|
|
کدخبر: ۱۷۵۵۶۳

به تیم ملی فوتبال مان در جام جهانی اعتماد کنیم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران گفت: برای موفقیت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به ۳۰ دیدار تدارکاتی نیاز داریم.

علی دوستی مهر در مورد دور تازه تمرینات آماده سازی تیم فوتبال جوانان به خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: این مرحله از اردو تا اواخر ماه جاری در تهران ادامه دارد و ۲۹ اردیبهشت ۹۳ عازم تورنمنت چهار جانبه اوکراین می شویم. نزدیک به چهار ماه است که بازی تدارکاتی نداشته ایم اما در این مدت تمام تلاش خود را انجام دادیم تا تمرینات بازیکنان بدون انگیزه نباشد.

وی افزود: برخی از بازیکنان تیم جوانان در این چهار ماه درگیر مسابقات لیگ برتر بودند که در اردوی قبل به ما اضافه شدند. در این اردو برای نخستین بار بود که تمامی نفرات را در اختیار داشتیم. در این روزها صبح و بعدازظهر تمرین می کنیم و آماده می شویم تا به تورنمنت اوکراین برویم.

سرمربی تیم جوانان ایران از اهمیت بازی های تدارکاتی برای تیمش یاد کرد و گفت: اگر هر روز صبح و عصر تمرین کنیم اما بازی تدارکاتی نداشته باشیم کارمان خیلی سخت است. دور نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در میانمار یک جهنم واقعی است و تمامی تیم ها تا دندان مسلح به میدان می آیند. حضور تیم هایی چون ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، سایر تیم های آسیای جنوب شرقی و خود میانمار که ورزشگاهش ۳۰ هزار تماشاگر را در خود جای می دهد به اضافه شرایط جوی مانند باران، همه و همه کارمان را بسیار سخت می کند.

دوستی مهر ادامه داد: به همین دلیل به دیدارهای تدارکاتی نیاز داریم و فدراسیون فوتبال مصمم است تا شرایط لازم را برای انجام دیدارهای تدارکاتی فراهم کند تا بتوانیم تیم را آماده کنیم. در اردوی اوکراین با تیم زیر ۲۱ سال و جوانان این کشور، همچنین یک تیم از روسیه روبرو خواهیم شد و بعد از اوکراین به دنبال آن هستیم تا با توجه به مشکلات بحثخروجی بازیکنان مستقیم راهی امارات شویم و دو بازی با تیم جوانان امارات داشته باشیم. تورنمنت اوکراین برای ما بسیار مفید است و در دوره گذشته هم که به این تورنمنت رفتیم برای تیم ما بسیار سودمند بود.

وی در واکنش به طرح این موضوع که پیش از دوره گذشته جام جهانی نوجوانان هم این هشدارها را درباره دیدارهای تدارکاتی داده بود به تسنیم گفت: نزدیک به ۲۰ سال است که در رده پایه کار می کنم. در این رده تجربه بیداد می کند و حرف اول را می زند. ما برای جام جهانی نوجوانان هم اطلاع داشتیم که بی تردید با یک تیم آفریقایی روبرو خواهیم شد و برای همین آنقدر اصرار داشتیم که با تیم های آفریقایی دیدار تدارکاتی داشته باشیم. اگر این اتفاق رخ می داد شرایط تیم نوجوانان ایران در بازی با نیجریه زمین تا آسمان تفاوت پیدا می کرد.

دوستی مهر خاطرنشان کرد: در دوره قبل از آن که ایران به جام جهانی رفته بود، اردویی ۱۵ روزه در سنگال داشتیم و با تیم المپیک این کشور، الجزایر و دیگر تیم های آفریقایی بازی کردیم و به دلیل همین کسب تجربه تیم گردن کلفت گامبیا را شکست دادیم. نمی گویم اگر بازی تدارکاتی داشتیم، نیجریه را می بردیم، چراکه این تیم بسیار پر قدرت بود و قهرمان شد اما قطعاً از نیجریه ای ها چهار گل نمی خوردیم. شاید یک بر صفر شکست می خوردیم و یا نتیجه بهتری می گرفتیم.

وی ادامه داد: اکنون باز هم می گویم که تجربه بین المللی برای تیم جوانان ایران حرف اول را می زند و اگر در این مدت نتوانیم ۳۰ بازی تدارکاتی داشته باشیم مطمئن باشید شانسی نخواهیم داشت، چراکه تیم ها پر قدرت به مسابقات می آیند. ما به احتمال زیاد در مرحله حذفی با استرالیا یا ازبکستان روبرو می شویم و یا با امارات که دو دوره قبل قهرمان این مسابقات شد یا با اندونزی. با این اوصاف کار سختی در پیکارهای آسیایی پیش رو داریم.

سرمربی تیم جوانان یادآور شد: ما باید به شرق آسیا برویم و شرایط آب و هوایی، همچنین سبک بازی با تیم های این منطقه را تجربه کنیم. ما با تیم هایی چون میانمار و تایلند بازی داریم بنابراین لازم است که این شرایط را تجربه کنیم. البته فدراسیون فوتبال هم انصافاً پیگیر است که این وضعیت را برای ما فراهم کند.

«در مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا ژاپن و استرالیا با تیم های یک رده سنی پایین تر حاضر شدند. با این شرایط اینکه تیم جوانان ما به بازی های آسیایی اینچئون برود، مفید نخواهد بود؟»، دوستی مهر در واکنش به این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد اگر اتفاق بیفتد یک پله از دیگران جلوتر هستیم. نباید بترسیم. اگر در اینچئون قهرمان هم شویم چه اتفاقی می افتد؟ آیا به فوتبال ما کمک می شود؟ اما اگر از این بازیکنان استفاده شود و آنها باتجربه شوند، همین نفرات در آینده تیم المپیک و بزرگسالان ما را تشکیل می دهند. هر چه امروز بکاریم را فردا درو خواهیم کرد و من با این پیشنهاد کاملاً موافقم.

وی افزود: تیم ما آنجا ساخته می شود و اگر مسئولان و کمیته فنی فدراسیون به این نتیجه برسند که جوانان را به مسابقات فوتبال بازی های آسیایی اینچئون اعزام کنند بسیار به سود فوتبال ما خواهد بود و به تیم جوانان هم کمک می شود.

دوستی مهر در مورد بخت تیم ملی فوتبال کشورمان برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم تأکید کرد: جوانان ما همیشه شگفت انگیز بوده اند و در زمان هایی که لازم بوده ماموریت های دشوار را انجام داده اند. باید به بازیکنان تیم ملی فوتبال اعتماد کنیم. مطمئن باشید بالا رفتن از گروه مان در جام جهانی کار سختی نیست. نوجوانان ایران در جام جهانی توانستند از آرژانتین مساوی بگیرند و از گروه شان بالا بروند. دوره قبل هم تیم هلند را ببریم. بنابراین اگر بازیکنان ما به خودباوری برسند و برنامه های آماده سازی و تدارکاتی تیم ملی فوتبال به خوبی اجرا شود، همچنین تمام ایران به این تیم اعتماد کنند، ملی پوشان می تواند از گروه شان صعود کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار