|
|
کدخبر: ۱۷۵۶۱۹

در مراسم تجلیل از وزنه برداران پیشکسوت؛

مراسم تجلیل از نام آوران و پیشکسوتان وزنه برداری ایران روز گذشته با همت دبیرخانه وزنه برداری آسیا برگزار به شد.

گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاراندر این مراسم که جمعی از پیشکسوتان وزنه برداری در آن حضور داشتند علی مرادی دبیر کنفدراسیون وزنه برداری آسیا از قهرمانان سابق این رشته ورزشی در رقابت های آسیایی و جهانی تقدیر کرد.

محمدحسین برخواه، مهدی عطار اشرفی، محمد نصیری، عبدالله فلاحتی نژاد، عزیز حسینی، محمد نوری، احمد منزوی، مدد نصیری نیا، پدر شهید اعلمی، داوود ملکی، کریم پورکیان، ناصر عظیمی، پروفسور صادقی و… از پیشکسوتان حاضر در این مراسم بودند.

سجاد انوشیروانی و سعید محمدپور دو وزنه بردار المپیکی ایران که به تازگی به دلیل مصدومیت اردوی تیم ملی را ترک کرده اند نیز از حاضران در مراسم بودند.

همچنین برای حضور در این مراسم مسئولان فدراسیون وزنه برداری از جمله حسین رضازاده دعوت داشتند که در نهایت این عده در این مراسم شرکت نکردند.

از نکات قابل توجه می توان به حضور جعفر کاشانی عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس در این مراسم و همچنین محمدحسین ضیایی سرمربی سابق پیکان اشاره کرد.

در حاشیه این مراسم علی مرادی دبیر کل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا گفت: متأسفانه در برخی مواقع به قدری در تجلیل از این عزیزان وقفه می افتد که برخی از آنها حتی از دنیا می روند و دیگر فرصتی برای تقدیر از آنها باقی نمی ماند. این عزیزان از افتخارات کشور هستند و می توان از تجربیات آنها به منظور پیشرفت و توسعه ورزش در کشور به نحو احسن استفاده کرد که این موضوع حتی می تواند در ایجاد روحیه در نزد آنها نقش زیادی را ایفا کند.

مرادی یادآور شد: برگزاری چنین مراسمی وظیفه فدراسیون وزنه برداری و سایر نهادهای ذیربط است که آنها فعلا از این موضوع غافل هستند. با این حال کنفدراسیون وزنه برداری آسیا تعدادی از عاشقان این رشته که اتفاقا کم هم نیستند را در روز میلاد امام علی(ع) به دور هم جمع کرده و جشن تقدیر و تشکری از آنها را تشکر کرد.

دبیر فدراسیون وزنه برداری آسیا در خصوص دوپینگ یکی از وزنه برداران تیم ملی نوجوانان گفت: در این خصوص باید افرادی که مسئول هستند جواب دهند. کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و فدراسیون جهانی نسبت به موضوع مبارزه با دوپینگ جدی هستند و در تمامی رویدادها از فدراسیون جهانی مبارزه با دوپینگ تقاضا می کنیم تا نمایندگان خود را برای گرفتن تست دوپینگ از ورزشکاران به عمل بیاورند.

وی در زمینه موارد اجرایی نیز خود فدراسیون باید در این خصوص پاسخگو باشد ادامه داد: در زمینه رقابت های بین المللی آسیا و آفریقا همواره مسائل مربوط به مبارزه با دوپینگ با فدرت اجرا می شود و اینکه بخواهیم تیم های جوانان و نوجوانان را به رقابت های بین المللی اعزام نکنیم، به نوعی صورت مسأله را پاک کرده ایم.

مرادی با اشاره به اینکه متولی برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۱۴ کنفدراسیون آسیا محسوب می شود تأکید کرد: برای اولین بار بیشتر از ۳۰ کشور برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند و تعداد قابل توجهی از وزنه برداران مطرح آسیا نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: به فاصله ۴۵ روز بعد از بازی های آسیایی پس از رایزنی هایی که با فدراسیون جهانی داشتیم این افتخار را داریم که مسابقات قهرمانی جهان را در قاره آسیا میزبانی کنیم. این رقابت ها انتخابی المپیک محسوب می شود که این میزبانی بسیار ارزشمند بود که با هماهنگی هیات رئیسه فدراسیون جهانی به آسیا داده شد.

مرادی در مورد نتایج تیم ملی وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی گفت: فکر می کردم تیم ملی ایران بتواند ۳ مدال طلا در این بازی ها کسب کند که متأسفانه دو قهرمان کشورمان به دلیل مصدومیت این رقابت ها را از دست دادند. با این حال قهرمانان خوبی در دسته فوق سنگین داریم که همچنان به آنها امیدوار هستیم.

وی تصریح کرد: باید روی دسته های ۸۵ و فوق سنگین به صورت ویژه کار کنیم البته در سایر اوزان مانند دسته ۱۰۵ کیلو نیز وزنه بردار خوبی مثل نواب نصیرشلال را داریم که باید در این زمینه نسبت به گذشته به تمرینات این عزیزان توجه بیشتری شود تا سایر نفرات باقی مانده دچار آسیب دیدگی نشوند.

رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این سؤال که ارزیابی اش از کادرفنی جدید تیم ملی چیست، گفت: تیم بزرگی در اختیار کادرفنی است با این حال چیزی از سابقه پانزوان نمی دانم و اصلا خبر ندارم او کارت مربیگری دارد یا خیر. بهمن زارع نیز زمانی کمک ایوانف بوده است. به نظر من باید افراد بزرگ تری نسبت به این تیم بزرگ در کنار این تیم باشند.

مرادی در پایان گفت: خوشبختانه حسین توکلی از خودگذشتگی کرده و در کنار تیم است و امیدوارم بتوانند از وجود او بهتر استفاده کنند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار