|
|
کدخبر: ۱۷۳۸۰۵

کری خوانی در تیم ملی خوب نیست

خبرگزاری تسنیم: دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان درباره پیشنهادهای خارجی خود برای فصل آینده گفت: می خواهم به تیمی بروم که مفید باشم نه اینکه یک توریست شوم.

سوشا مکانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، در خصوص دیدار السد قطر - فولاد که با تساوی بدون گل به پایان رسید، عنوان کرد: با توجه به اینکه در دیدارهای حذفی رفت و برگشت قانون به این شکل است که تساوی در خارج از خانه یک نتیجه مطلوب محسوب می شود و می توان با یک پیروزی خفیف در خانه به مرحله بعدی صعود کرد، می توان تساوی برابر السد را یک نتیجه خوب برای فولاد دانست اما حق ما در قطر کسب پیروزی بود.

وی افزود: اگر آنالیز دقیقی از بازی داشته باشیم و موقعیت ها و کار تیمی را نگاه کنیم، مشخص خواهد شد که حق ما بود حداقل با یک گل برنده این بازی باشیم. در این صورت کارمان برای بازی برگشت راحت تر می شد اما با این حال در اهواز یک امتیاز بیشتر نسبت به السد داریم. امتیاز برتری ما نسبت به السد هواداران هستند که خیلی کمک حال مان هستند. آنها این فصل بارها ما را همراهی کردند که اتفاقات خوبی برای ما رقم خورده و این بار هم می توان منتظر اتفاقات خوب بود.

دروازه بان فولاد که موفق شد در بازی با السد مقابل رائول گنزالس دروزاه اش را بسته نگه دارد در این خصوص گفت: در زمین مسابقه که هستید چندان فرق ندارد مقابل چه بازیکنی قرار می گیرید. هر بازیکن وظیفه ای دارد که طبق خواسته سرمربی تیم باید وظیفه اش را به بهترین نحو انجام دهد. وظیفه من این است تا جایی که می توانم دروازه ام را بسته نگه دارم و خوشحالم که در بازی با السد هم اتفاقاتی افتاد که دروازه ما بسته ماند.

مکانی در پاسخ به این سؤال که فولادی ها به تساوی برابر السد در خانه این تیم دلخوش خواهند کرد یا تساوی بدون گل را نتیجه ای خطرناک می دانند، اظهار داشت: در فوتبال چیزی به اسم دلخوش کردن نداریم. برای موفقیت باید زحمت کشید. درست است که ما توانستیم نتیجه خوبی در قطر بگیریم اما نباید به این نتیجه دلخوش کنیم.

وی تاکید کرد: ممکن است در بازی برگشت اتفاقات عجیبی رقم بخورد. به همین دلیل نباید دلخوش نتایج باشیم و باید در بازی روز چهارشنبه باهوش عمل کنیم تا ابتدا دروازه مان بسته بماند و بعد با گل زدن با نتیجه ای خوب این مرحله را به پایان برسانیم. باید اقتدار فولاد را نشان دهیم، چرا که ما اکنون بهترین خط دفاع لیگ قهرمانان را داریم و در هط حمله نیز نشان داده ایم که چه قدرتی داریم. اکنون باید با صعود به مرحله بعدی نشان دهیم که چگونه یکی از بهترین خط دفاع و خط حمله های آسیا را داریم.

مکانی درباره اینکه این تیم با این شرایط می تواند به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا و حتی فینال این رقابت ها راه پیدا کند یا نه، گفت: تنها فکر کردن من به این مسئله کافی نیست اما با توجه به شناختی که از بازیکنان و کادر فنی تیم مان دارم می دانم که به جز برد به چیزی دیگری فکر نمی کنیم. با همین تفکر بوده که اکنون بهترین خط دفاع و حمله لیگ قهرمانان آسیا را داریم و اگر همه این طرز تفکر را داشته باشند که می توانیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برویم، می توانیم به این خواسته خود برسیم.

مکانی در ادامه گفت وگو با تسنیم، در خصوص صحبت های کارلوس کی روش مبنی بر اینکه اولویت با دروازه بان هایی است که در مقدماتی جام جهانی در کنار تیم بودند و وی در کنار احمدی، داوری و حقیقی شانس رفتن به جام جهانی را دارد، خاطرنشان کرد: در خصوص تیم ملی باید بگویم از سال ها قبل که در تیم های پایه عضو تیم ملی بودم و از دوره آقای قطبی به بعد هم در تیم ملی بزرگسالان حضور داشتم، همیشه سعی کردم کمتر حرف بزنم و بیشتر در زمین تلاش کنم.

وی ادامه داد: تیم ملی فرق زیادی با باشگاهی دارد. شاید شما بتوانید در تیم باشگاهی خود با حرف زدن و مصاحبه کردن کار خود را پیش ببرید اما تیم ملی اینگونه نیست. چشم مردم به دنبال تیم ملی است و اکنون کی روش تصمیم نهایی را می گیرد. در لیست تیم ملی ۲۸ بازیکن شایسته حضور دارند که همه باید دست به دست هم بدهیم تا بهترین شرایط را داشته باشیم. باید شرایط به گونه ای باشد که اردوهای تیم ملی پیش از جام جهانی به بهترین نحو انجام شود.

دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد: اینکه من باشم یا نباشم کمکی به تیم ملی نمی کند و نباید عقب بمانیم. اگر بخواهیم به این مسئله فکر کنیم که اگر باشم چه اتفاقی رخ می دهد و اگر نباشم چه چیزی می شود به سود تیم ملی نیست. کری خوانی در تیم ملی خوب نیست و به نظرم هر کسی در تیم ملی باشد یا نباشد باید کمک کند تا ایران به موفقیت برسد.

«حضور در جام جهانی می تواند شرایط بهتری برایت رقم بزند و حتی به لژیونر شدنت کمک کند. به این مسئله فکر نمی کنی؟» مکانی در پاسخ به این سؤال گفت: بازیکن خوب هیچ موقع از نظر فنی عقب نمی ماند. من اگر ادعای این را دارم که بازیکن خوبی هستم باید در زمین مسابقه بهترین باشم و نباید حضور در جام جهانی به حال من فرقی کند. اینکه در جام جهانی باشم یا نه تشخیص من نیست و تنها کسی که در این خصوص تصمیم می گیرد آقای کی روش است.

وی افزود: این مسئله را قبول دارم که مربیگری سلیقه ای است. شاید یک مربی ریتم فنی من را قبول نداشته باشد اما یک مربی دیگر از هر نظر من را بهترین بازیکن بداند. بعد از اینکه بازی ها انجام شود سرمربی تیم است که باید پاسخگوی نتایج باشد و مطمئن باشید هیچکس خودش را بیشتر از فرد دیگری دوست ندارد. به همین دلیل فکر نمی کنم آقای کی روش بخواهد در جام جهانی تیمی را آماده کند که بعد از این مسابقات پاسخگوی ۷۵ میلیون نفر باشد. پس اگر خوب باشم به جام جهانی می روم و آن موقع هم درباره لژیونر شدنم تصمیم می گیرم.

مکانی با بیان اینکه برای لژیونر شدن برخی کارهای خود را انجام داده است، خاطرنشان کرد: اولویت من برای فصل آینده بازی در خارج از ایران است. فکر می کنم بعد از ۱۰ سال حضور در لیگ برتر ایران و کسب تجربه می توانم در خارج از ایران بازی کنم اما نمی خواهم به جایی بروم که یک توریست باشم. دوست دارم اگر قرار است لژیونر شوم به جایی بروم که مفید باشم، نه اینکه دو سال وقت خودم را تلف کنم بعد دوباره به ایران برگردم و دنبال تیم باشم.

دروازه بان تیم ملی کشورمان در پاسخ به این سؤال که پیشنهادهایش از لیگ هلند و بوندسلیگای آلمان تا چه اندازه جدی است، گفت: درباره هیچ چیز نمی توان قطعی صحبت کرد. حتی ویکتور والدس دروازه بان تیم ملی اسپانیا و بارسلونا هم نمی تواند برای دو روز بعدش تصمیم بگیرد. قرار بود والدس این فصل بارسلونا را ترک کند اما اتفاقی برای او افتاد که مشخص نیست شرایطش چگونه می شود. به همین دلیل نمی خواهم درباره آینده ام قطعی صحبت کنم اما در حال انجام کارهایم هستم تا بتوانم فصل آینده لژیونر شوم.

وی یادآور شد: برای من فقط لژیونر شدن مهم نیست و قصد دارم در یک لیگ معتبر بازی کنم. اینکه فقط در یک تیم حضور داشته باشم کافی نیست و باید بتوانم در شرایطی قرار بگیرم که مفید باشم.

مکانی با بیان اینکه صحبت کردن در خصوص پیشنهادهایش در زمان فعلی عقلانی و اخلاقی نیست، خاطرنشان کرد: وقتی چیزی قطعی نیست نباید صحبتی انجام دهم، چراکه شاید این موضوع بازارگرمی محسوب شود. همچنین من تا آخرین بازی فولاد در این فصل با باشگاه قرارداد دارم و اخلاقی نیست که از حالا به فکر رفتن باشم. به همین دلیل تمرکزم را روی تیم فولاد گذاشته ام و برای فصل آینده بعداً تصمیم خواهم گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار