|
|
کدخبر: ۱۷۳۶۰۰

۳۳ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

عضو سابق تیم ملی فوتبال گفت: تاکید می کنم به نظر من، قول صعود در جام جهانی دادن ممکن است برای فوتبال ما خطرناک باشد.

مجید نامجومطلق در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارساظهار داشت: با همه علاقه ای که به تیم ملی و کشورم دارم و با وجودی که تیم نسبتا خوبی هم داریم اما اعتقاد دارم که باید با واقعیت ها زندگی کرد و باید بپذیریم که کارمان در جام جهانی بسیار سخت است. اینکه از الان انتظار از فوتبال و تیم ملی را بالا ببریم و قول هایی بدهیم که تماشاگران امیدوار شوند، این کارمان را سخت می کند و اگر انتظارات در جام جهانی برآورده نشود، فوتبال ما دچار سرخوردگی می شود و در عین حال حساسیت ها نیز زیاد خواهد شد و همین به انزجار مردم از فوتبال منجر می شود.

وی ادامه داد: فکر می کنم به جای این وعده ها و داشتن توقع صعود از تیم ملی، انتظار داشته باشیم که فوتبال زیبایی از سوی ملی پوشان در برزیل ارائه شود، همانطور که تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، از گروه خود صعود نکرد اما نمایش خوب و قابل قبولی را ارائه کرد که مردم خوشحال بودند. باز هم تاکید می کنم به نظر من، قول صعود دادن ممکن است برای فوتبال ما خطرناک باشد.

این پیشکسوت فوتبال در مورد صحبت های کی روش در مورد باشگاه های ایرانی نیز خاطرنشان کرد: این حرف ها اصلا منطقی نیست. در فوتبال حرفه ای باشگاه ها در شرایط حساس تیم شان، بازیکن به تیم ملی نمی دهند چون باشگاه هزینه می کند، قرارداد می بندد و صحیح هم نیست که از آنها خواست در آستانه مسابقه مهمی، بازیکن شان را برای همراهی تیم ملی در اردوی خارجی در اختیار کادر فنی قرار دهند. در این جریان کاملا حق با باشگاه ها بود و این اختلافی که بین فدراسیون باشگاه ها به وجود آمد اصلا صورت خوشی نداشت.

مجید نامجومطلق همچنین در مورد سه حریف ایران در برزیل تصریح کرد: آرژانتین که حتی مدعی قهرمانی است و بسیار قدرتمند است. اینکه می گویند می توانیم بوسنی را شکست دهیم، به نظرم خیلی درست نیست چون این تیم با اقتدار به جام جهانی صعود کرده و حریفانش را با گل های فراوان شکست داده است. نیجریه هم از تیم های خوب است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال با نامناسب بودن برنامه های آماده سازی و تدارکاتی تیم ملی، تصریح کرد: متاسفانه روند خوبی طی نشده است، خصوصا اردوی آفریقای جنوبی که نصف بازیکنان هم همراه تیم نبوده اند. این برای پرستیژ و شخصیت فوتبال ما خوب نبود. برای این اردو برنامه ریزی خوبی نداشتیم.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار