|
|
کدخبر: ۱۷۴۷۲۱

همایش همبستگی در حمایت از تیم ملی

خبرگزاری تسنیم: در دومین همایش همبستگی در حمایت از تیم ملی فوتبال از برخی آثار هنری با موضوع جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، در دومین همایش همبستگی در حمایت از تیم ملی فوتبال از برخی آثار هنری با موضوع جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رونمایی شد.

این رونمایی در حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، رحیمی، معاون سازمان گردشگری و مدیران مجموعه های حامی مالی فدراسیون فوتبال انجام گرفت.

یک تابلوی نقاشی و خط با طرح لوگوی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که روی آن جام جهانی برزیل حک شده بود، از جمله این آثار فرهنگی بود که افشاری طراح آن لوح افتخار خود را از علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

از دیگران آثار باستانی که امشب رونمایی شد، کره زمین با طرح جام جهانی و پرچم کشورهای شرکت کننده به صورت بافته شده با ابریشم بود. بافت این کره از سال ۸۹ تا ۹۲ بافت به طول انجامیده است و از بافنده های آن نیز با اهدای لوحی، تقدیر شد.

اثر بعدی تابلوی قلم کاری شده با طرح جام جهانی برزیل و یوزپلنگ ایرانی از دو هنرمند اصفهانی بود.

بزرگترین توپ فوتبال سوزن دوزی شده با نقش پرچم ۳۲ کشور حاضر در مسابقات جام جهانی اثر دیگری از استان سیستان و بلوچستان بود که در میان دیگر آثار هنری مرتبط با جام جهانی رو نمایی شد. یک توپ فوتبال ملیله دوزی شده اثر هنری دیگری بود که در این مراسم به نمایش گذاشته شد.

همچنین یک آیینه که روی آن صورت علی کفاشیان طراحی شده بود، از جمله آثار هنری رونمایی شده در دومین همایش همبستگی در حمایت از تیم ملی فوتبال بود.

در ادامه این مراسم کلیپی از اثر معرق کاری که توسط گروهی از معلولان کرمانی طراحی شده بود که همراه با صحنه های صحبت های این جوانان معلول و تصاویر بازی های تیم ملی به نمایش در آمد.

این اثر در مدت سه ماه آماده شده و کاپ قهرمانی جام جهانی روی آن طراحی شده است. در کنار این تابلوی معرق کاری شده دو عصا به نشانه تهیه این اثر توسط معلولان قرار داشت و رئیس انجمن این معلولان تندیس خود را از وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار