|
|
کدخبر: ۱۷۵۵۵۸

جبریل رجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین گفت فلسطینیها از اعضای هیئتهای فدراسیونها در نشست سالانه فدراسیون بین المللی فوتبال مجازات رژیم صهیونیستی را به علت رفتار «قلدر مآبانه» آن خواستار خواهند شد.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگارانالرجوب در همایش فوتبال آسیا که در سواحل بحر المیت برگزار شد گفت رابطه بین ۲ طرف پس از بازداشت یک بازیکن فوتبال فلسطینی و تیراندازی به طرف ۲ بازیکن دیگر، به گونه ای خطرناک وخیم شده است.

سپ بلاتر رئیس فیفا تلاش کرد روابط بین ۲ طرف بهبود پیدا کند و سال گذشته یک گروه کاری را با حضور ۲ طرف و نمایندگانی از اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای اف سی) تشکیل داد اما الرجوب گفت هیچ تغییر مثبتی در خصوص آزادی انتقال ورزشکاران فلسطینی ایجاد نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سویمه(اردن)، فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی که هیچ اختیاری در زمینه امور امنیتی ندارد اعلام کرد همکاری و هماهنگی کاملی را با یوفا و فیفا برای تامین بهترین شرایط ورزشی ممکن برای فلسطینیها دارد.

میخائیل گرندلند سخنگوی رسمی فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی گفت: «اختلاط بین سیاست و ورزش مسئله خطرناکی است و تلاش برای مجازات فدراسیون فوتبال اسرائیل غیرقابل قبول است و برای جلوگیری از آن تلاش خواهیم کرد.»

الرجوب که ریاست کمیته المپیک فلسطین را نیز برعهده دارد گفت: «از زمان اقدام آقای بلاتر در تشکیل گروه کاری در کنفرانس سالانه فیفا در جزیره موریس امیدوار بودیم که تغییری به وجود بیاید اما تاکنون هیچ همکاری از طرف رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است.»

وی اضافه کرد: «از بلاتر و همه کسانی که روابطی دارند که می تواند این مشکل را حل کند می خواهم پیش از برگزاری نشست سالانه آینده دخالت کنند در غیر این صورت اعمال مجازات بر ضد رژیم صهیونیستی را خواستار خواهم شد. آنها نباید به گونه ای رفتار کنند که گویی قلدر محله هستند و قوانین فیفا و منشور المپیک را نقض کنند. آنها هرگونه تلاش از طرف یوفا، فیفا، «ای اف سی»، فدراسیون فوتبال فلسطین یا هر طرف سوم دیگری را رد می کنند.»

فیفا در طول یک سال گذشته چندین گزارش درباره نتایج مثبت گروه کاری که بلاتر تشکیل داده منتشر کرده است اما الرجوب چهره متفاوتی ترسیم کرد.

الرجوب امید زیادی برای تغییر این مسئله پیش از نشست سالانه فیفا که قرار است نهم و دهم ژوئن آینده در سائوپائولوی برزیل برگزار شود ندارد.

قرار بود پیش از نشست سالانه فیفا یادداشت تفاهمی بین ۲ طرف رژیم صهیونیستی و فلسطینی امضا شود اما در حال حاضر این مسئله به طور کلی بعید به نظر می رسد.

الرجوب مجازاتهایی را که ممکن است بر ضد رژیم صهیونیستی درخواست کند مشخص نکرد.

رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین افزود: «۲ واقعه وحشتناک اخیرا رخ داده است، هفته گذشته زمان بازگشت تیم ملی فوتبال ما از اردوی قطر، رژیم صهیونیستی یکی از بازیکنان ما را بازداشت کردند و درحال حاضر او بدون هیچ دلیلی در زندان است.»

وی افزود: «من مطمئن هستم او پس از یک یا ۲ هفته آزاد خواهد شد اما چرا او اصلا بازداشت شده است؟»

وی اضافه کرد: «موضوع دیگر اینکه آنها به طرف دو ورزشکار ما تیراندازی و آنها را زخمی کردند و آنها برای مدت سه ماه در اردن تحت درمان بودند و پس از بازگشت بازداشت شدند.»

الرجوب گفت: «فکر نمی کنم بتوان بدون مجازات از این اقدامات عبور کرد، در نشست سالانه در موریس گفتم امیدوارم سال آینده راه حلی پیدا کنیم اما اگر راه حلی وجود نداشته باشد اعمال مجازات را درخواست می کنم.»

وی اضافه کرد: «با تجربه ای که به عنوان یک فلسطینی و رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین دارم معتقدم رژیم صهیونیستی بدون تحت فشار قرار گرفتن با هیچ چیزی موافقت نخواهند کرد.»
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار