|
|
کدخبر: ۱۷۴۹۶۴

امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ هجری شمسی برابر با ۱۲ می ۲۰۱۴ میلادی و ۱۲ رجب ۱۴۳۵ هجری قمری است.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،۶۸ سال پیش در چنین روزی، مسابقات پنج گانه دو میدانی قهرمانی کشور در تهران برگزار شد محمد خاتمی در این مسابقات به مقام قهرمانی دست یافت.

۶۷ پیش در چنین روزی، مسابقه پایانی رقابت های کشتی پهلوانی ایران در وزن آزاد در سالن کشتی ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد.

این مسابقه بین ضیا میر قوامی از تهران و ابوالقاسم سختری از خراسان برگزار شد پس از ۳۰ دقیقه کشتی پهلوانی، ضیامیر قوامی بر حریف پر آوزه ی خود غلبه کرد و صاحب بازوبند پهلوانی شد.

۵۹ سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی بسکتبال باشگاه ها و دسته جات تهران پایان یافت و تیم باشگاه بوستان ورزشی به مقام قهرمانی رسید

۵۸ سال پیش در چنین روزی در مسابقات دوستانه دو میدانی، بین تیم ایران و ایتالیا در شهر فلورانس برگزار شد گل دردی پیمانی در دو ۸۰۰ متر حد نصاب یک دقیقه و ۵۸ ثانیه را بدست آورد و رکورد ایران را یک و دو دهم ثانیه کاهش داد رکورد دار قبلی ایران نیز خود او بود.

۵۷ سال پیش در چنین روزی، مسابقات قهرمانی وزنه برداری کشور در مشهد به پایان رسید.

این افراد رتبه های اول را بدست آوردند در خروس وزن صفا سنبلی، در پر وزن حسین زرینی در کسب وزن محمد علی، داوری، در میان وزن ابراهیم پیروی. در نیم سنگین امری، در میان سنگین منوچهر برومند و سنگین وزن آلتون.

۵۶ سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو میدانی بازی های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو، نجم الدین فارابی به مقام پنج گانه رسید. او در این رقابت ها پنج هزارو ۵۵۳ امتیار بدست آورد.

۵۰ سال پیش در چنین روزی، مسابقات دومیدانی باشگاه ها و دسته جات آزاد تهران به پایان رسید و تیم باشگاه پاس با ۱۴۷ امتیاز اول شد. تیم استقلال روم و تهران جنوب سوم را بدست آورد.

۴۵ سال پیش در چنین روزی " رژوبین ژو " دو چرخه سوار سرشناس فرانسوی و برنده مسابقات دوچرخه سواری دور فرانسه مقام قهرمانی رقابت های دوچرخه سواری دور اسپانیا را بدست آورد. مرحله آخر این مسابقه در بیلبائو اسپانیا به پایان رسید و " پین ژو " با اختلاف زیادی نسبته به سایر حریفان در جدول نهایی مقام قهرمانی را بدست آورد. لوییس اوکانا در چرخه سوار اسپانیایی نیز به مقام دوم رسید.

۴۱ سال پیش در چنین روزی در مرحله نیمه نهایی مسابقه فوتبال جام در جام باشگاه های اروپا تیم لتیزیونایتد از انگلستان و هایوک اشپریت از یوگوسلوای در برابر هم قرار گرفتند که در نهایت صفر بر صفر مساوی شدند اما چون تیم لتیز یونایتد دربازی رفت یک بر صفر تیم حریف را شکست داده بود به مسابقه نهایی راه یافت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار