|
|
کدخبر: ۱۷۵۵۸۴

خبرگزاری تسنیم: کاپیتان پیشین تیم ملی کره جنوبی مشکل زانویش را دلیل خداحافظی خود با دنیای فوتبال عنوان کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، پارک جی سونگ مهاجم پیشین تیم ملی کره جنوبی و باشگاه منچستریونایتد به طور رسمی از فوتبال خداحافظی و کفش هایش را آویزان کرد.

پارک ۳۳ ساله که حرفه درخشانش او را به پرافتخارترین بازیکن فوتبال آسیا تبدیل کرده، از مدت ها پیش درگیر مصدومیت زانو بود و این مشکل سرانجام او را وادار به ترک میادین کرد. او که یکی از اعضای تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ بود و به همراه این تیم تا مرحله نیمه نهایی رقابت ها صعود کرد، اولین و تنها بازیکن آسیایی است که در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است. پارک آخرین بازی خود را ماه گذشته برای تیم پی اس وی آیندهوون هلند، تیمی که او را از کوئینز پارک رنجرز انگلیس قرض گرفته بود، انجام داد.

پارک جی سونگ در زادگاهش شهر سوون کره جنوبی به خبرنگاران گفت: به این نتیجه رسیده ام که دیگر به خاطر زانویم نمی توانم به بازی کردن ادامه دهم.

کاپیتان پیشین تیم ملی کره جنوبی سال ۲۰۰۷ برای مداوای زانوی خود تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از آن ۸ ماه از میادین دور بود هرچند پس از سپری کردن دوره ریکاوری زانوی او باز هم برایش دردسرساز شد.

وی افزود: از عملکردم در دوران بازیگری ام کاملاً راضی ام و هیچ چیزی نیست که حسرت آن را بخورم. البته به این موضوع فکر می کنم که اگر مصدوم نمی شدم می توانستم چه کارهایی انجام دهم. با این حال به خاطر ترک فوتبال احساس ناامیدی و تاسف نمی کنم.

پارک جی سونگ در سال ۲۰۰۸ به همراه منچستریونایتد چلسی را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست داد و اولین بازیکن آسیایی شد که چنین افتخاری را تجربه می کند. او آن سال فینال را از دست داد اما سال پس از آن دوباره با شیاطین سرخ به فینال راه پیدا کرد هرچند این بار تیمش با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب بارسلونا شد.

پارک همچنین اولین بازیکن کره جنوبی است که در لیگ برتر انگلیس بازی کرده و در ۷ سالی که در این لیگ حضور داشت ۴ بار طعم قهرمانی را چشید. پارک یکی از بازیکنان محبوب سرالکس فرگوسن، سرمربی پیشین منچستریونایتد بود.

ستاره فوتبال کره جنوبی در سال ۲۰۱۲ پس از انجام ۲۰۳ بازی برای منچستریونایتد و به ثمر رساندن ۲۷ گل برای این تیم از شیاطین سرخ جدا شد و به تیم در حال بازسازی کوئینزپارک رنجرز پیوست هرچند تیمش در همان فصل به لیگ دسته اول فوتبال انگلیس سقوط کرد.

پارک جی سونگ در سه دوره متوالی جام جهانی هم شرکت کرده که اولین و مهمترین آنها سال ۲۰۰۲ بود جایی که کره جنوبی به عنوان میزبان تا مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار