|
|
کدخبر: ۱۷۵۰۴۰

خبرگزاری تسنیم: مسئولان کمیته ملی المپیک ایران و لهستان بر امضاء تفاهم نامه ورزشی و تبادل مربی و مدرس بین دو کشور در رشته های مختلف تاکید کردند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، صبح امروز(دوشنبه) آنژاکرانیسچی، رئیس کمیته ملی المپیک لهستان با حضور در کمیته ملی المپیک ایران با رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خوشامدگویی به رئیس کمیته المپیک لهستان ابراز داشت: دو کشور ایران و لهستان از ظرفیت بسیار بالایی در برقراری ارتباطات ورزشی برخوردار هستند و در زمینه موضوعات مختلف ورزشی می توانیم در قالب یک طرح کلی یک تفاهم نامه با یکدیگر امضا کنیم.

وی ادامه داد: ورزش دو کشور می توانند با برگزاری اردوهای مشترک و حضور در تورنمنت های یکدیگر و یا بهره مندی از ظرفیت علمی و ورزشی دو کشور همچون پزشکی ورزشی، دوپینگ و موارد دیگر جهت بهره مندی از تجارب مدرسان، مربیان و بازیکنان هم حرکت کنند. کشور ایران در بسیاری از رشته های ورزش همچون کاراته، کشتی و تکواندو می تواند در زمینه تبادل مربی همکاری خوبی با لهستان داشته باشد.

هاشمی خاطر نشان کرد: هندبال یکی از رشته های مورد حمایت کمیته بوده و حتی در بازی های آسیایی اینچئون نیز حضور خواهد داشت. انتظار داریم بین فدراسیون هندبال لهستان و ایران که شما رئیس این فدراسیون در لهستان نیز هستید و خود از بازیکنانی قدیمی هندبال محسوب می شوید تعاملات خوبی وجود داشته باشد.

در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون هندبال لهستان ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران گفت: بسیار خوشحالم که در میان خانواده المپیکی و به خصوص در کشور ایران هستم و از سال ۲۰۱۰ که ریاست کمیته ملی المپیک و فدراسیون هندبال را در دست گرفتم امیدوار بودم روزی به ایران سفر کرده و بتوانیم تعاملات و همکاری خوبی با ورزش شما داشته باشیم.

وی گفت: البته در زمینه هندبال توافقاتی صورت گرفته و امیدواریم با حمایت کمیته ملی المپیک از این توافقات بتوان شاهد اجرایی شدن هر چه زودتر آن باشیم.

وی در ادامه ابراز داشت: بدون تردید در هر زمینه ای که بتوانیم برای توسعه و رشد ورزش دو کشور به توافق برسیم خوشحال شده و تا سال ۲۰۱۷ که بنده رئیس کمیته ملی المپیک و فدراسیون هندبال لهستان هستم از اجرای آن حمایت می کنم.

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران نیز ضمن خوشامدگویی به رئیس کمیته ملی المپیک لهستان ابراز داشت: بدون تردید هدف از چنین سفرهایی ارتباطات ورزشی بوده و ما آماده ایم در زمینه های مختلفی همکاری داشته باشیم، چرا که ایران رشد خوبی در ورزش قهرمانی و همگانی داشته به خصوص در بخش بانوان موفقیت های مطلوبی کسب کرده ایم و در حال حاضر نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک یکی از بانوان با سابقه مدیریت در ورزش کشورمان است.

در خاتمه رئیس کمیته ملی المپیک از کیومرثهاشمی و شاهرخ شهنازی، رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک برای سفر به لهستان دعوت کرد.

در این دیدار کوزه گری رئیس فدراسیون هندبال نیز حضور داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار