|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۱۱

پتروشیمی هم در غرب آسیا با برتری ۱۶ امتیازی با خت؛

سرمربی تیم بسکتبال مهرام با اشاره به اتفاق مشابه فینال پنجم لیگ در فینال غرب آسیا گفت: پتروشیمی با آوردن گیبسون در فینال ما را سورپرایز کرد.

مصطفی هاشمی ۲ روز بعد از فینال آخر سوپرلیگ بسکتبال بیشتر تمرکز خود را روی جام باشگاه های آسیا گذاشته اما بهخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاراندر مورد فینال می گوید: بیشتر حرفهایم را زدم و هرچه بگویم تکرار مکررات است اما واقعاً ازباختمان متاسفم. آدمها به دنیا نیامده اند که همه چیز باب طبع آنها باشد و گاهی شرایط به این شکل پیش می رود.

سرمربی مهرام که از ابتدا تا انتهای فصل تغییرات را پذیرفته، برای آخرین بار در این فصل خود را مقصر می شمارد و ادامه می دهد: اشتباهاتی که از اول فصل، درمیانه بازیها و پایان کار داشتیم در زمان بازی هم ادامه داشت. البته اعتقاد به بحثشانس هم دارم که در ذات ورزش است، در عمرم آنقدربدشانسی نیاورده بودم.

*تعدادی بازیکن خوب به لیگ هدیه کردیم

وی تأکید می کند: تیم حریف شایسته بود و شرایط قهرمانی را داشت ضمن اینکه با آمدن گیبسون تیم ما را سورپرایز کرد. آنها بازیکنان شایسته دیگری با توان بالا داشتند اما ازطرفی مقابل برخی سطحی نگری ها نمی توان کاری کرد. باید دید ماعمیقاً چه کاری انجام دادیم. باشگاه مهرام چه کاری کرده و در مسابقات دوره ای بدون صمد، حدادی و در مقطعی اوشین ساهاکیان دوم شد. همچنین تعدادی بازیکن خوب را به لیگ هدیه کردیم که تجربه خود را در این یک سال بالا بردند.

*حتماً شعور و منطقی بوده که ۱۷امتیاز بالا افتادیم

هاشمی گفت: امکان ۴ بر یک شدن سری فینال به نفع ما وجودداشت اما این اتفاق به نفع پتروشیمی رخ داد. اینکه می گویند با ۱۷ امتیاز برتری، بازی را واگذار کردیم، ۹۹ درصد به خاطر سطحی نگری یا مغرض بودن است چون حتماً منطق، شعور و درایتی بوده که این برتری را به دست آوردیم در۵دقیقه که شعور از کسی گرفته نمی شود. این ورزش بسکتبال است.

سرمربی مهرام اشاره کرد: مادر ابتدای هر کوارتری طی ۲دقیقه چهارخطایی می شدیم و پرتاب ها وخطاهایی به نفع حریف رقم می خورد با این وجود در۲۴ ثانیه آخر هم بازی را مساوی کردیم واگر توپهایمان گل میشد دیگر تمام این حرفها نبود. پتروشیمی هم در فینال غرب آسیا ۱۶ امتیاز بالا بود و بازی را باخت. در فینال امسال چیزی که معادلات را به هم ریخت آمدن گیبسون بود.

*دربازی دوم به یخچالی باختیم

وی اضافه کرد: نگه داشتن گیبسون کار سختی بود چون اگر تمرکز خود را روی این بازیکن می گذاشتیم بازیکنان بیرونی پتروشیمی همه شوتزن بودند. ما در بازی دوم هم به ریباند حمله و شوتهای یخچالی باختیم.

*بسکتبال، علم ریاضی نیست

هاشمی بعد از تبریک به پتروشیمی به خاطر قهرمانی در پاسخ به اینکه با یک یار خارجی وضعیت مهران فرق نمی کرد؟ گفت: از ۶بازیکن تیم ملی، ۳ نفر در تیم ما و ۳ نفر تیم آنها بودند. متاسفانه با قانون موجود باید بازیکن ایرانی با شناسنامه ایرانی را به عنوان سهیمه خارجی رد می کردیم. با حامد حدادی کاری ندارم اما صمد قرارداد ۲ ساله داشت. با این وجود اعتقاد دارم که ما باید با همان موجودیت ایرانی و دلاوری که داشتیم بازیهای فینال را می بردیم اما برخی حوادثرا نمی توان کاری کرد. مثل حمله ای که درثانیه های اخر بازی تهران داشتیم و باگل شدن آن را بازی را می بردیم. بسکتبال علم ریاضی نیست که دو ضربدر دو مساوی چهار شود. در این ورزش احساس، هیجانات و تصمیمات منطقی دخیل است.

*بعد از جام باشگاه ها حرف می زنم

هاشمی قول حرف زدن بعد از جام باشگاه ها را می دهد: فعلاً تنها به باشگاه های آسیا فکر می کنم و امیدوارم در آنجا به عنوان نماینده ایران قهرمان شویم اما برخی حرفها را به بعد از جام باشگاه های آسیا موکول می کنم. اینکه آیا فینالها واقعی بود یا نه و چه اتفاقاتی افتاد. خدا را شکر که من یاد گرفته ام هیچ وقت دروغ نگویم و در بسکتبال ایران به دروغ و سیاهکاری معروف نیستم. همیشه سعی می کنم که راست بگویم.

سرمربی مهرام با اشاره به جلسه امروز برای جام باشگاه های آسیا گفت: لیست ۲۴ نفره خود را به آسیا داده ایم اما مطمئناً تنها یک یا دو نفر را به عنوان یار خارجی همراه می بریم که شامل یار خارجی هم می شود. ما تیم شایسته ای داریم که توانایی های خودرا نشان نمی دهند. خلاء دیگری هم نداریم که برای ا ین مسابقات پرکنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار