|
|
کدخبر: ۱۷۵۲۹۲

آغاز دومین سمپوزیوم بین المللی علم و کشتی

خبرگزاری تسنیم: دومین سمپوزیوم بین المللی علم و کشتی از صبح امروز(سه شنبه) با حضور وزیر ورزش و جوانان و مسئولان کمیته علمی فیلا آغاز به کار کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در ابتدای این سمپوزیوم که با حضور تنی چند از قهرمانان المپیک و جهان و مربیان سازنده کشتی در حال برگزاری است رسول خادم با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون فرصتی برای جمع آوری داشته ها و تحقیقات علمی در زمینه کشتی فراهم نشده است، اظهار داشت: فدراسیون کشتی ایران قصد دارد با هماهنگی فیلا چنین سمپوزیوم هایی را به صورت سالانه به میزبانی ایران برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: باید فرصتی ایجاد شود تا سهم کشتی در فعالیت های پژوهشی و علمی افزایش یابد.

در ادامه این همایش سید جواد رفوگر رئیس انستیتو کشتی با خیرمقدم به حاضرین در این جلسه گفت: کشتی قدیمی ترین ورزش سازمان یافته در دنیا است که می تواند به صلح و دوستی در دنیا کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به رویکرد بسیار مثبت مسئولان فدراسیون در زمینه حمایت از مسائل تحقیقاتی و پژوهشی در کشتی بتوانیم قدم های خوبی در این زمینه برداریم.

دکتر کربی رئیس کمیسیون علمی فیلا سخنران بعدی این نشست بود. کربی با قدردانی از ایران برای برگزاری چنین نشست هایی گفت: سهم مسائل علمی و پژوهشی باید در کشتی افزایش پیدا کند.

در ادامه این سمپوزیوم دکتر شادگان عضو کمیته پزشکی فیلا به عنوان اولین مدرس این همایش تحقیقی در مورد آسیب های ورزشی در کشتی ارائه داد.

در ادامه این همایش محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کشتی یک ورزش اصیل و ریشه دار است که با تاریخ و فرهنگ ما آمیخته شده است اظهار داشت: توجه به مسائل علمی و پژوهشی در کتشی کشور در حال کامل شدن است.

وی ادامه داد: در گذشته علمی شدن جزو آرزوی ها بود اما امروز بخش اعظمی از جامعه کشتی سطوح عالی تحصیلات را طی کردند و قهرمانان ما از سطح علمی بسیار بالایی بهره مند هستند.

گودرزی در ادامه با تشکر از فیلا جهت حمایت از برگزاری چنین سمینارهایی گفت: امیدوارم این مقالات بتواند در ورزش کشتی جای گیرد و طبیعتا بتوانیم از نتایج و دست آوردهای آن برای موفقیت کشتی ایران در رقابت های جهانی و المپیک بهره مند شویم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: کشتی ما باید در عمق تداوم پیدا کند نه در سطح. در گذشته جمع کثیری از قهرمانان ما در مسابقات آموزشگاه ها شرکت می کردند و این رقابت ها در سطح بسیار بالایی برگزار می شد. قهرمانی کشور حجم کمی و کیفی بسیار بالایی داشت و در برخی اوزان ۱۰ تا ۱۲ نفر ادعای قهرمانی داشتند و ما ۵ تا ۶ تیم کامل داشتیم که نشان دهنده کار در عمق بود.

وی افزود: به نظر کشتی ما در سال های گذشته از عمق به سطح آمده است و گرایش از سطح به عمق باید با فعالیت های فرهنگی رخ بدهد. ایران با تمام توان از کشتی حمایت می کند. فیلا نیز باید در اختصاص دادن کرسی های مدیریتی در کشتی دنیا با ما تعامل داشته باشد.

او گفت: برخی کشورهای فاقد کشتی دارای کرسی های متعدد در دنیا هستند و ما در این زمینه از فیلا انتظار داریم جایگاه کشتی ایران را در نظر بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: همه با هم باید تلاش کنیم تا کشتی به عنوان زبان مشترک بین اکثر ملل دنیا همواره در المپیک باقی بماند. من در چند سال گذشته یک کار تحقیقاتی انجام داده ام که در آن مشخص شد کشتی در کشورهای متعددی رواج داشته است. کشتی یک ادب و فرهنگ عمومی تغریبا در اکثر ملل جهان است و به عنوان یک زبان مشترک همواره باید در المپیک باقی بماند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار