|
|
کدخبر: ۱۷۴۳۶۵

تورنمنت تکواندوی بین المللی تونس

خبرگزاری تسنیم: نماینده ایران در تورنمنت بین المللی تکواندو تونس موفق به کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، تورنمنت بین المللی تکواندوی تونس کلاس G۱ از با حضور ۳۰۰ تکواندوکار از ۵۰ کشور جهاندر حال برگزاری است. در این مسابقات که پاس قوامین به عنوان نماینده ایران حضور دارد، تکواندوکارانی از کشورهای اسپانیا، آلمان، فرانسه، یونان، روسیه، ترکیه، مصر، مالی، سومالی، لیبی، گابن، عراق، ساحل عاج، آفریقای جنوبی، غنا، مراکش، نیجریه، الجزایر، نیجر و… مبارزات خود را آغاز کرده اند.

نمایندگان ایران ابتدا در وزن ۵۸ - کیلوگرم بر روی شیاپ چانگ رفتند که فرزان عاشورزاده ابتدا نمایندگان الجزایر و تونس را از پیش رو برداشت و در ادامه رو در روی دیگر نماینده ایران ابوالفضل یعقوبی قرار گرفت. در این مبارزه تمام ایرانی، یعقوبی و عاشورزاده ۲ بر ۲ مساوی شدند که در راند طلایی این عاشورزاده بود که توانست برنده این مبارزه شود.

در ادامه تکواندوکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا، مصر را برد و در فینال نماینده بل‍ژیک را با نتیجه ۱۷ بر ۷ مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

ابوالفضل یعقوبی پیش از مبارزه با عاشورزاده در دور اول استراحت داشت و نماینده روسیه را با نتیجه ۱۳ بر ۳ شکست داده بود. هادی شاهویردی دیگر نماینده وزن دوم، ابتدا تونس را از پیش رو برداشت اما با شکست برابر تکواندوکار موزامبیک از دور رقابت ها کنار رفت.

در ادامه و در وزن ۶۸ - کیلوگرم که ۳۰ تکواندوکار حضور داشتند، فرزاد ذوالقدر لیبی را برد و در ادامه رو در روی تکواندوکار رنکینگ دار اسپانیا قرار گرفت که با یک مبارزه حساب شده، توانست ۱۷ بر ۳ این تکواندوکار سرشناس را شکست دهد و به دور بعدی راه پیدا کند. وی در ادامه مقابل علیرضا علوی دیگر نماینده ایران به پیروزی رسید اما در راند طلایی نتیجه را به نیجریه واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

علیرضا علوی دیگر نماینده پاس قوامین در این وزن در دور اول استراحت داشت و سپس تونس را از پیش رو برداشت اما با شکست برابر ذوالقدر از دور رقابت ها کنار رفت.

امید عمیدی تنها نماینده در وزن ۸۰ - کیلوگرم دور اول استراحت داشت، بعد از آن به ترتیب روسیه، نیجریه و بار دیگر روسیه را برد و به فینال این رقابت ها راه یافت. عمیدی در مبارزه نهایی، رو در روی کامرون قرار گرفت و با کسب پیروزی به مدال طلای وزن ششم دست یافت.

در سنگین وزن قوامین، ۲ نماینده را بر روی شیاپ چانگ فرستاد. مرتضی شیری، تکواندوکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا گابن را برد، سپس برابر تکواندوکار نیجریه و تونس به برتری رسید. وی در فینال این مسابقات به مصاف جلال خدامی دیگر تکواندوکار ایران رفت. در پایان این مبارزه دو تکواندوکار به نتیجه یک بر یک رضایت دادند تا کار به راند طلایی برسد که مرتضی شیری توانست در این راند به پیروزی برسد و طلایی شود.

جلال خدامی نیز گردن آویز نقره را به دست آورد. خدامی برای رسیدن به فینال وزن ۸۷ + کیلوگرم ابتدا استراحت داشت، سپس غنا و لیبی را شکست داده بود.

اسامی مدال آوران پاس قوامین در روز اول این رقابت ها به شرح زیر است:

مدال طلا:فرزان عاشورزاده، امید عمیدی و مرتضی شیری
مدال نقره:جلال خدامی
مدال برنز:فرزاد ذوالقدر

امروز(یک شنبه) و در روز پایانی حسین بیات در وزن اول، رضا نادریان و لقمان عبداللهی در وزن سوم، سید محمد رفیعی در وزن پنجم و احمد محمدی و کاظم قشقایی در وزن هفتم به دیدار رقبای خود خواهند رفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار