|
|
کدخبر: ۱۷۴۴۶۶

نایب رئیس انستیتو بیوشیمی مرکز تحقیقات پیشگیری از دوپینگ آزمایشگاه کلن آلمان با ارسال نامه ای به رئیس کمیته پزشکی، از فعالیتهای مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال ایران تقدیر و تشکر کرد.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هانس گییر نایب رئیس انستیتو بیوشیمی مرکز تحقیقات پیشگیری از دوپینگ آزمایشگاه کلن آلمان با ارسال نامه های به احمد هاشمیان از فعالیتهای مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال ایران تقدیر و تشکر کرد.

متن نامه هانس گییر - نایب رئیس انستیتو بیوشیمی مرکز تحقیقات پیشگیری از دوپینگ آزمایشگاه کلن آلمان به شرح زیر است: جناب هاشمیان همانگونه که مستحضرید دوره آموزشی آنالیز نمونه خون در آزمایشگاه کلن برای کبارفرد(نماینده اعزامی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال) برگزار شد.

در ابتدا لازم می دانم به شما به دلیل داشتن چنین عضو با صلاحیتی در کمیته پزشکی تبریک عرض کنم. ما در طی این دوره، مکالمات و بحثهای فشرده ای در رابطه با جنبه های مختلف آنالیز دوپینگ بالاخص در فوتبال داشتیم و بسیار خوشحالیم که کبارفرد را در کمال آگاهی و اطلاع از دانش روز دنیا مشاهده می کنیم. ما اطمینان داریم که حضور شما، کبارفرد و یا هر یک از اعضای دیگر کمیته پزشکی با چنین دانشی در نهادهای بین المللی فیفا یا وادا می تواند ارزشمند باشد.

ما همچنان در رابطه با امکان همکاری های آتی در زمینه های تحقیقاتی(که از طرف فیفا و وادا حمایت مالی می شوند) گفتگو کردیم.

امیدواریم که کبارفرد نظرات ما را در خصوص فعالیت های فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با دوپینگ به شما منتقل کرده باشند.

بر اساس اطلاعات ما از فعالیت های جهانی مبارزه با دوپینگ و با توجه به نکاتی چون تعداد نمونه گیری ها، کیفیت ارسال نمونه ها، اهمیت دادن به محدودیت های زمانی، کیفیت مکاتبات، مدیریت نتایج و غیره می توانیم ادعا کنیم که فعالیت های مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال ایران عالی و مثال زدنی است. به خصوص و در میان این فعالیت ها می توان به حمل باکیفیت نمونه های اخذ شده اشاره کرد. این ارسال با کیفیت علی رغم تمام مشکلات پیش روی انتقال محموله به خارج از کشور انجام شده است.

همچنین می توان از تقاضای اخیر کمیته پزشکی جهت برگزاری دوره آموزشی جمع آوری و آنالیز نمونه خون به عنوان یک راهبرد رو به جلوی این کمیته نام برد. این در حالی است که نمونه گیری خون به تازگی در فوتبال بین المللی به اجرا درآمده است. این بازخورد مثبت از طریق ما برای ورژاک(افسر ارشد پزشکی فیفا) نیز ارسال شده است. از همکاری صمیمانه شما در سال گذشته متشکریم و امیدواریم این همکاری ها همچنان در آینده ادامه یابد.


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار