم حرف اول و آخر را می زند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، علیرضا رحیمی در مورد مسئولیتش به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس پیشکسوتانی دارد که می توانند در جایگاه من حضور داشته باشند. امثال کاشانی، پروین، خوردبین، مایلی کهن، دادکان، آشتیانی و… من به پرسپولیس آمدم تا از تجربه این افراد استفاده کنم و باشگاه خوبی بسازیم. همچنین آقای مهدوی کیا جایگاه بسیار مهمی در باشگاه پرسپولیس دارد.

وی ادامه داد: به نظر من مهم ترین افرادی که می توانند ما را ارزیابی کنند، مردم هستند. پرسپولیس باشگاهی است که افتخارات فراوانی دارد و من بسیار خوشحال هستم که می توانم در این باشگاه بزرگ خدمتگذار مردم باشم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص داشته های این باشگاه اظهار داشت: چیزی که ما به عنوان داشته در اختیار داریم، یک ساختمان است که از زمان دادکان به پرسپولیس اهدا شده، یک زمین تمرینی به نام درفشی فر که تقریبا جزیی از املاک باشگاه است و قسمت سوم دارایی های ما که بزرگترین سرمایه ما است خود پرسپولیس است. در این باشگاه پیشکسوتان و هواداران سرمایه های بزرگی هستند و نمی شود روی آنها قیمت گذاری کرد.

رحیمی تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس بدهی هایی هم دارد که باید برای پرداخت آن تدبیری بیندیشیم. همین جا قول می دهم هیچ کس از علیرضا رحیمی جمله ای مبنی بر بدهی های گذشته باشگاه پرسپولیس، نمی شنود. من نمی خواهم بلندگو دستم بگیرم و مشکلات قدیمی را بازگو کنم. حتی از روابط عمومی باشگاه هم خواستم زیاد درگیر این مسائل نشود و نخواهد هر روز مسئله ای را تکذیب کند. ما برای موفقیت برنامه هایی داریم و باید از داشته هایمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به آکادمی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: پرسپولیس آکادمی دارد اما زیاد قدرتمند نیست. ما باید ببینیم خروجی آکادمی تا امروز چه چیزی بوده است. آکادمی که نتواند سالی یک بازیکن بزرگ به تیم بزرگسالان تحویل دهد تعطیل شود بهتر است. اگر سالی یک بازیکن از آکادمی بگیریم در ۵ سال بازیکن به ارزش ۳۰ میلیاردتومان می شود که می تواند بسیار کمک کند. به نظر من آکادمی مهمترین قسمت باشگاه پرسپولیس است.

رحیمی که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، در خصوص اینکه چطور به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب شده است، گفت: زمانی که مسئولان با من در خصوص پرسپولیس صحبت می کردند من اعلام کردم که فقط یک شرط دارم و آن هم این است که از من نخواهند باشگاه را اداره کنم چون هر کسی می تواند با سالی ۲۵ تا ۳۵ میلیارد تومان باشگاهداری کند و به راحتی هم اول شود. ما می خواهیم به صورت قانونی حرکت و برای باشگاهداری قوانین خاصی تعریف کنیم که این در فوتبال ما وجود ندارد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: ما از مجلس شورای اسلامی در مورد باشگاهداری قانون می خواهیم شاید بزرگترین مشکل فوتبال ما این است که تعریف درستی از قانون نداریم و بیشتر سلیقه ای عمل می کنیم. چرا پرسپولیس باید ۱۴-۱۵ مدیرعامل عوض کند چون تعریفی از قانون باشگاهداری نداریم ما می خواهیم این مسائل مشخص شود تا مشکلات حل شود.

وی در خصوص ارتباطش با امیررضا خادم معاون وزیر ورزش گفت: وقتی تعریفی از قانونمندی نداریم قانون دست وزارت ورزش را هم می بندد. آنها اکنون می خواهند به باشگاه پرسپولیس کمک کنند اما قانون جلوی آنها را گرفته است. گودرزی و خادم در این مدت تلاش زیادی کرده اند تا به پرسپولیس کمک کنند و من شاهد تلاش های آنها بوده ام.

رحیمی ادامه داد: انتخاب اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس از جمله تلاش های وزارت ورزش بوده که با انتخاب افراد خبره اقتصادی تلاش کردند تا باشگاه پرسپولیس راه خود را هموار کند. افرادی که اکنون در هیئت مدیره هستند هرکدام می توانند کمک های اقتصادی زیادی به پرسپولیس کنند.

وی در خصوص حواشی که از آخرین جلسه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به وجود آمده و اینکه گفته می شود حتی فایل صوتی این جلسه در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، اظهار داشت: هیئت مدیره شرح وظایف خاص خودش را دارد و باید روی پیشنهادات مدیرعامل کار کند. مسلما هیچ وقت در هیئت مدیره در مورد بازیکن صحبت صورت نمی گیرد، من حاضرم در جلسه هیئت مدیره دوربین بگذارم تا مردم ببینند چه اتفاقاتی رخ می دهد. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم.

رحیمی تصریح کرد: محور اصلی در باشگاه ما هیئت مدیره است و من مدیرعامل باید مصوبات هیئت مدیره را اجرا کنم، همین جا اعلام می کنم امکان ندارد کوچکترین حرکتی در باشگاه پرسپولیس بدون مجوز هیئت مدیره صورت بگیرد. حتی ما در جلسه هیئت مدیره تصویب کردیم تا من هفته ای یک بار خبرنگاران را دعوت کنم و با آنها مصاحبه انجام دهم چون می خواهیم به رسانه ها احترام بگذاریم. اگر لازم باشد حاضر هستم هفته ای ۲-۳ روز در خدمت خبرنگاران باشم که البته این هم با اجازه هیئت مدیره است.

وی ضمن بیان این جمله که محور در باشگاه پرسپولیس باید برنامه باشد تاکید کرد: متاسفانه الان شرایط طوری شده که مدیر محور است و به جای اینکه یک مدیر در خدمت برنامه باشد برنامه در خدمت مدیر است ما می خواهیم تمام آیین نامه هایمان را در هیئت مدیره مصوب و اجرا کنیم.

رحیمی درباره حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: باید ۷-۸ ماه دیگر در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برویم و مهمترین مسئله این است که باشگاه پرسپولیس هرچه سریع تر باید پروانه حرفه ای خود را دریافت کند هرچند در ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده که تمام باشگاه های ایرانی پروانه حرفه ای دارند اما می دانیم که این طور نیست. همچنین برای شرکت در این مسابقات باید در تمام بخش ها خودمان را به بالاترین سطح برسانیم چرا که کوچکترین اشکالی می تواند برای پرسپولیس دردسرساز شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: ورزشگاه مان را باید به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنیم، مساله بلیت فروشی، تراز مالی، سود و زیان و… هم باید برطرف شود. البته این مشکلات هیچ ارتباطی به مدیریت قبلی ندارد و من نمی خواهم کسی را زیر سوال ببرم. این مشکلاتی است که ۳۰ سال است در فوتبال وجود دارد.

رحیمی در پاسخ این سوال که علی دایی وظیفه مذاکره با بازیکنان مدنظرش به عهده دارد، عنوان کرد: یک تیم باید فقط یک فرمانده داشته باشد و اگر فرمانده های آن ۲-۳ نفر شوند دیگر نمی توان تیم را جمع کرد. دایی اختیار دارد با بازیکنانی که می خواهد صحبت کند و پس از آن نام آنها را به ما می دهد تا مذاکرات را آغاز کنیم و از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: اگر نگاهی به فصل گذشته بیندازیم می بینید که آقای دایی فقط ۲۰ درصد از تمرکزش روی تیم بود و ۸۰ درصد تمرکزش به مسائل حاشیه ای مربوط می شد. او علاوه بر مشکلات داخل تیم باید به مسائلی چون هتل، قرارداد بازیکنان و مشکلات مالی آنها می پرداخت و به همین دلیل تمرکز لازم را روی تیم نداشت.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه بازیکنی چون پیام صادقیان حاشیه های زیادی در این تیم داشت، گفت: حتی اگر پیام صادقیان در زمین حاشیه های زیادی داشت باید ببینیم ریشه این حاشیه ها از کجا بوده است. ما پول این بازیکن را نمی دهیم و شرایطی را به وجود می آوریم که باعثمی شود این بازیکنان تمرکزشان را از دست بدهند و به این شکل مشخص است که تمام حواس آنها در زمین نیست.

رحیمی تاکید کرد: باید در فصل جدید شرایطی را برای دایی فراهم کنیم که او هیچ دغدغه ای نداشته باشد، اگر بتوانیم مشکلات تیم را حل کنیم، قرارداد بازیکنان را به موقع پرداخت شود و این مسائل را رعایت کنیم مشکلی به وجود نمی آید و باید بگویم این فصل دیگر چنین مشکلاتی در تیم نخواهد بود. در خصوص جذب بازیکنان باید بگویم پرسپولیس نفر دومی نخواهد داشت و تنها دایی در این خصوص تصمیم می گیرد. دایی حرف اول و آخر را در مسائل فنی می زند.

وی با بیان اینکه هیچگاه سلیقه ای برخورد نمی کند در خصوص تشکیل کمیته فنی باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: تشکیل کمیته فنی به صورت آیین نامه ای بوده و من پیش از تشکیل این کمیته آیین نامه باشگاه آرسنال و آژاکس را مطالعه کرده ام. اگر کسی بخواهد از کمیته فنی پرسپولیس ایراد بگیرد آیین نامه آژاکس را زیر سوال برده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یادآور شد: وظیفه خودم می دانم که از آقای رویانیان و کسانی که قبل و بعد از انقلاب مدیریت باشگاه پرسپولیس را در اختیار داشتند تشکر کنم. آنها برای این باشگاه زحمت کشیده اند و همان قانونمندی ای که اعلام کردم در باشگاه نداریم کار را برای همه سخت کرد. ۱۳-۱۴ مدیرعامل پیشین که در این باشگاه بودند مشکلات زیادی داشتند و ما می خواهیم دست به دست هم دهیم تا این مشکلات را حل کنیم. مشکلات گذشته را باید فراموش کنیم اما باید از همین گذشته پند بگیریم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ داده است.

به گزارش تسنیم رحیمی با اشاره به برخی مشکلات پرسپولیس گفت: با موافقان و مخالفان خودم هیچ مشکلی ندارم و هر جایی که لازم باشد با آنها جلسه می گذارم. در پارک، خانه و هر جایی که باشد با مخالفان صحبت خواهم کرد تا مشکلات را حل کنیم. اکنون بزرگترین مشکل من این است که «حسن و حسین» با یکدیگر مشکل دارند و همین مشکلات به تیم ضربه می زند. ما تلاش می کنیم مشکلات بین افراد را از میان برداریم و افراد را با یکدیگر آشتی بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، رضا نوروزی، عزتی و محسن فروزان در لیست فصل آینده پرسپولیس حضور دارند یا نه اظهار داشت: دایی لیست بازیکنان خود را به من داده است اما هنوز با هیچ بازیکنی صحبت نکرده ایم. به جز من هیچ کس خبر ندارد که چه بازیکنانی در لیست دایی هستند. از این لیست فقط من و دایی خبر داریم و حتی فرزند من هم این لیست را خواست که به او ندادم. وظیفه بنده است که با بازیکنان مذاکره کنم اما از آقای دایی خواسته ام که خودش با بازیکنان صحبت کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین با رد اینکه جلال حسینی، حقیقی و عابدزاده در لیست خروجی این تیم هستند، گفت: آقای دایی تا الان هیچ لیست مازادی به ما اعلام نکرده و بازیکنی در لیست خروجی قرار ندارد. می خواهیم همه دست به دست هم بدهیم تا تیم قدرتمندی بسازیم و به همین دلیل از آقای دایی و هر مربی دیگری که در تیم باشد حمایت می کنیم.

رحیمی با بیان اینکه یکی از بازیکنان با وی تماس داشته است، خاطرنشان کرد: این ورزشکار در خصوص مشکلات تیم با من صحبت کرد که به او گفتم دیگر حق ندارد در خصوص تیم با من صحبت کند. تیم باید فقط یک پناه داشته باشد و این پناه آقای دایی است چون اگر پناه بازیکنان دو پناه شود همه چیز خراب می شود. حرف اول و آخر را آقای دایی خواهد زد و این کاری است که من پیش از این هم انجام داده ام.

وی در مورد تجمع هواداران علی کریمی مقابل باشگاه پرسپولیس و اینکه امکان دارد این بازیکن به پرسپولیس بیاید، گفت: ما در آیین نامه خودمان جایگاه هواداران را مشخص کردیم و حتی هرازچندگاهی با نمایندگان هواداران صحبت می کنیم. هواداران باید در تصمیم گیری های باشگاه شریک باشند. من نمی خواهم نامی را به بازیکنان فصل آینده اضافه کنم چون حرف اول و آخر را سرمربی می زند. اگر اختلافی بین دایی و کریمی است یا می خواهند با هم آشتی کنند به من ربطی ندارد و وارد این اختلافات نمی شوم چون خودشان باید این مسئله را حل کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص تشکیل کمیته فنی در این باشگاه اظهار داشت: متاسفانه در کشورمان کمیته فنی بد جا افتاده است، همه ما فکر می کنیم که قرار است کمیته فنی برای سرمربی مزاحمت ایجاد کند اما واقعا در باشگاه های بزرگ دنیا چنین چیزی نیست و کمیته فنی شرح وظایف خودش را دارد. شاید می توانم صد مورد از شرح وظایف کمیته فنی را برای همه توضیح بدهم. اعضای کمیته فنی باید مسئولیت سازمانی داشته باشند تا بتوانند تصمیم گیری درستی انجام دهد. من به عنوان رئیس کمیته فنی در کنار دیگر اعضای فنی پایه سرمایه گذاری و… فعالیت کنم.

رحیمی اضافه کرد: باید مانند باشگاه های بزرگ دیگر کمیته فنی را طبق آیین نامه تشکیل دهیم فقط اگر لازم بود جابه جایی داشته باشیم، باز هم تاکید می کنم در تیم ما یک فرمانده وجود دارد و آن هم علی دایی است.

وی در واکنش به اظهارات امیر عابدینی مبنی بر اینکه دایی و کریمی را آشتی می دهد، تصریح کرد: عابدینی صحبت کرده و خودش باید پاسخگو باشد. شرح وظایف کمیته فنی مشخص است مثلا در کمیته فنی روی یک بازیکن بحثنمی کنیم، البته خود سرمربی عضو کمیته فنی است. مسلما عابدینی آمده تا به پرسپولیس کمک کند و این کار را از راه قانونی اش انجام می دهد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ضمن بیان این موضوع که اعضای کمیته فنی این باشگاه باید به شرح وظایف خود احترام بگذارند، گفت: در کدام یک از باشگاه های بزرگ دنیا در مورد کمیته فنی به این صورت بحثمی شود، جز ایران؟ چون ما سلیقه ای برخورد می کنیم. تصمیم داریم افراد بزرگی را دور خودمان جمع کنیم تا بتوانیم کارمان را راحت انجام دهیم.

رحیمی افزود: مسلما یکی مثل امیر عابدینی هم دنبال این است که قانون و آیین نامه اجرا شود. باید چیز جالبی را برای شما بگویم، زمانی که بحثحضور امیر عابدینی در کمیته فنی فدراسیون فوتبال شد من با این موضوع مخالفت کردم چون معتقدم عابدینی انسانی نیست که بیاید در جلسه شرکت کند و فقط مصوبات را امضا کند. او پیشنهاد می دهد و باید به پیشنهاداتش احترام گذاشت. مثلا اگر عابدینی عضو کمیته فنی فدراسیون می شد کی روش پیشنهاداتش را اجرا می کرد؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در ترکیب دستیاران علی دایی صورت می گیرد، عنوان کرد: این مسئله هم مربوط به خود علی دایی است و من نمی توانم در این خصوص صحبتی کنم.

رحیمی در واکنش به این موضوع که چه برنامه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دارد، تاکید کرد: از علی دایی خواستیم تیمی را ببندد که بتوانیم پاسخگوی هواداران باشیم. باید در ۳ جام شرکت کنیم و مسلما پاسخگو باشیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه گفته می شود او اصفهانی است و نباید به این باشگاه می آمد، اظهار داشت: شما الان می بینید که یک اماراتی یا قطری باشگاه انگلیسی می خرد اما ما به یک باشگاه ایرانی آمدیم و چنین اتفاقاتی رخ می دهد. متاسفانه همه این دعواها سر میز است.

رحیمی در خصوص بدهی باشگاه پرسپولیس به باشگاه عجمان و همچنین بدهی های گذشته این باشگاه گفت: مسئله عجمان را در قسمت حقوقی دنبال می کنیم و مشکلی از این بابت نیست. در مورد بدهی های گذشته هم باید بگویم که اگر باشگاه به کسی بدهی داشته باشد ما نمی توانیم بگوییم به ما مربوط نیست. مسلما هر زمان که اسناد این بدهی ها توسط حسابداری تایید شود، به نوبت آنها را پرداخت می کنیم. اگر رویانیان تعهدی داشته من آدمی نیستم که بگویم به من مربوط نیست و از این حرف ها بزنم.

وی در پاسخ به این سوال که بدهی باشگاه پرسپولیس چقدر است عنوان کرد: ترجیح می دهم وارد این بحثنشویم. چون ورزش با احساسات مردم سر و کار دارد بیشتر دوست دارم خبرهای خوب را به آنها برسانم تا خبرهای بد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره همکاری این باشگاه با باشگاه های بزرگی مانند میلان، رئال و نایمخن هلند خاطرنشان کرد: اینگونه مسائل در هیئت مدیره مطرح می شود و اگر صلاح بود با تصمیم علی دایی آنها را اجرایی می کنیم.

رحیمی در خصوص اینکه باشگاه پرسپولیس حساب مالی جدیدی را افتتاح خواهد کرد یا نه، گفت: می توانیم حساب جدیدی را افتتاح کنیم اما بنده به دنبال تخلفات اداری نیستم. باید به دنبال حل مشکل باشیم و مشکلات حساب قبلی را حل کنیم. آقای وزیر در این زمینه به ما کمک می کند تا این مشکل را از میان برداریم.

وی درباره اینکه برای فصل آینده چه قولی به هواداران پرسپولیس می دهد، اظهار داشت: از هواداران پرسپولیس یک خواهش دارم. مطمئن هستم ورزشکاران این باشگاه به خوبی از من شناخت دارند اما هواداران این تیم شناختی از من ندارند. فرصتی ۲-۳ ماهه می خواهم تا برنامه هایم را عملی کنم. نمی گویم به من ۲-۳ سال زمان بدهید چون من کارنامه ام را دستم گرفته ام و با کارنامه به باشگاه پرسپولیس آمدم. مدیر جدید نیستم اما می خواهم فرصتی ۲-۳ ماهه داشته باشم تا مشکلات را برطرف کنم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: آدم لجبازی نیستم و هر زمان که ببینم نمی توانم برای پرسپولیس مفید باشم در این باشگاه نمی مانم. می خواهم پرسپولیس را بسازم چون این باشگاه باید روی پای خودش بایستد. خوشحالم که بدون لابی و با کارنامه ای که داشتم به باشگاه پرسپولیس آمدم و باید به این باشگاه کمک کنیم تا ساخته شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار