|
|
کدخبر: ۱۷۴۴۱۹

تکواندوکاران تیم پاس قوامین در روز نخست مسابقات بین المللی تونس به سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافتند.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تورنمنت بین المللی تکواندوی تونس درکلاساز روز گذشته با حضور ۳۰۰ تکواندوکار از ۵۰ کشور جهان آغاز شده است و امروز به پایان خواهد رسید.

پاس قوامین به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حضور دارد و تکواندوکارانی از اسپانیا، آلمان، فرانسه، یونان، روسیه، ترکیه، مصر، مالی، سومالی، لیبی، گابن، عراق، ساحل عاج، آفریقای جنوبی، غنا، مراکش، نیجریه، الجزایر، نیجر نیز در آن شرکت کرده اند.

در روز نخست این رقابت ها و در وزن ۵۸ - کیلوگرم فرزان عاشورزاده ابتدا حریفانی از الجزایر و تونس را مغلوب کرد سپس در مصاف با هم تیمی اش ابوالفضل یعقوبی در راند طلایی به برتری رسید. این مسابقه در وقت قانونی با تساوی ۲ به ۲ به پایان رسیده بود.

عاشورزاده در ادامه تکواندوکاری از مصر را برد و در فینال نماینده بل‍ژیک را ۱۷ بر ۷ مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

ابوالفضل یعقوبی پیش از مبارزه با عاشورزاده، در دور اول استراحت داشت و نماینده روسیه را ۱۳ بر ۳ شکست داده بود. هادی شاهوردی دیگر نماینده وزن دوم ایران، ابتدا حرفی از تونس را مغلوب کرد اما با شکست برابر تکواندوکار موزامبیک از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۸ - کیلوگرم، که ۳۰ تکواندوکار حضور داشتند، فرزاد ذوالقدری ابتدا حریفی از لیبی را برد، و در ادامه تکواندوکاری از اسپانیا را ۱۷ بر ۳ را شکست داد. وی در ادامه مقابل علیرضا علوی دیگر نماینده ایران به پیروزی رسید اما در راند طلایی نتیجه را به تکواندوکاری از نیجریه واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

علوی نیز در دور اول استراحت داشت و سپس تکواندوکار تونسی را شکست داد اما با باخت برابر ذوالقدری از دور رقابت ها کنار رفت.

امید عمیدی در وزن ۸۰ - کیلوگرم دور اول استراحت داشت، سپس حریفانی از روسیه، نیجریه روسیه را برد و در فینال با پیروزی مقابل نماینده کامرون به مدال طلا دست یافت.

در سنگین وزن قوامین، ۲ نماینده را بر روی شیاپ چانگ فرستاد. مرتضی شیری، تکواندوکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا حریفی از گابن را برد، سپس برابر تکواندوکاراران نیجریه و تونس به برتری رسید و در فینال در مصاف با جلال خدامی دیگر تکواندوکار ایران پس از تساوی یک به یک در راند طلایی بپیروز شود و طلا بگیرد.

خدامی برای رسیدن به فینال وزن ۸۷ + کیلوگرم ابتدا استراحت کرد، سپس ورزشکاران غنا و لیبی را شکست داد.

اما امروز حسین بیات در وزن اول، رضا نادریان و لقمان عبداللهی در وزن سوم، سید محمد رفیعی در وزن پنجم و احمد محمدی و کاظم قشقایی در وزن هفتم به دیدار رقیبانشان می روند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار