|
|
کدخبر: ۱۷۵۴۴۱

تکرار / قابل توجه پولبالیست ها یا همان فوتبالیست ها؛

ورزش ما همچنان حرفه ای نشده و برخی از ورزشکاران غیر از رشته ورزشی خود به مشاغل دیگر هم می پردازند.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، برخی از ورزشکاران به علت مشکلاتی که در زندگی شان با آن مواجه هستند غیر از رشته ورزشی شان شغل دیگری هم برمی گزینند تا امرار معاش کنند.
این موضوع بهانه ای شد تا مروری داشته باشیم بر ورزشکارانی که شغل دوم دارند.

** از مدال برنز جهان تا ساندویچ فروشی

آخرین باری که نام یداله عرب جعفری در میان اسامی ملی پوشان کشتی فرنگی ایران دیده شد در مسابقات جهانی ۲۰۰۸ جوانان درترکیه بود، مسابقاتی که با کسب مدال برنز این کشتی گیر و نایب قهرمانی ایران درجهان همراه شد اما پس از آن دیگر خبری از عرب جعفری نشد.

مربیان سابقش بیان کردند که وی تشک کشتی را بوسیده و کنار گذاشته، فقط به خاطر بی مهری مسئولان. چرخاندن چرخ زندگی فرصتی نگذاشته تا او کشتی را ادامه دهد.

جعفری ساندویچی دارد و فرصت اضافی هم ندارد، شاید اگر جعفری شرایطش در کشتی مناسب بود هیچ وقت ساندویچ فروشی راه نمی انداخت و به صورت حرفه ای ورزش کشتی را ادامه می داد اما مشکلات بوجود آمده باعثشد که وی برخلاف میل خود به فروش ساندویچ روی بیاورد.

** قهرمان نجات غریق که همچنان شغلش فلافل فروشی است

صادق پاکدامن کشتی گیر برازجانی و بااخلاق استان بوشهر است که علاوه بر کسب عناوین متعدد در رشته کشتی آزاد، در رشته های کشتی ساحلی، کشتی با شال، دو و میدانی، نجات غریق و حتی تکواندو نیز فعالیت داشته و برای شهرستان دشتستان و استان بوشهر افتخار آفرینی کرده است.


فردی که پس از چندین مقام قهرمانی کشور و پس از سختی ها و مشقت های فراوان تمرینات خود را پیگیری نمود تا درسن ۲۵ سالگی بالاخره زحماتش به ثمر نشسته و به تیم ملی نجات غریق دعوت شده و با لیاقتی که داشت جواز مسابقات جهانی راکسب کرده و در نهایت نیز به همراه تیم ملی نجات غریق ایران راهی استرالیا شد و مقام طلای جهانی را برگردن آویخت تا برگ زرین دیگری را برای ورزش استان بوشهر رقم بزند.

صادق پاکدامن پس از ۲۰ سال حضور در ورزش شهرستان و استان فکر می کرد با این مدال طلای جهانی مورد حمایت قرار بگیرد اما تنها همان روز نخست که از مسابقات جهانی وارد فرودگاه بوشهر شد تعدادی از مسئولان با انداختن دسته های گل بر گردن وی و گرفتن چندین عکس درحالت های مختلف در کنار قهرمان طلایی استان و ارسال به مطبوعات حمایت خود را اینگونه نشان داده و بعدها پاکدامن ماند و یک بدن مصدوم.

شاید خیلی ها فکر می کردند این ورزشکار باکسب طلای جهانی به طور حتم آینده ای روشن در انتظار خواهد داشت اما پاکدامن که درسال گذشته دکه ای فلافل فروشی داشت حال همان دکه را هم ندارد و تبدیل به یک چرخ یا گاری برای حمل وسایل و لوازم شغلش شده است.

** دستفروشی امید اول طلای ایران برای تامین هزینه ها!

شاهین جعفری دو و میدانی کار نوجوانان ایران که عنوان چهاردهمی دنیا را هم در کارنامه دارد و امید اول کسب مدال طلا در مسابقات آسیایی به حساب می آید، به خاطر مشکلات مالی و عدم حمایت از سوی فدراسیون دو و میدانی قید فعالیت در تیم ملی را زده و اعلام کرده برای تامین مخارج زندگی خود مجبور است دستفروشی کند.

** ملی پوش سابق بسکتبال به همراه پسرش دستفروشی می کند

ایرج خدری پیشکسوت بسکتبال و بازیکن سابق تیم های ملی به همراه پسرش مشغول دست فروشی است.


مسئولان فدراسیون بسکتبال، ملی پوش سابق بسکتبال کشور را به دروغگویی متهم می کنند و هدف او را باجگیری از فدراسیون می خوانند.

** بنزین فروشی مربی تیم ملی کریکت ایران

رئیسی که سابقه کاپیتانی تیم ملی کریکت بزرگسالان ایران را هم در کارنامه دارد مجبور شده است برای گذراندن زندگی به شغل بنزین فروشی کنار خیابان روی بیاورد.

وی در دوران فعالیت ورزشی خود توانسته عناوین و مقام های ملی و بین المللی مختلفی از جمله فنی ترین بازیکن مسابقات درسال ۸۶، مسئول کمیته کریکت، عضو کمیته فنی زیر ۱۹، سرمربی تیمهای منتخب جوانان و نوجوانان در سال ۸۶، فنی ترین بازیکن مسابقات دور رفت قهرمانی کشور، انتخاب به عنوان کمک مربی اردوهای تیم ملی کریکت جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۱، سرداور مسابقات قهرمانی بانوان کشور در سال ۸۷، عضو کمیته فنی کریکت جمهوری اسلامی ایران، کمک مدرس دوره های مربیگری آسیا مربیگری آسیا زیر نظر مدرس بین المللی اقبال کشور درسه دوره متوالی، کاپیتان تیم ملی در رده سنی بزرگسالان، شرکت در اولین دوره کلاس های توجیهی داوری کریکت زیر نظر مدرس بین المللی درسال ۲۰۰۴، سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ سال و همچنین تیم ملی جوانان درسالهای ۲۰۰۸و ۲۰۰۹، اخذ مدرک داوری کریکت درجه ۱ درسال ۲۰۱۱ در کشور سریلانکا را کسب و از آن خود نماید.

محمد یوسف رئیسی تنها مربی رشته کریکت درکشور است که مدرک مربیگری درجه یک آسیایی را دراختیار دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار