|
|
کدخبر: ۱۷۵۵۶۰

هافبک و کاپیتان سابق تیم ملی کره جنوبی رسما از دنیای حرفه ای فوتبال اعلام بازنشستگی کرد.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگارانو به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، پارک جی سونگ ۳۳ ساله که سابقه بازی در تیم منچستر یونایتد را دارد و به عنوان برترین لژیونر تاریخ فوتبال آسیا از او نام برده شده است، پس از مدت ها تحمل مصدومیت تصمیم به بازنشستگی گرفت.

سونگ که در جام جهانی ۲۰۰۲ با تیم کره تا نیمه نهایی صعود کرد، از مدت ها قبل دچار آسیب دیدگی زانو بود. وی اولین بازیکن آسیایی است که در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شد.

سونگ آخرین بار شنبه ۱۳ اردیبهشت با پیراهن آیندهوون به میدان رفت و در بازگشت به کوئینزپارک رنجرز بازنشستگی خود را اعلام کرد.

پارک جی سونگ در مصاحبه خبری در شهر سوون گفت: «من به این جمع بندی رسیدم که دیگر نمی توانم با این شرایط به فوتبال ادامه دهم. زانوی من ضعیف شده است و فکر نمی کنم تاب تحمل فشار یک فصل دیگر بازی را داشته باشد. در دوران بازیگریم هیچ جایی برای پشیمانی و افسوس وجود ندارد و اگرچه می توانستم بگویم اگر مصدوم نمی شدم می توانست اتفاقات خوب دیگری برایم رخ دهد اما این مساله و پایان دادن به دوران بازیگری فوتبال مرا ناامید و متاثر نکرده است.»

پارک اولین بار در سال ۲۰۰۷ از همین ناحیه تحت عمل جراحی قرار گرفت و ۸ ماه از میادین به دور ماند. اما آسیب دیدگی او کاملا رفع نشد و همواره او را آزار می داد.

پارک که سابقه ۱۰۰ بازی ملی و ۱۳ گل زده را دارد، فوتبال حرفه ای را از سال ۲۰۰۰ در تیم کیوتو پرپل سانگای ژاپن آغاز کرد و در سال ۲۰۰۳ راهی آیندهوون شد. وی پس از درخشش فوق العاده در لیگ هلند به منچستریونایتد پیوست و ۲۰۳ بار برای این تیم به میدان رفت. پس از مصدومیت جدی باشگاه منچستری او را به کوئینزپارک رنجرز واگذار کرد اما پارک نتوانست مانع از سقوط این تیم شود. او فصل اخیر را به صورت قرضی در آیندهوون سپری کرد. پارک در سه دوره پیاپی جام جهانی نیز شرکت کرده است.

او در سال ۲۰۰۸ با یونایتد قهرمان اروپا شد و سال بعد در فینال رقابت ها برابر بارسلونا به میدان رفت. پارک همچنین اولین آسیایی است که در لیگ برتر انگلیس بازی کرد. ۴ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس از دیگر افتخارات ۷ سال حضور پارک در منچستریونایتد است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار