|
|
کدخبر: ۱۷۴۴۷۵

دیدار وزیر ورزش و جوانان کشورمان با رئیس کمیته ملی المپیک و فدراسیون هندبال لهستان

در دیدار وزیر ورزش و جوانان کشورمان با رئیس کمیته ملی المپیک لهستان توسعه و گسترش مناسبات ورزشی میان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در ابتدای این دیدار آنژه کرانیسچی، با ابراز خوشحالی از حضور در ایران و دیدار با گودرزی گفت: افتخار بزرگی است که با مرد شماره یک ورزش ایران دیدار می کنم.

او با بیان این مطلب که از سال ۲۰۱۰ رئیس کمیته ملی المپیک و فدراسیون هندبال لهستان است، افزود: از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۰۵ نیز وزیر ورزش این کشور بودم و امیدوارم بتوانم در مدت حضورم در ایران به توافقات خوبی در خصوص توسعه همکاری های ورزشی بین دو کشور برسیم.

رئیس فدراسیون هندبال لهستان در ادامه به روابط تاریخی دو کشور اشاره و اظهار کرد: روابط تاریخی ما بین ایران و لهستان قدمتی ۵۰۰ ساله دارد و بسیارعلاقمندهستم با همکاری های مشترک این روابط را در بخش های مختلف از جمله ورزش بهبود ببخشیم.

گودرزی وزیر ورزش نیز در ادامه این نشست با اشاره به علاقمندی ایران برای برقراری همکاری های مشترک ورزشی میان ۲ کشور گفت: تهران به دنبال برقراری روابط ورزشی با سایر کشورهای دنیا به ویژه لهستان است.

وی به زمینه های همکاری های مشترک میان دو کشور ایران و لهستان اشاره کرد و افزود: تهران و ورشو می توانند در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه مربی تبادل داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان ادامه داد: ما می توانیم زمینه های فرهنگی و ورزشی را بین دو کشور قوی تر از گذشته داشته باشیم.

گودرزی به پیشرفت هندبال کشورمان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: هندبال ایران در حال حاضر جهش خوبی داشته و توانسته ایم تغییرات گسترده ای در این رشته ورزشی به وجود آوریم و فکر می کنم لهستان می تواند در پیشرفت هندبال به ایران کمک کند.

در ادامه این جلسه کوزه گری رئیس فدراسیون هندبال کشورمان با اشاره به تفاهم نامه همکاری که قرار است بین دو فدراسیون هندبال ایران و لهستان به امضاء برسد، گفت: این سومین تفاهم نامه ای است که فدراسیون هندبال ایران با کشورهای دیگر به امضاء خواهد رساند.

کوزه گری ادامه داد: تفاهم نامه اول را با قطر به امضاء رساندیم. تفاهم نامه دوم هم با ترکیه بود که مسوولان آنها به ایران آمدند و قرار است ما هم به ترکیه برویم و امروز هم با حضور در فدراسیون هندبال، سومین تفاهم نامه همکاری را با فدراسیون هندبال لهستان امضاء می کنیم تا گام مهمی برای رشد و توسعه این رشته ورزشی در کشور برداشته باشیم.

در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود بین دو طرف رد و بدل شد.
رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون هندبال لهستان از گودرزی دعوت کرد تا به لهستان سفر کند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار