|
|
کدخبر: ۱۷۴۷۳۹

مراسم دومین همایش همبستگی ملی و رونمایی از آثار فرهنگی هنری ایران در جام جهانی با یک ساعت و نیم تاخیر در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارشگروه ورزش باشگاه خبرنگاران، مراسم دومین همایش همبستگی ملی و رونمایی از آثار فرهنگی هنری ایران در جام جهانی با یک ساعت و نیم تاخیر در سالن اجلاس سران آغازشد.

در ابتدای این مراسم افرادی همچون وزیر ورزش و جوانان و همین طور وزیر ارشاد به همراه کفاشیان، آیت اللهی، ملامحمد، اصفهانیان، حسن زاده و همین طور حضور چندتن از پیشکسوتان از جمله حسین کلانی، محمود خوردبین، حسن روشن، فرامرز ظلی، نادر فریاد شیران، حمیداستیلی، مجتبی تقوی و چند تن دیگر از پیشکسوتان فوتبال حضور داشتند.

ملی پوشان تیم ملی فوتبال ایران به همراه کارلوس کی روش در این مراسم حاضر شدند.

مراسم پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی کشورمان با پخش یک سرودحماسی رسماً آغاز شد.

در ادامه مراسم علی کفاشیان به همراه مدیران عامل شرکت همراه اول وبانک پاسارگاد قرارداد تفاهم و همکاری بین فدراسیون فوتبال و این دو شرکت را که قرار است از تیم ملی حمایت مالی انجام دهد، امضا کردند.

این قرارداد در خلال همایش همبستگی ملی برای حمایت از تیم ملی فوتبال به امضا رسید.

از آثار هنری طراحی شده برای جام جهانی رونمایی شد

با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، مدیرعامل شرکت همراه اول، مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس سازمان میراثفرهنگی، از آثار هنری جام جهانی رونمایی شد.

اولین اثر تابلوی نقاشی – خط اثر محمدرضا افشاری بود که طرح جام جهانی را طراحی کرده بود. اثر دوم کره فرش جام جهانی از جنس ابریشم که توسط محمدعلی فرخی و همسرش زیبا قنبرپور به مدت سه سال بافته شده است بود.

سومین اثر تابلوی قلم زنی نقش برجسته اثر اسماعیل راعی و زین العابدین مومنی از اصفهان بود و اثر چهارم بزرگترین توپ فوتبال سوزن دوزی شده اثر رمضان نورا از سیستان و بلوچستان بود که رونمایی شد. پنجمین اثر اثر دکتر حسن بیات بود که یک توپ فوتبال ملیله دوزی شده را طراحی کرده بودند. خلق این اثر که یک کیلو و ۴۵۰ گرم وزن داشت حدود دو سال طول کشیده است.

ششمین اثر معرق برجسته بود که پیش از رونمایی، کلیپی از نحوه ساخت آن برای حاضرین در همایش پخش شد.

کفاشیان: دست به دست هم دهیم تا هنرمندی بچه های ایران را در برزیل نشان دهیم

علی کفاشیان که به عنوان اولین سخنران دومین همایش همبستگی ملی و رونمایی از آثار فرهنگی هنری ایران در جام جهانی برای حضار صحبت می کرد، ابتدا با خوش آمدگویی به مهمانان و از جمله وزرای ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس و پیشکسوتان فوتبال ایران، گفت: ریاست محترم جمهور از وزیر محترم ورزش و جوانان خواست که از فوتبال حمایت کند.

همه افراد دخیل در مسائل فرهنگی و اقتصادی به تیم ملی کمک می کنند. همه باید دست به دست هم دهیم تا هنرمندی بچه های ایران را در برزیل نشان دهیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد هنرهای بزرگی هستیم که تعدادی از هنرمندان کشور با عشق و علاقه و زحمت چندساله ایجاد کرده اند. ما خوشحالیم که امروز از این کار بزرگ تقدیر کنیم.

در خلال صحبت های کفاشیان، کارلوس کی روش به همراه بازیکنان تیم ملی ایران وارد سالن اجلاس سران محل برگزاری همایش شدند که کفاشیان با دیدن آن ها خوش آمد گفت و ابراز امیدواری کرد که تیم ملی در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان: افکار منفی بر عملکرد ملی پوشان تأثیر می گذارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: هنر باعثتعالی انسان می شود و ورزش نیز همین کار را انجام می دهد. در آکادمی ها در مورد تأثیر ورزش در خلقیات که بحثمی شود عموماً باور دارند ورزش اثر شگرفی بر اخلاق می گذارد. همچنین از منظر ایدئولوژیست ها ورزش باعثترشح موادی در سیستم عصبی می شود که آرامش بخش است، موادی که شبه مخدر است و البته جنبه منفی و اعتیاد ندارد. در هنر، موسیقی این کار را انجام می دهد. زمانی که موسیقی و ورزش با هم اجرا می شود اثرات موسیقی روی ورزش کاملاً نمایان می شود، چیزی که در ورزش باستانی کاملاً خود را نشان می دهد. حتی در ورزش های امروزی مانند ایروبیک هم دیده می شود که موسیقی تأثیر زیادی در ورزش دارد.

دکتر گودرزی ادامه داد: در این مدت کوتاه باقیمانده به این رویداد عظیم تمرکز تمامی رسانه ها باید روی تیم ملی فوتبال مان باشد و از پرداختن به حواشی که باعثسرخوردگی و یأس می شود، پرهیز کنند. افکار منفی بر عملکرد بازیکنان ما تأثیر می گذارد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها گفت: گاهی دیده می شود حاشیه هایی که چندان جذاب نیستند از سوی برخی از رسانه ها منعکس می شوند که خیلی هم زیبنده نیستند و حداقل در شرایط فعلی جایی ندارند. رسانه ها باید این مسائل را برای بعد بگذارند. اکنون باید تمرکزها یکپارچه روی تیم ملی باشد.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: باید همکاری کنیم بازیکنان در میدان و مربیان در کنارشان و مردم هم حامی و پشتیبان این مجموعه باشند. امیدواریم و تلاش می کنیم برای هرچه بهتر برگزار شدن این فعالیت و به امید خدا شاهد یک کار خوب و پسندیده خواهیم بود.

دکتر گودرزی در پایان تصریح کرد: برای ورزشکاران مان آرزوی توفیق می کنم و امیدوارم با سعه صدر این فشارها را تاب بیاورند. مطمئنم و امیدوارم در همین سالن جشن توفیق برای این عزیزان خواهیم گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار