|
|
کدخبر: ۱۷۳۳۷۸

برای جذب برانکو درخواستی از فدراسیون نداشتیم

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: رحیمی در تماس تلفنی به من گفت که از سپاهان بازیکن نمی گیرد.

مهرزاد خلیلیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در خصوص انتخاب سرمربی برای باشگاه سپاهان گفت: این حق طبیعی باشگاه است که همه امکانات، فرصت ها و توانایی ها را مورد بررسی، سؤال و مشورت قرار دهد. هیأت مدیره کارخانه و باشگاه و همین طور کمیته فنی باشگاه سپاهان بر روی این قضیه مشغول فعالیت است و ما کار اورژانسی و بدون مطالعه انجام نمی دهیم.

وی ادامه داد: همه امکانات مجموعه را به کار گرفتیم تا با مشورت های فنی بتوانیم نتیجه خوبی حاصل کنیم و فکر می کنم به فینال کار هم رسیده ایم اما به نظر نمی رسد الان و در ظهر جمعه زمان گفتن این نتیجه باشد. ما فردا ظهر هم آخرین جلسه مان را با آقای سبحانی مدیرعامل مجتمع فولاد و هیأت مدیره باشگاه برگزار می کنیم و تا روز یکشنبه نام سرمربی سپاهان را اعلام خواهیم کرد البته با خود کرانچار هم در این باره جلسات سنگینی برگزار کردیم به طوری که در ۳ جلسه سنگین ۴،۳ و ۲ ساعت با کرانچار به گفت وگو نشستیم.

خلیلیان در پاسخ به این سؤال که کرانچار چقدر شانس ماندن در سمت سرمربی باشگاه سپاهان را دارد افزود: پاسخ این سؤال درصدی نیست بلکه شاخص هایی است که مدنظر ما است و ما هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم چرا که ۸ شاخص اصلی را بررسی کردیم و مورد مطالعه قرار دادیم که نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که نتیجه جلسات ما به عدم همکاری با کرانچار منجر شود در بین گزینه های ما هم مربیان داخلی وجود دارد هم مربیان خارجی.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره شایعه مذاکره با برانکو ایوانکوویچ برای قبول سرمربی گری سپاهان اظهار داشت: در یکی، دو روزنامه خواندم که نوشته بودند ما از آقای نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال خواستیم تا برای مسائل مالی این مربی استعلام بگیرد که البته چنین موضوعی صحت ندارد و اصلاً این طور نیست البته آقای نبی همیشه به ما لطف داشته اما ما هیچ درخواستی برای برانکو از ایشان نداشتیم. برانکو جزو گزینه های ما بوده اما اینکه برای مسائل مالیاتی او ریز بشویم و از فدراسیون استعلام بخواهیم صحت ندارد یا حداقل من از آن بی اطلاعم.

خلیلیان در پاسخ به این سؤال که آیا در لیگ جدید سپاهان بازیکن میلیاردی خواهد داشت یا نه گفت: فضای عمومی کشور چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی به دلیل شرایطی که در گذشته وجود داشته آماده هزینه های بیشتر از این برای بازیکنان نیست و من فکر می کنم قیمت بازیکنان یا نزول می کند و یا نه در همین حد باقی می ماند البته وزارت صنایع هم به دنبال کاهش قیمت بازیکنان است. از طرف دیگر سازمان لیگ هم به فکر تمهیداتی است تا قیمت بازیکنان را تعیین کند البته باید بگویم که قیمت بازیکنان را ما یا رسانه ها تعیین نمی کنیم اما می بینیم که در منطقه بازیکنان و مربیان مبالغی به صورت ارزی یا ریالی می گیرند و به اعدادی در همین حدود می رسند البته فکر می کنم برنامه تعیین مبلغ بازیکنان نه به صورت سقف بلکه به صورت تعیین حجم نقدینگی است تا این موضوع کنترل شود.

وی درباره اینکه با سقف هزینه برای باشگاه ها موافق هستید یا نه خاطرنشان کرد: سقف هزینه برای باشگاه ها هم خوب است و هم بد به صورتی که هم ایراداتی در این قضیه وجود دارد و هم محسناتی اما باید این را در نظر داشته باشید که قیمت بازیکنان در دنیا تعیین می شود به طور مثال بازیکنانی از خود سپاهان بوده اند که به اروپا رفتند یا مبالغ بالاتری گرفتند و یا نتوانستند کارایی خودشان را نشان دهند و برگشتند اما اشکالاتی است که باید آنها را مدیریت کنیم. همه باشگاه ها توانشان حدی دارد و اگر کسی بخواهد برای یک سال فقط تیم داری کند قطعاً افول خواهد کرد اما سپاهان هدفش باشگاه داری است چرا که ما امسال هم به قهرمانی در لیگ و جام حذفی چشم داریم و هم رسیدن به آسیا تا به سطح قهرمانی برسیم. هر چند که باید این را در نظر داشت که نمی شود هم قهرمان شد و هم پول نداد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره جریمه ۱۰ درصدی کادر فنی و بازیکنان این باشگاه که باعثاعتراض بعضی از بازیکنان هم شده بود تصریح کرد: بعضی از بازیکنان درست می گویند که کسی کم کاری نکرده که جریمه شود اما چطور وقتی تیم برنده می شود بازیکنان انتظار پاداش دارند آنقدر جریمه برای عدم نتیجه گیری بد است؟! ما بعد از ۱۰ سال در لیگ و جام حذفی موفق نبودیم و نتوانستیم به آسیا برسیم. برای این جریمه حتی با خود کرانچار هم مشورت کرد که او هم این تصمیم را تأیید کرد اما باید اعلام کنم که رقم جریمه بالاتر از این بود و من آن را در حدود ۱۰ درصد نگه داشتم. هر چند که بعضی از بازیکنان این موضوع را پذیرفتند و بعضی هم گله کردند. اما نمی شود در یک عدم نتیجه گیری تیم فوتبال فقط یک نفر را جریمه کرد.

خلیلیان درباره بازدیدی که امروز از ورزشگاه نقش جهان اصفهان داشته گفت: امروز حدود ۳ ساعت با چند کارشناس بازدید مفصل از این مجموعه ورزشی داشتیم و حدود ۷۰ درصد این پروژه تمام شده و ۳۰ درصد آن باقی مانده که پیمانکار می گفت با تأمین اعتبارات تا ۸ ماه می شود ورزشگاه را آماده کرد اما نظر من این است که این آماده سازی در یک سال انجام خواهد شد. آنها می خواهند ببیند که شرکت فولاد چقدر می تواند در این ۳۰ درصد مشارکت کند و ما یک هفته به آنها فرصت دادیم تا آنالیزشان را به ما بدهند تا ببینیم چقدر و چطور می توانیم به آنها کمک کنیم سال گذشته هم ما ۷ میلیارد تومان به آنها دادیم اما نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند قرار است تا هفته آینده گزارش آنها بیاید و ما هم آن را به مقامات بالا ارجاع دهیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در پایان درباره اینکه باشگاه پرسپولیس به دنبال احسان حاج صفی و امید ابراهیمی دو بازیکن باشگاه سپاهان است خاطرنشان کرد: آقای رحیمی در تماس تلفنی که با من داشت اعلام کرد که از سپاهان بازیکن نمی گیرد اما این یک تعامل حرفه ای و قابل مذاکره است و ما روی این موضوع موضع خاصی نمی گیریم. رحیمی خود یک سپاهانی است و حتماً حکمتی داشته که این حرف را زده اما تا جایی که من می دانم این موضوع امکانپذیر نیست.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار