|
|
کدخبر: ۱۷۳۵۵۰

آمار و ارقام فینال پنجم سوپرلیگ بسکتبال؛

حامد حدادی با ۵۲ امتیاز و ۱۶ ریباند آماری فوق العاده در پنجمین بازی فینال سوپرلیگ داشت اما در نهایت تیم مهرام از این آمار استفاده لازم را نکرد و ۴۱ امتیاز گیبسون به قهرمای پتروشیمی ختم شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ روز استثنایی حامد حدادی ستاره تیم ملی بسکتبال، مهرامی ها را به اختلافی ۲۱ امتیازی در نیمه اول رساند و در نهایت نیز با تساوی در وقت عادی ادامه پیدا کرد اما خطاهای بالای تمام بازیکنان اصلی تیم و گل شدن تک تک پنالتی های بازیکنان پتروشیمی در وقت اضافه باعثبرد و قهرمانی دوباره پتروشیمی شد.

حامد حدادی با ۵۲ امتیاز، ۱۶ ریباند و ۳ بلاک شات بهترین بازیکن زمین بود. آمار گلهای منطقه ای حدادی ۲۰ از ۲۳ بود و سه پرتاب سه امتیازی داشت که هر سه را به گل تبدیل کرد.

گیبسون با ۴۱ امتیاز، ۸ ریباند و ۴ پاس گل بهترین بازیکن پتروشیمی بود. گیبسون ۱۴ پرتاب از ۱۵ پنالتی خود را هم گل کرد و در لحظات حساس با استفاده از همین خطاها و ۹۳ درصد پرتاب پنالتی به کمک تیمش آمد.

بهترینهای دو تیم

علاوه بر حدادی صمد نیکخواه هم در تیم مهرام با ۲۵ امتیاز، ۵ ریباند و ۶ پاس گل بهترین آمار را داشت. صمد ۹ توپ را نیز در جریان بازی لو داد.

اصلانی و داورپناه هر کدام ۸ امتیاز داشتند اما سجاد مشایخی بازیکن نیمکت نشین تیم بعد از صمد و حدادی بهترین آمار را با ۹ امتیاز و ۴ ریباند داشت.

جالب اینجا است که بهنام یخچالی هم تیمی سجاد در تیم ملی جوانان نیز در تیم پتروشیمی بعد از بازیکن خارجی و ارسلان موثرترین بازیکن آماری بود و ۱۵ امتیاز و ۸ ریباند در مجموع بازی داشت.

مهدی کامرانی تنها ۵ امتیاز در بازی داشت اما حامد آفاق روز خوبی را با ۱۴ امتیاز و ۷ ریباند پشت سر گذاشت.

ارسلان کاظمی با ۱۶ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۳ توپربایی در ترکیب پتروشیمی بسیار موثر بود اما نژاد سینانویچ با تنها ۹ امتیاز و ۸ ریباند کاملا تحت تاثیر حامد حدادی در زیر حلقه قرار گرفته و عملکرد خوبی در بازی پنجم نداشت.

محمدرضا خبازان نیز از بهترینهای نیمکت پتروشیمی با ۷ امتیاز بود که چهار امتیاز آن در لحظات حساس پایانی و از روی پرتابهای پنالتی به دست آمد.

ریباندهای بیشتر پتروشیمی

درصد پرتابهای منطقه ای، سه امتیازی و پنالتی دو تیم تفاوت عجیبی با هم نداشت اما پتروشیمی با ۴۸ ریباند مقابل ۳۶ ریباند مهرام موفقتر بود.

مهرامی ها تنها دو توپ از دست رفته بیشتر از پتروشیمی داشتند و تعداد خطاهای آنها نیز با ۳۳ خطا، دو مورد بیشتر از ۳۱ خطای پتروشیمی بود.

اما یکی از مهمترین دلایل برد پتروشیمی نیز نیمکت این تیم بود که در مواقع بالا رفتن خطاهای بازیکنان به خوبی جای آنها را می گرفت. نیمکت پتروشیمی در جریان بازی ۲۵ امتیاز و نیمکت مهرام ۱۱ امتیاز به دست آورد که ۹ امتیاز آن مربوط به سجاد مشایخی و تنها ۲ امتیاز برای موسی نبی پور بود.

پتروشیمی تنها از مسعود سلیمانی در این بازی استفاده نکرد و تیم مهرام از خرمشاهی، رضایی فر و مرادخانی در ۴۵ دقیقه استفاده نکرد.

گفتنی است پتروشیمی این دیدار را با نتیجه نهایی ۱۱۰ بر ۱۰۶ در وقت اضافه برد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار