|
|
کدخبر: ۱۷۳۵۰۸

پایان سریال فینال سوپرلیگ بسکتبال

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با چهارمین پیروزی مقابل مهرام تهران، برای دومین سال متوالی قهرمان سوپرلیگ بسکتبال شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فینال پنجم سوپرلیگ بسکتبال در سکوت سالن اندیشه بندرامام و بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

مهرامی ها با برگداندن سعید داورپناه به ترکیب اولیه، وی را به همراه فرید اصلانی، صمد نیکخواه، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی به زمین فرستادند.

پتروشیمی هم بدون تغییر در ترکیب اولیه با مهدی کامرانی، حامد آفاق، گیبسون، ارسلان کاظمی و نژاد سینانویچ وارد زمین شد.

با خطای آفاق روی حامد حدادی اولین امتیازات بازی به نام بازیکن بلندقامت مهرام ثبت شد.

پتروشیمی بعد از دو امتیاز از سعید داورپناه و دو امتیاز دیگر از حدادی پاسخ این امتیازات را دادند.

رقابت زیر حلقه

مهرامی ها بدون حضور تماشاگران ماهشهری هیچ استرسی برای این بازی نداشتند و بیشتر صداهای سالن نیز به نیمکت این تیم اختصاص داشت. شاگردان هاشمی تیم برتر ۵ دقیقه اول بازی بودند.

نژاد سینانویچ و حامد حدادی بیشترین رقابت را در دقایق میانی کوارتر داشتند. سینانویچ در زیر حلقه توپی را کنار دست حامد حدادی گل کرد و در حمله بعد حدادی جوابش را در زیر حلقه پتروشیمی داد و البته با شادی خود، این جبران کردن را به رخ سینانویچ کشاند. حدادی و نژاد تا پایان نیمه سه خطایی شدند.

پتروشیمی که کوارتر ضعیفی را پشت سر گذاشته بود در دو دقیقه آخر بازی بهتری انجام داد و اختلاف ۱۰ امتیازی را کم کرد. اتفاق خوب برای مهرام در این کوارتر، ثبت دو خطا از کامرانی، آفاق و گیبسون بازیکنان پیرامونی اصلی پتروشیمی بود و صمد نیکخواه هم در طرف مهرام سه خطایی شد که بهترین اتفاق برای پتروشیمی به حساب می آمد.

کوارتر اول با نتیجه ۲۸ بر ۲۹ به نفع مهرام تمام شد.

اختلاف ۱۷ امتیازی تا پایان نیمه

هنرنمایی گیبسون در شروع کوارتر دوم و دو پرتاب سه امتیازی پیاپی از وی اختلاف را به دو امتیاز رساند اما یک خطای تکنیکال از ارسلان دو پرتاب را به صمد هدیه کرد که در حمله بعد از آن هم دو امتیاز دیگر اضافه کرد.

مهرامی ها تا دو دقیقه و نیم آخر اختلاف را به ۱۷ امتیاز رساندند.

آفاق و کامرانی برای بالا نرفتن خطاها در این دقایق از بازی بیرون بودند و حامد حدادی کنترل بسیار خوبی در بازی داشت و به هر طریقی امتیاز می گرفت. پتروشیمی در مجموع نیمه، دفاع بدی مقابل مهرام داشت.

سه بازیکن اصلی پتروشیمی و دو بازیکن اصلی مهرام در این نیمه سه خطایی شدند و از دست دادن هر کدام در ادامه بازی می توانست برای تیم خود خطرناک باشد.

با پرتاب سه امتیازی صمد نیکخواه، نیمه اول با نتیجه ۵۷ بر ۴۰ به نفع مهرام تمام شد.

حامد حدادی با ۲۳ امتیاز و ۱۰ ریباند بهترین بازیکن زمین در این نیمه بود.

پتروشیمی ۱۰ پرتاب راه دور را در این نیمه از دست داد و ۳۳ درصد گل منطقه ای داشت در حالی که آمار مهرامی ها ۵۹ درصد بود.

۱۱ امتیاز پتروشیمی در شروع نیمه دوم

پتروشیمی شروع جالبی در نیمه دوم داشت. بازیکنان پتروشیمی ۶ امتیاز بدون جواب به دست آوردند و پس از آن گیبسون ۵ امتیاز دیگر اضافه کرد تا اختلاف ۶ امتیاز شود.

مهدی کامرانی و نژاد سینانویچ در این بین ۴خطایی شدند و پتروشیمی مجبور به کم کردن سرعت خود شد و مهرام هم به حالت عادی برگشت.

در حالی که بازی با اختلافی حدود ۶ امتیاز پیش می رفت بازیکنان پتروشیمی تا دو دقیقه آخر کوارتر به خوبی امتیازات را نزدیک کرده و با سه امتیازی گیبسون نتیجه به ۶۷ بر ۶۵ رسید.

پتروشیمی در کوارتری کاملا برتر ۳۱ امتیاز مقابل ۱۴ امتیاز مهرام به دست آورد و با گل ثانیه های آخر ارسلان در پایان کوارتر سوم، بازی را با نتیجه ۷۱-۷۱ مساوی کرد.

حامد آفاق در اواخر این کوارتر با مصدومیت از بازی خارج شد.

کوارتر نفسگیر و وقت اضافه

کوارتر آخر بازی بسیار نفسگیر و نزدیک به هم دنبال شد. صمد اولین گل را در این کوارتر زد و ارسلان در سوی دیگر جبران کرد.

پتروشیمی با گل سه امتیازی بهنام یخچالی بعد از مدتها پیش افتاد در حالی که گیبسون هم با مصدومیت از ناحیه سر به زمین افتاده و از بازی خارج شد.

حمله های دو تیم پایاپای بود تا زمانی که با سه امتیازی دیگر از بهنام یخچالی پتروشیمی امنیت بهتری پیدا کرد. یخچالی جوان در لحظات حساس بازی به خوبی اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و به کمک تیم آمد. در حالی که مهدی کامرانی با ۵ خطا از زمین خارج شده بود، گیبسون نیز در این میان زهر خود را در زمین می ریخت اما صمد و حدادی تنها بازیکنان مهرام بودند که این تیم را نگه داشته و با تمام توان می جنگیدند. تمام ۵ بازیکن اصلی مهرام در این دقایق چهار خطایی بودند.

حامد حدادی بعد از چند دقیقه عقب بودن تیم بازی را در دو دقیقه آخر ۸۶-۸۶ مساوی کرد.

سه امتیازی فرید اصلانی در یک دقیقه آخر، تیم مهرام را دو امتیاز پیش انداخت. حامد آفاق با یک توپربایی از صمد بازی را ۹۱-۹۱ مساوی کرد.

دو حمله آخر تیمها نتیجه ای در بر نداشت و بازی با همین تساوی به وقت اضافه کشیده شد.

وقت اضافه به نام گیبسون

گیبسون آمریکایی در وقت اضافه برای پتروشیمی وثر عمل کرد و سایر بازیکنان این تیم نیز کم اشتباه بودند. دو تیم با حمله و خطا ۲ به ۲ امتیازات خود را بالا می بردند تا جایی که حامد حدادی دو پنالتی خود را خراب کرد و با دانک ارسلان پتروشیمی ۱۰۱ بر ۹۷ پیش افتاد.

در حالی که سیانویچ هم با ۵ خطا از بازی بیرون رفته بود، با خطای بد اسماعیلی روی حدادی ۲ امتیاز دیگر جبران شد و ۲۸ ثانیه از بازی باقی ماند.

خطای صمد نیکخواه در زمانی که تیم پتروشیمی قصد شروع بازی را داشت روی آفاق گرفته و این بازیکن ۵ خطایی شد. آفاق نیز هر دو پنالتی خود را گل کرد و اختلاف باز هم ۴ امتیاز شد. صمد در زمان بیرون رفتن از زمین با ناظران بازی و رئیس کمیته داوران به خاطر سوت زده شده دست داد.

رضا خبازان بازیکن بعدی پتروشیمی بود که خطایی از مهرام گرفت و پنالتیهای خود را گل کرد. اوشین ساهاکیان نیز با این خطا به خاطر ۵ خطایی شدن از بازی بیرون رفت. خبازان بعد از گل حدادی با خطایی از سعید داورپناه مواجه شد و باز هم پنالتیهای خود را گل کرد. داورپناه سومین بازیکن ۵ خطایی مهرام در یک دقیقه بود و فرید اصلانی هم با خطا روی آفاق به سایر همبازیان ۵ خطای خود پیوست.

حامد آفاق با گل کردن پنالتیهای خود برد ۱۱۰ بر ۱۰۶ پتروشیمی را رقم زد.







ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار