|
|
کدخبر: ۱۷۴۶۹۰

هفته آخر لیگ برتر انگلیس

خبرگزاری تسنیم: در روز شکست یاران اشکان دژاگه، آبی پوشان شهر منچستر وستهام را شکست دادند و قهرمان لیگ برتر انگلیس شدند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، پرونده رقابت های لیگ برتر انگلیس در فصل ۱۴-۲۰۱۳ عصر امروز(یکشنبه) با انجام ۱۰ بازی همزمان در هفته سی وهشتم بسته شد که در مهمترین آنها تیم منچسترسیتی موفق شد میهمان خود، وستهام را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و با حفظ جایگاهش در صدر جدول رده بندی برای دومین بار در سه فصل گذشته قهرمان شود. سمیر نصری در دقیقه ۳۹ و وینسنت کومپانی در دقیقه ۴۹ گل های من سیتی را به ثمر رساندند تا این تیم لیگ را با ۸۶ امتیاز به پایان برساند.

در روزی که منچسترسیتی در خانه خود به پیروزی دست پیدا کرد، اصلی ترین رقیب این تیم، لیورپول هم در خانه خود، ورزشگاه آنفیلد برابر نیوکاسل با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد.

مارتین اسکرتل، مدافع لیورپول در دقیقه ۲۰ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد اما دنیل آگر در دقیقه ۶۳ و دنیل استوریج در دقیقه ۶۵ برای قرمزپوشان مرسی ساید گلزنی کردند تا این تیم جایگاه خود در رده دوم را تثبیت کند و به عنوان نایب قهرمان به کار خود در فصل جاری پایان دهد. در این بازی همچنین نیوکاسل در دقیقه ۶۷ با اخراج شعله آمئوبی ۱۰ نفره شد.

در دیگر بازی مهم امروز چلسی که شانسی برای قهرمانی نداشت، در خانه کاردیف ولز، تیمی که دو هفته پیش سقوط آن به دسته اول فوتبال انگلیس قطعی شده بود با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد هرچند در همان جایگاه قبلی، در رده سوم به کار خود پایان داد. کریگ بلامی در دقیقه ۱۵ گل کاردیف را به ثمر رساند و آندره شورله در دقیقه ۷۳ و فرناندو تورس در دقیقه ۷۶ برای آبی پوشان لندن گلزنی کردند.

آرسنال هم امروز میهمان نوریچ بود و با نتیجه ۲ بر صفر مقابل میزبان خود به پیروزی دست پیدا کرد تا با چلسی هم امتیاز شود و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر در رده چهارم قرار بگیرد. توپچی های لندن با تحمیل شکست به نوریچ، سقوط این تیم به دسته اول فوتبال انگلیس را قطعی کردند. آرون رمزی در دقیقه ۵۳ و کارل ینکینسون در دقیقه ۶۲ گل های آرسنال را در این بازی به ثمر رساندند.

منچستریونایتد، قهرمان فصل گذشته نیز امروز در خانه ساوتهمپتون با تساوی یک بر یک متوقف شد و با توجه به پیروزی ۳ بر صفر تاتنهام برابر استون ویلا در رده هفتم باقی ماند و نتوانست سهمیه لیگ اروپای فصل آینده را کسب کند. در این دیدار ریکی لمبرت در دقیقه ۲۸ برای استون ویلا و خوان ماتا در دقیقه ۵۴ برای منچستریونایتد گلزنی کردند.

امروز همچنین تیم سقوط کرده فولام در حضور ۵۰ دقیقه ای اشکان دژاگه، بال ایرانی خود مقابل میهمانش کریستال پالاس با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ دست یافت. دژاگه در دقیقه ۵۰ این بازی به جای الساد زوروتیچ به میدان رفت. دوایت گایل دو بار در دقایق ۲۸ و ۸۴ برای کریستال پالاس گلزنی کرد و گل های فولام را کائولی وودرو در دقیقه ۶۱ و کریس دیوید در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.

در سایر بازی های هفته آخر لیگ برتر انگلیس نتایج زیر رقم خورد:

هال سیتی صفر - اورتون ۲
ساندرلند یک - سوانزی ۳
تاتنهام ۳ - استون ویلا صفر
وست برومویچ یک - استوک سیتی ۲

با نتایجی در هفته پایانی لیگ برتر رقم خورد، تیم های منچسترسیتی، لیورپول و چلسی به عنوان تیم های اول تا سوم سهمیه حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوردند و آرسنال با ایستادن روی پله چهارم سهمیه حضور در مرحله پلی آف این رقابت ها را کسب کرد.

تیم های اورتون و تاتنهام که به ترتیب در رده های پنجم و ششم به کار خود در این فصل پایان دادند سهمیه حضور در رقابت های فصل آینده لیگ اروپا را به دست آوردند. سومین نماینده انگلیس در لیگ اروپا هال سیتی است که به عنوان قهرمان یا نایب جام حذفی به این رقابت ها راه پیدا می کند. هال سیتی در فینال جام حذفی انگلیس حریف آرسنال است اما از آن جایی که توپچی های لندن در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهند داشت، حضور هال سیتی در لیگ اروپا قطعی است. به این ترتیب منچستریونایتد رده هفتمی نمی تواند در هیچ یک از رقابت های اروپایی فصل آینده حضور داشته باشد.

در قعر جدول سه تیم فولام و کاردیف سیتی و نوریچ سیتی به لیگ دسته اول فوتبال انگلیس(چمپیونشیپ) سقوط کردند. البته سقوط تیم های فولام و کاردیف از دو هفته پیش قطعی شده بود.

در جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس در پایان این رقابت ها، تیم های منچسترسیتی با ۸۶، لیورپول با ۸۴ و چلسی با ۸۲ امتیاز به ترتیب رده های اول تا سوم را در اختیار دارند و آرسنال با ۷۹، اورتون با ۷۲ و تاتنهام رده های چهارم تا ششم را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار