|
|
کدخبر: ۱۷۵۴۲۷

جام جهانی کشتی فرنگی - تهران

خبرگزاری تسنیم: مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی از فردا(پنج شنبه) آغاز می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در شرایطی از صبح فردا به میزبانی ایران و در سالن هفتم تیر تهران آغاز می شود که فرنگی کاران کشورمان باید بدون محمد بنا به میدان بروند.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان که طی هفته های گذشته با حواشی بسیار زیادی مواجه بوده اگرچه در آخرین فرصت ها شاهد بازگشت المپیکی ها به اردو بوده با این حال یکی از شانس های اصلی رسیدن به عنوان قهرمانی است.

تیم کشتی فرنگی کشورمان که اکنون محمد نوربخش را عنوان مربی ارشد بالای سر خود می بیند در گروه دوم این رقابت ها با کره جنوبی، ارمنستان، آذربایجان و فنلاند هم گروه است و به نظر می رسد با توجه به ترکیب کامل تیم کشورمان کار چندان سختی برای صعود نداشته باشد.

با توجه به اینکه قاسم رضایی خیلی دیرتر از سایر نفراتی که اردو را ترک کرده بودند به خانه کشتی بازگشت، ممکن است مورد استفاده قرار نگیرد، هرچند رضایی آمادگی خود را به کادرفنی اعلام کرده و باید منتظر ماند و دید که آیا در نهایت او در ترکیب نهایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر؟

آذربایجان و کره جنوبی دو رقیب نه چندان قدرتمند

در گروه ایران کره جنوبی ترجیح داده با تمام قوا راهی تهران شود. کره ای ها با بهره گیری از نفرات اول و دوم خود و استفاده از قهرمانان المپیک و جهان به نظر می رسد چندان دنبال صعود به عنوان تیم اول نیستند و این تیم بیشتر دنبال آن است تا قهرمانان اصلی این کشور با قهرمانان کشورمان سرشاخ شده تا بدین ترتیب مربیان این تیم میزان آمادگی نفرات شان را پیش از بازی های آسیایی و جهانی بسنجد.

بی تردید رقابت فرنگی کاران کشورمان و فرنگی کاران کره ای در سبک وزن می تواند بسیار دیدنی باشد. جایی که حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی و فرشاد علیزاده حضور دارند. البته جدا از تیم کره تیم آذربایجان نیز با مربی و کشتی گیران خارجی خود راهی تهران شده تا از این فرصت استثنایی برای میدان دادن به برخی از نفرات دوم خود استفاده کند.

آذری ها البته به برخی از کشتی گیران سرشناس خود استراحت داده اند اما با این حال جمشید خیر آبادی امید زیادی دارد که در غیبت بنا از به هم ریختگی تیم ایران بهترین استفاده را برده و به نتیجه برسد. ارمنی ها و فنلاند نیز هرچند تیم های خوبی به حساب می آیند اما آنچنان نمی تواند برای ایران خطرساز باشند.

همه در انتظار تقابل ایران و روسیه در فینال

همان گونه که تیم ایران کار چندان سختی برای صعود از گروه دوم ندارد در سوی مقابل نیز تیم روسیه کار آسانی برای صعود از گروه اول دارد. روس ها تنها ترکیه را به عنوان رقیب اصلی خود می بینند و آمریکا نیز در گروه اول نمی تواند چندان خطرساز باشد. در چنین شرایطی تیم های ایران و روسیه به احتمال فروان باید فینال این رقابت ها را مقابل یکدیگر برگزار کنند و همچون چند سال اخیر دیدار جذابی را رقم بزنند.

ناگفته نماند فینال احتمالی ایران و روسیه جنبه انتقامی هم برای ایران دارد چرا که سال گذشته در ورزشگاه آزادی برابر همین تیم روسیه شکست خورد و با رسول جزینی و در غیاب بنا نایب قهرمان شد. اکنون نیز روس ها با تمام قوا و میدان دادن به نفرات اول خود که عناوین قهرمانی در جهان و المپیک را نیز دارند به تهران آمده اند تا بار دیگر قدرت خود را به تیم ایران دیکته کنند.

به هر شکل نهمین دوره مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در حالی در سالن هفتم تیر برگزار می شود که تیم ایران پیش از این ۳ بار توانسته عنوان قهرمانی جام جهانی را به دست آورد و سال گذشته نیز در غیاب نایب قهرمان این مسابقات شود.

ترکیب ایران

اگرچه تیم کشورمان برای این مسابقات تاکنون ترکیبش را به طور رسمی اعلام نکرده اما تا حدودی مشخص شده که کدام نفرات قرار است برای ایران روی تشک بروند.

در وزن نخست حمید سوریان دارنده ۶ مدال طلای جهان و المپیک حضور دارد. محمد نوربخش پسر مربی ارشد تیم ملیهم که در جام یادگار امام(ره) به محسن حاجی پور باخته به وی ترجیح داده شده است.

در وزن ۶۶ کیلوگرم امید نوروزی دارنده مدال طلای جهان و المپیک روی تشک خواهد رفت. افشین بیابانگرد نیز دومین کشتی گیر این وزن است.

در وزن ۷۱ کیلوگرم سعید عبدولی برای نخستین بار در این وزن به میدان خواهد رفت. عبدولی که در جام یادگار در وزن ۷۵ اول شده اکنون به یک وزن پایین تر آمده تا آمادگی خود را به رخ رقبا بکشد. برومند اصلان نیز دیگر کشتی گیر جوان این وزن است.

در ۷۵ کیلوگرم فرزاد علیزاده به همراه هادی علیزاده حضور دارند. حضور قهرمان کره ای جهان کیم و ولاسوف روس در این وزن کار را برای هر ۲ کشتی گیر بسیار سخت می کند و به نظر می رسد آنها کار بسیار سختی را برابر این رقبای خود داشته باشند.

در ۸۰ کیلوگرم حبیب اخلاقی و مهدی محمدی حضور دارند. اخلاقی به یک وزن پایین تر آمده و هرچند مشکل اضافه وزن ندارد اما باز هم کار سختی را برابر رقبا خواهد داشت. البته کادرفنی نیم نگاهی هم به یوسف قادریان داشت اما به نظر می رسد در نهایت فرصت به محمدی داده شده که به یک وزن بالاتر آمده است.

در ۸۵ کیلوگرم طالب نعمت پور دارنده مدال طلای جهان حضور دارد. جدا از نعمت پور، داود اخباری هم در این وزن حضور دارد. نعمت پور در این مدت آمادگی خوبی کسب کرده و به نظر می رسد یکی از نقاط قوت تیم ایران باشد. البته اخباری نیز هر چند موفقیتی نداشته اما می تواند در کنار نعمت پور در برخی از دیدارهای نه چندان حساس به میدان برود.

تنها ابهام تیم ایران در وزن ۹۸ کیلوگرم است. داود عابدین زاده، قاسم رضایی و مهدی علیاری ۳ گزینه ای هستند که می توانند در ترکیب تیم ایران قرار گیرند. رضایی هر چند آمادگی خود را اعلام کرده اما کادرفنی برای میدان دادن به وی با تردید مواجه است. علیاری و عابدین زاده نیز ۲ گزینه با تجربه این وزن هستند. در هر حال نسبت به سایر اوزان این وزن پاشنه آشیل تیم کشورمان است.

در ۱۳۰ کیلوگرم نیز بشیر باباجان زاده که مدال برنز جهان را در اختیار دارد به همراه بهنام مهدی زاده حضور دارند. هر ۲ کشتی گیر سنگین وزن کشورمان جزو نفرات خوب کشورمان هستند که می توان روی بردهای آنها حساب باز کرد. باباجان زاده در این سال ها نشان داده که در جام جهانی نقطه قوت تیم ملی ایران به حساب می آید.

در هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا تماشاگران پرشور ایرانی که دوست دارند پس از مدت ها قهرمانانی مثل سوریان و نوروزی را در یک میدان داخلی مشاهده کنند سالن هفتم تیر را پر خواهند کرد یا خیر؟ البته تجربه ثابت کرده که سالن ۱۲ هزار نفری نیز برای این جماعت کشتی دوست کوچک است. آیا آنها بزرگی کشتی فرنگی ایران را در سالنی کوچک به تماشا خواهند نشست؟

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار